„Dorszowe Żniwa” w edukacyjnej odsłonie

Opublikowano: 06-06-2016

Rozkwit gastronomii w Polsce, wzrastająca konkurencyjność na rynku HoReCa i coraz większe wymagania klientów – to tylko niektóre ze współczesnych wyzwań z jakimi mierzą się restauracje.  O tym, jak w obliczu tak dynamicznych zmian kreować wizerunek lokalu, jak i prowadzącego go szefa kuchni, opowiedzą w ramach szkolenia dla uczestników XIII edycji „Dorszowych Żniw” specjaliści z zakresu marketingu i personal brandingu.

W ramach odbywającej się na zamku w Gniewie tegorocznej edycji Mistrzostw Polski w Potrawach z Ryb Morskich uczestnicy nie tylko staną przed szansą zdobycia tytułu mistrzów dań rybnych, ale również będą mieli niepowtarzalną okazję, by poszerzyć swoją wiedzę w zakresie prowadzenia efektywnych działań marketingowych i wizerunkowych, bez których świadome wyzwań i trendów, nowoczesne podmioty z branży HoReCa nie mogą funkcjonować na odpowiednio wysokim poziomie. 

Wykłady dotyczące personal brandingu oraz marketingu internetowego dla szefów kuchni, kucharzy i restauratorów poprowadzą doświadczeni praktycy tworzący jedną z wiodących wrocławskich agencji marketingowych. – Dla uczestników szkolenia przygotowaliśmy dedykowany gastronomom program obejmujący zagadnienia m.in z obszaru analizy konkurencji, trafnego definiowania grupy odbiorców i świadomej promocji medialnej – mówi Łukasz Wasiuta Associate PR Director w Agencji More&More Marketing. – Rynek pokazuje, że świadomość marketingowa i umiejętność doboru odpowiednich narzędzi w długofalowym procesie budowania wizerunku są dziś nieodłącznym elementem sukcesu w branży gastronomicznej i hotelarskiej. Na szczęście jej przedstawiciele coraz lepiej to rozumieją i poszukują profesjonalnego wsparcia. Stąd nasza obecność na „Dorszowych Żniwach” – dodaje ekspert. 

W ramach cyklu szkoleniowego gastronomowie dowiedzą się również jak w swojej codziennej działalności wykorzystać media społecznościowe. – Internet daje branży HoReCA ogromne możliwości promocyjne. Aby wykorzystać ich potencjał nie wystarczą jednak intuicyjne aktywności. Dynamicznie zmieniająca się wirtualna rzeczywistość wymaga od restauratorów i menadżerów hoteli czujności, nieustannego rozwoju i śledzenia trendów –  mówi Joanna Tomaszewska, CEO w Agencji More&More Marketing. – Aby umiejętnie zarządzać wizerunkiem marki lub obiektu i dobierać kompetentnych specjalistów w zakresie PR/marketingu konieczna jest przynajmniej podstawowa wiedza w tym zakresie. Jesteśmy tu po to, by wspierać restauratorów swoim doświadczeniem i wskazać im kierunek, który powinni obrać, chcąc umiejętnie promować to, czemu poświęcają się na co dzień, czyli wyjątkową kuchnię i atmosferę miejsca – dodaje Joanna Tomaszewska. 

Harmonogram konferencji:

PANEL 1 / 10:00 / Personal Branding 

Kucharze, szefowie kuchni i cukierni

  1. Analiza konkurencji – podstawowe zagadnienia:
  • Określenie profilu komunikacji głównych konkurentów.
  • Analiza obecności w mediach tradycyjnych oraz internecie.
  • Określenie wartości merytorycznej stosowanej komunikacji.
  1. Określenie grupy docelowej
  • Kryteria doboru grupy docelowej.
  • Tworzenie profilu reprezentantów grup docelowych.
  • Formułowanie insightów wraz z określeniem wartości istotnych dla reprezentantów grup docelowych.

