Cisowianka po raz drugi wesprze projekty wodne UNICEF

Opublikowano: 03-10-2017

A girl draws water from a traditional well in the village of Batiar, near the town of Bula. UNICEF is helping to replace open wells with handpumps, to help prevent contamination of water supplies. Traditional wells, usually 30-40 metres deep, also make drawing water a difficult task.

In November/December 2012 in Guinea-Bissau, a vaccination campaign against measles was held as part of an effort by the Government and the Measles & Rubella Initiative, a multi-partner effort led by the American Red Cross, the United Nations Foundation, the United States Centers for Disease Control and Prevention (CDC), the World Health Organization (WHO) and UNICEF. In Guinea-Bissau, political instability and deep poverty continue to contribute to limiting economic and social development. The country has the seventh-highest under-five mortality rate in the world, despite a decline (from 210 to 161 deaths per 1,000 live births) from 1990 to 2011, and maternal mortality is also high. One-third of the population and half of all rural inhabitants lack access to safe water. More than 80 per cent of the population have no access to sanitation. Cholera continues to be endemic, and HIV prevalence is 5.3 per cent among adults, with women disproportionately affected. Wide economic, gender and other disparities persist. Working with the Government, NGOs and others, UNICEF supports health; nutrition; water, sanitation and hygiene (WASH); education; and child protection interventions, including the Measles & Rubella Initiative. Worldwide, measles remains a leading cause of death among the youngest children: In 2011, some 158,000 people – mainly children under the age of 5 – died from the disease. Nevertheless, thanks to the Initiative, these deaths decreased by 71 per cent from 2000 to 2011.

W styczniu 2016 r. marka Cisowianka, rozpoczęła współpracę z UNICEF Polska w ramach programów wodnych prowadzonych przez organizację w krajach rozwijających się.  

Do czerwca 2016r. w sklepach w całej Polsce dostępne były butelki wody Cisowianka oznaczone logo UNICEF. Część przychodu z ich sprzedaży została przekazana na rzecz programów UNICEF zapewniających dostęp do czystej wody pitnej. Zebrana kwota wystarczyła na instalację 107 pomp wodnych w najbiedniejszych regionach świata. Oznacza to, że dzięki współpracy Cisowianki z UNICEF czysta woda mogła dotrzeć do kilkudziesięciu tysięcy dzieci. 

Na świecie wciąż około 660 mln ludzi nie ma dostępu do czystej wody pitnej. UNICEF działając w ponad 100 krajach świata buduje i udoskonala źródła wody pitnej oraz sanitariaty w szkołach i lokalnych społecznościach. Potrzeba pomocy najbiedniejszym rejonom świata, gdzie brak dostępu do sprawdzonych źródeł wody pitnej powoduje zagrożenia zdrowia i życia tysięcy dzieci, jest tak duża, że Cisowianka i UNICEF zdecydowały się kontynuować współpracę na rzecz programów wodnych. 

Do niegazowanej Cisowianki w butelkach 1,5 i 0,5 litra, na których widniało logo UNICEF dołączy dedykowana dzieciom MOJA PIERWSZA CISOWIANKA. Dzięki temu również najmłodsi konsumenci, z pomocą rodziców, będą mogli włączyć się w pomaganie potrzebującym. 

Children fill containers at a communal water pump in the village of Old Meima, Kono district, Sierra Leone on Wednesday September 25, 2013.

Children fill containers at a communal water pump in the village of Old Meima, Kono district, Sierra Leone on Wednesday September 25, 2013.

W tym roku Cisowianka wesprze akcję edukacyjną UNICEF Polska mającą na celu uświadomienie jak trudna jest sytuacja wodna w niektórych rejonach świata i jakie zagrożenia niesie za sobą brak dostępu do czystej wody pitnej. 

Współpraca z UNICEF jest kontynuacją działalności charytatywnej Cisowianki. Od 2008 roku marka wspierała Polską Akcję Humanitarną w budowaniu studni w Sudanie. Wspólnymi działaniami z UNICEF marka chce pomóc w uzyskiwaniu dostępu do wody w innych rejonach Afryki i Świata. Ważny dla nas jest też fakt, iż w centrum działań UNICEF są dzieci, które są najbardziej narażone na cierpienia, u podłoża których leży brak dostępu do pitnej wody.  

Po więcej informacji na temat naszych działań i informacje dotyczące zebranej kwoty zapraszamy na stronę www.cisowianka.pl/unicef  

cisowianka logo 2015