Obiad z widokiem w wysmakowanej scenografii KUKBUK-a!

Opublikowano: 28-09-2016

„Obiad z widokiem…” po raz trzeci w wysmakowanej scenografii KUKBUK-a! 

W pierwszą sobotę października odbędzie się trzecie i zarazem ostatnie w tym roku spotkanie
z cyklu „Dinner with a view”. Tym razem goście zasiądą do stołu na polanie u podnóża góry Jaworzyny w Krynicy Zdroju i zdegustują kolację podaną prosto z ognia. Jej główne wątki smakowe stanowić będą: jagnięcina, sery górskie i ryby potokowe. Magazyn kulturalno-kulinarny KUKBUK jest design partnerem projektu i ponownie zadba o wyjątkowe dekoracje stołu w konwencji otaczającej natury. 

Wspólnie z Maliką na ogniu, w siedmiu technikach, gotować będą: Fia Gulliksson (szefowa kuchni
i aktywistka) oraz Janusz Myjak (szef kuchni restauracji Szósty Zmysł w Hotelu SPA Dr Irena Eris Krynica Zdrój). Tłem wszystkich spotkań jest otwarta przestrzeń i natura: rzeka, morze, góry. Estetyczną ramą dla kolacji jest neutralna baza: tkaniny – obrus autorstwa studia FENEK w charakterystyczny deseń oraz inspirowany nim ubiór dla kelnerów. 

morze1

Dekoracje stołu to już efekt wyobraźni scenografek KUKBUK-a: Marty Szostek i Agaty Kedrowicz, które przekładają na materię i obraz koncepcję „dinner with a view”. Inspiracją do stworzenia scenografii kolacji w Krynicy Zdroju były: zamglone szczyty gór, srebrzysto-szmaragdowe pasma górskich lasów, zapach igliwia i jałowca. „Projekt nie jest jednak bezpośrednim cytatem, a twórczą interpretacją tematu gór” – podkreślają. Na stole pojawią się mini-krajobrazy wykreowane z kamieni o rozmaitej strukturze, kolorystyce i formie oraz ręcznie wykonane przez projektantki, specjalnie na potrzeby kolacji, serwety w kolorze srebrzystego świerku. Świerk w towarzystwie modrzewiowca i jałowca  stanowić będą dopełnienie dekoracji stołu, gdzieniegdzie zaczerwieni się również jarzębina – zarówno w dekoracyjnej jak i jadalnej formie (jako składnik deseru). Krzesła każdego z gości wyścielone będą owczymi skórami, ale po kolacji będzie można także usiąść na snopkach słomy bądź odetchnąć świeżym, górskim powietrzem w stylizowanym hamaku w KUKBUK-owej strefie relaksu. 

rzeka1

„Zależy nam, aby te wyjątkowe dania przygotowywane przez najlepszych szefów kuchni dostały równie  wyjątkową oprawę estetyczną.” – podkreśla Daria Pawlewska, wydawczyni i redaktorka naczelna wydań specjalnych. „Naszym zamysłem za każdym razem jest stworzenie interaktywnej, multisensorycznej scenografii idealnie wkomponowanej w zastany anturaż.” – dodaje Oliwia Gede-Niewiadomska, dyrektorka artystyczna magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK. 

morze2

Talerz dostępny w gastrowypozyczalnia.pl

Cykl „Dinner with the view” to multisensoryczny spektakl w najpiękniejszych zakątkach Polski skomponowany z bogactwa smaków, barw, tekstur i aromatów, w którym wyłaniające się z żywego ognia dania i stworzona z dbałością o detale scenografia stanowią jedną, uzupełniającą się całość. Kolejne przystanki to kulinarne performance i kolacje z widokiem na RZEKĘ, MORZE i GÓRY. Od strony kulinarnej za wydarzenie odpowiada Malika Szyc-Juchnowicz, szefowa kuchni gdyńskiej restauracji Malika, a za koncepcję artystyczną i estetykę wieczoru – KUKBUK.

KUKBUK to wielowymiarowa platforma obejmująca: magazyn kulturalno-kulinarny wydawany
w wersji drukowanej i w postaci aplikacji na urządzenia mobilne, zintegrowane kanały social media (facebook.com/kukbukinstagram.com/kukbuk_officialyoutube.com/user/KUKBUKMagazyn), bogatą w treści stronę internetową www.kukbuk.com.pl oraz e-sklep (sklep.kukbuk.com.pl). 

Każde ogniwo platformy stanowi połączenie wysokiej jakości autorskich sesji fotograficznych z ciekawymi artykułami o tematyce związanej z szeroko rozumianą kulturą jedzenia, zjawiskami socjologicznymi, sztuką i dizajnem w świecie kulinariów. Wersja papierowa i mobilna magazynu oprócz sześciu numerów regularnych obejmuje również trzy wydania specjalne: KUKBUK Rodzina, KUKBUK Zima oraz KUKBUK Podróże i Dizajn. Magazyn jest dostępny w ponad 800 punktach sprzedaży w całej Polsce. Przez 4 lata istnienia na rynku KUKBUK zdobył wiele nagród i wyróżnień w prestiżowych konkursach, m.in. brązowe i srebrne miecze KTR oraz nagrody Izby Wydawców Prasy – GrandFront. Dystrybucja odbywa się poprzez wysyłkę bezpośrednią oraz sprzedaż w salonach prasowych: Empik, Inmedio, Relay, Kolporter i Ruch, a także w sklepach dizajnerskich, restauracjach, klubach i salonach spa. 

morze3