Kamil Wojtasiak zwycięzcą!

Opublikowano: 17-10-2017

Kamil Wojtasiak zwycięzcą I Międzynarodowych Mistrzostw Młodych Sommelierów! 

Kamil Wojtasiak z warszawskiej restauracji Butchery & Wine zwyciężył w pierwszej edycji Międzynarodowych Mistrzostw Młodych Sommelierów Calvet Sommelier Cup by Grands Chais de France. W dwudniowych zawodach w Sopocie pokonał 17 zawodników z Polski, Łotwy, Litwy i Słowacji. Do ścisłego finału konkursu przeszli także Roberts Brencēns z Łotwy i Adam Michocki, pracujący na co dzień w Londynie.

IMG_8

Konkurs przeprowadzony w dniach 14-15 października w hotelu Haffner w Sopocie miał dwa etapy. Na zamknięte dla obserwatorów eliminacje składał się test z wiedzy o winie, pisemna degustacja oraz praktyczna część indywidualna. Finał, odbywający się na scenie przed publicznością, sprawdzał przede wszystkim praktyczne umiejętności młodych sommelierów. Wśród zadań znalazły się m.in. degustacja w ciemno, dobranie potrawy do wina, a także obsługa trzech stolików, przy których zasiedli jurorzy wcielając się w role klientów. Finaliści musieli też określić nazwę koktajlu na podstawie listy składników, opisać znaczenie kilku francuskich określeń ze świata gastronomii, czy podać liczbę lub datę w związaną z konkretnym wydarzeniem lub faktem ze świata wina.  

IMG_2

Jurorzy konkursu – sommelierzy z Polski, Litwy i Łotwy – podkreślali wysoki poziom uczestników i fakt, że zadania konkursowe nie były łatwiejsze, niż w przypadku zawodów dla bardziej doświadczonych w zawodzie. Zdaniem uczestników testy były trudne, a zadania praktyczne podchwytliwe, mające sprawdzić także opanowanie w trudniejszej sytuacji podczas obsługi klienta. Formuła była zbliżona do tej znanej z Mistrzostw Polski Sommelierów, dlatego wiele osób biorących udział w konkursie zapowiada swój start w konkursie o tytuł mistrza Polski.

W mistrzostwach brały udział osoby mające nie więcej, niż 30 lat i pracujące jako sommelierzy. Konkurs był prowadzony w po angielsku. Organizatorem zawodów jest Stowarzyszenie Sommelierów Polskich. Partnerami strategicznymi pierwszej edycji byli Calvet by Grands Chais de France, Cisowianka Perlage, Mondial Assistance oraz Hotel Haffner. 

IMG_7