11:00 Przerwa kawowa

  1. Pomysł na siebie
  • Wybór wartości istotnych do komunikacji ze względu na charakterystykę branży oraz chęć wyróżnienia się na tle konkurencji.
  • Sformułowanie komunikatu nadrzędnego BIG IDEA wraz z komunikatami towarzyszącymi.
  1. Promocja medialna – jak zaistnieć w mediach tradycyjnych
  • Prasa i portale internetowe – jak nawiązać kontakty z dziennikarzami, jakie tematy wybrać do komunikacji, złote zasady tworzenia materiałów prasowych ze względu na ich format i medum.
  • Radio i telewizja – analiza przykładowych formatów współpracy bezpłatnej i płatnej.

12:15 Poczęstunek

PANEL 2 / 12:45  / Marketing internetowy 

Właściciele i managerowie obiektów gastronomicznych, szefowie kuchni i cukierni

  1. Media społecznościowe
  • Charakterystyka serwisów społecznościowych popularnych w Polsce – Facebook, google+, instagram, Pinterest, twitter.
  • Specyfika formatów profili i ich konfiguracji w portalach społecznościowych.
  • Bieżąca aktywność- jak budować komunikację, jakie materiały wykorzystywać, jak wyróżnić się na tle konkurencji i pozyskać fanów.
  • Budowanie interakcji z fanami – jak dyskutować z aktywnymi użytkownikami, jak radzić sobie z hejterami.
  • Działania prosprzedażowe w mediach społecznościowych – jak tworzyć i promować akcje specjalne.

14:15 Przerwa kawowa

  1. Strona www / Blog
  • Strona www czy blog – charakterystyka formatów wraz z analizą ich kluczowych elementów.
  • Strona www dla restauracji oraz szefa kuchni – podstawowe elementy, obecne standardy tworzenia, analiza przykładowych stron www, tworzenie i optymalizacja tekstów, pozycjonowanie i promowanie strony www.
  • Blog – jak określić tematykę bloga, jak tworzyć content tekstowy, zdjęciowy oraz video, jak promować blog i zawierać współpracę z ewentualnymi sponsorami.
  1. Fora internetowe
  • Czy moderować fora internetowe – analiza potencjalnych korzyści i ryzyk.
  • Możliwe formaty moderacji forów internetowych.
  • Jak reagować na negatywne komentarze czy opinie zamieszczane na forach (hejt i hejterzy).

15:15 Zakończenie

Zapisy: marketing@kucharze.pl

……………………………………………………………………………………………..

More&More Marketing to dynamicznie rozwijająca się agencja zrzeszająca brand Get More PR, świadczący kompleksową obsługę medialną oraz More&More Marketing zapewniający strategiczne wsparcie marketingowe.

Wyspecjalizowane zespoły robocze, bazując na znajomości rynku, aktualnych trendów i indywidualnych potrzebach Klienta, realizują zadania z zakresu Media Relations, obsługi Social Media, tworzenia serwisów internetowych, SEO/SEM, Personal Brandingu, organizacji eventów, doboru gadżetów reklamowych i kreatywnych oraz tworzenia długofalowych strategii wizerunkowych.

„When less is not an option” – w myśl dewizy przyświecającej agencji od początku jej działalności, More&More Marketing wypracowało nową definicję współpracy z Klientem. Unikatowa koncepcja, bazująca na indywidualnym podejściu i dostosowanej do potrzeb kompleksowej obsłudze, pozwala na maksymalne wykorzystanie potencjału Klienta i pełną realizację jego celów komunikacyjnych, wizerunkowych i biznesowych.

Chęć dostarczenia nowej jakości w zakresie realizowanych działań promocyjnych przyczyniła się do wypracowania strategii działania, której konsekwencją jest przyjmowanie przez agencję funkcji wyspecjalizowanego zespołu marketingowego Klienta. Efektem postrzegania współpracy w wymiarze długofalowym jest nie tylko osiąganie istotnych wizerunkowo i sprzedażowo rezultatów, ale i bieżąca ewaluacja działań i wyznaczanie dalszej drogi rozwoju.

Dzięki doświadczeniu we współpracy z restauracjami, szefami kuchni, dostawcami produktów i usług kierowanych do gastronomii oraz dziennikarzami mediów branżowych, More&More Marketing wypracowało koncepcję działań promocyjnych dla podmiotów związanych z segmentem HoReCa, bazującą na znajomości potrzeb i możliwości każdej z zaangażowanych grup.