Gault&Millau Tour 2017 w Poznaniu

Opublikowano: 19-06-2017

LOGO_GM_2011_TOUR_OR-web_12

Ponad 150 szefów kuchni z Wielkopolski, Ziemi Lubuskiej i Dolnego Śląska spotka się 26 czerwca br. w restauracji Concordia Taste w Poznaniu. Będą wymieniać się doświadczeniem, podpatrywać najnowsze trendy kulinarne i szukać inspiracji obserwując kolegów i koleżanki po fachu. Podczas wydarzenia zostaną też wręczone regionalne nagrody dla najlepszych szefów w pięciu kategoriach, m.in. Szefa Roku.

Tegoroczne spotkanie odbędzie się w nowo zaaranżowanej restauracji Concordia Taste – ponad 100-letnie postindustrialne wnętrze zyskało niepowtarzalny klimat, przestrzenny, ale jednocześnie przyjazny i przytulny, ze starannie dobranymi detalami, które cieszą oko. Restauracja mieści się w budynku Concordia Design przy ulicy Zwierzynieckiej. Warto tam zaglądać nie tylko ze względu na sezonowe menu, ale także na wystrój miejsca – co kilka tygodni projektują go i zmieniają studenci poznańskiej School of Form. Nowa karta dań pojawia się razem z nową aranżacją – tworzy ją razem z zespołem szef kuchni Tomasz Olewski.  

W Concordii spotkają się szefowie kuchni z województw wielkopolskiego, lubuskiego i dolnośląskiego. Wydarzenie ma charakter networkingowy. Nagrodzeni w pięciu kategoriach szefowie: Szef Kuchni Tradycyjnej, Kobieta Szef, Młody Talent, Szef Jutra i Szef Roku zaprezentują swoje popisowe dania. 

Concordia Taste foto Tomasz Hejna LAGOMphoto (1)

Do udziału w wydarzeniu zostali także zaproszeni partnerzy Gault&Millau Polska – firmy oferujące m.in. produkty i usługi dla branży gastronomicznej. W tym roku podczas Tour w Poznaniu będą obecni: Callebaut (największy na świecie producent czekolady), Cheman (producent profesjonalnej odzieży gastronomicznej), Debic (producent wysokiej jakości produktów nabiałowych), Gastro Magic (największa w Polsce wypożyczalnia sprzętu gastronomicznego), Jaguar (producent luksusowych samochodów), Makro (sieć sklepów z najwyższej jakości produktami spożywczymi) i Marine Harvest (światowy lider w przetwórstwie łososi) oraz gościnnie: Antonius Caviar (najwyższej jakości kawior produkowany w Polsce), Cydr z Trzebnicy (wytwarzany tradycyjnymi metodami od pokoleń przez rodzinę Nowakowskich) oraz Nowicki Naturalnie (producent tradycyjnych wędlin z Wielkopolski). 

Dla szefów  kuchni odwiedzenie stoisk partnerów jest zawsze okazją do zapoznania się
z najnowszymi produktami i do nawiązania współpracy biznesowej. 

Ideą Gault&Millau Tour jest stałe i kompleksowe podnoszenie poziomu kulinarnego
w Polsce, a celem spotkań w czterech regionach jest integrowanie środowiska gastronomicznego oraz tworzenie płaszczyzny do wymiany wiedzy i doświadczeń.  Ważnym elementem Tour jest także podkreślanie unikalnego charakteru kultury i tradycji danego regionu, poprzez jego kuchnię i regionalne produkty, które w swoich daniach wykorzystują nagrodzeni szefowie. 

Więcej informacji o nadchodzących Tourach na profilu Gault&Millau Polska na Facebooku: https://www.facebook.com/gaultmillaupolska/ 

Zrzut ekranu 2017-06-19 o 12.25.44

***

Żółty przewodnik Gault&Millau powstał ponad 50 lat temu we Francji. Dyktuje trendy kulinarne w kilkunastu krajach świata i jest ogólnoświatowym źródłem informacji o tym, gdzie warto jeść. Najlepsze restauracje wyróżniane są kucharskimi czapkami Q. Ich liczba wskazuje na rangę restauracji i poziom serwowanych dań.

Gault&Millau Polska wydaje przewodnik od 2015 roku – przybliża najlepsze restauracje w kraju, ciekawe miejsca noclegowe oraz poleca najlepsze lokalne produkty. Każdego roku zespół kilkunastu całkowicie anonimowych inspektorów skrupulatnie ocenia około tysiąca miejsc w Polsce. Do przewodnika trafia mniej niż połowa i są to prawdziwe „perły gastronomiczne”. Gault&Millau Polska promuje także szefów kuchni, pracujących nad pielęgnowaniem tradycyjnych polskich smaków oraz propaguje świetnej jakości produkty i ich producentów. Więcej informacji: https://www.facebook.com/gaultmillaupolska/ oraz na stronie https://www.gaultmillau.com/