Warszawa od Kuchni

Opublikowano: 10-02-2015

Warszawska Izba Przedsiębiorców (WIP) organizuje IV edycję akcji rekomendującej warszawską gastronomię „Warszawa od kuchni”. Tegoroczna akcja przebiega pod hasłem „Wrócę tu ponownie!”. Akcja Warszawskiej Izby Przedsiębiorców, jako jedyna szczyci się poparciem władz miasta oraz województwa oraz posiada szeroką oprawę medialną.

WOK_logo1

Akcję swoim patronatem objął Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski. W otrzymanym patronacie czytamy :,,Powodzenie akcji w latach ubiegłych potwierdza potrzebę prowadzenia rankingów także w branży gastronomicznej. Sprzyja to rozwojowi przedsiębiorczości na bardzo konkurencyjnym stołecznym rynku, służy podnoszeniu standardów i zachęca do odwiedzania miejsc o sprawdzonej renomie. W patronacie, którym objął akcję Marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik napisano :,,Konkurs jest doskonałą okazją do zarekomendowania najlepszych warszawskich restauracji. Prezentacji kuchni z różnych stron świata, a także promocji stołecznych potraw. Prezydent miasta stołecznego Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. ,,to bardzo pożyteczny konkurs, w którym nagradzana jest nie tylko dobra kuchnia, ale też należyty poziom obsługi”.

Celem akcji jest zarekomendowanie najlepszych warszawskich restauracji, przedstawienie gastronomii jako produktu turystycznego miasta, wytyczenie gastronomicznych tras w mieście, przekierowanie strumienia turystów do miejsc o sprawdzonej renomie – do  restauracji ze Złotym Widelcem, promowanie i wykreowanie potraw warszawskich, prezentacja kuchni z różnych regionów Świata. Czas trwania akcji: 01.02.2015 do 10.04.2015

Jurorami akcji są eksperci z Warszawskiej Izby Przedsiębiorców oraz ze strony Partnerów, znamienite osoby ze świata kultury, polityki i mediów oraz wybrani blogerzy kulinarni z Warszawy, którzy w oparciu o regulamin oceniają restauracje. Jurorzy przekazują organizatorowi i Kapitule akcji recenzje restauracji zawierające ocenę: menu: forma prezentacji menu, lokalu: klimat, aranżacja wnętrz, jakości obsługi: czas oczekiwania na obsługę, umiejętność doradzania klientowi w wyborze dań, znajomość języków obcych przez obsługę, wygląd personelu, sposób podawania rachunku, dań: forma podania, wygląd posiłku, smak, dodatkowo premiowane: danie specjalne zakładu oraz obecność dań kuchni warszawskiej w menu. Członkowie Kapituły oceniają lokale na formularzach oceny, na podstawie, których Kapituła dokona ostatecznej oceny i rekomendacji lokali. Lista laureatów zostanie zaprezentowana podczas uroczystej Gali.

W ramach akcji przeprowadzany jest również konkurs „Smak Warszawy” na Wrzacakuchnia.pl, który jest integralnym elementem „Warszawy od kuchni”. W jego ramach uczestnicy zgłaszają potrawy, które oddają smak stolicy. W Jury zasiadają: Robert Sowa – mistrz kulinarny; Barbara Tekieli – dyrektor Stołecznego Biura Turystyki; Waldemar Piórek – prezes Warszawskiej Izby Przedsiębiorców, pomysłodawca akcji rekomendującej warszawskie restauracje „Warszawa od kuchni”; Julita Strzałkowska prowadząca portal Wrzacakuchnia.pl

Korzyści dla Restauracji z udziału w akcji

Przystępując do akcji „Warszawa od kuchni” Restauracje zyskują szereg korzyści

  • Zwiększenie obrotów poprzez:
    • zwiększenie liczby gości, dzięki przekierowaniu – w ramach akcji – strumienia klientów do zwycięskich Restauracji
    • wprowadzenie prestiżowej marki piwa regionalnego do wybranych restauracji wraz ze wsparciem logistycznym i marketingowym browaru
    • ekspozycja informacji o laureatach:
      • na stronie www  Biura Turystyki miasta stołecznego Warszawy, odwiedzanej przez turystów szukających informacji gdzie w Warszawie można dobrze zjeść
      • na stronie Polskiej Organizacji Turystycznej
      • na stronie Warszawskiej Izby Przedsiębiorców
      • podczas relacji w TV VIP
      • na fanpage WIP oraz Patronów Medialnych
  • Otrzymanie:
    • godła promocyjnego „Złoty Widelec” z nieograniczoną w czasie możliwością posługiwania się nim
    • statuetki podczas uroczystej Gali wraz z bezpłatnym zaproszeniem na nią uzgodnionej liczby osób
    • zaproszenie laureatów do grona członków Warszawskiej Izby Przedsiębiorców bez opłaty wpisowejmożliwości reklamy na preferencyjnych warunkach w mediach patronujących akcji
  • Dodatkowo:
    • laureaci akcji otrzymają  nominacje  do prestiżowego  ogólnopolskiego konkursu WIKTORIA Znak Jakości Przedsiębiorców

Udział w akcji oprócz wymiaru marketingowego tj. zwiększenia liczby odwiedzających gości, przełoży się również na budowanie pozytywnego wizerunku Restauracji jako Mecenasa Dobrego Smaku.

Dlatego też Gastrowawa.pl i Warszawska Izba Przedsiębiorców serdecznie zapraszają Restauracje do wzięcia udziału w IV edycji akcji rekomendującej Warszawską gastronomię „Warszawa od kuchni”.
Wszelkie informacje dostępne na: http://wipwarszawa.org/konkursy/warszawa-od-kuchni. Zgłoszenia należy dokonać na: biuro@wipwarszawa.org.

Niebawem uruchamiamy strony : www.warszawaodkuchni.pl oraz www.warszawaodkuchni.com.pl

Organizatorem akcji jest Warszawska Izba Przedsiębiorców, współpracuje z nią Klub Integracji Europejskiej.

Nad akcją honorowy patronat objęli: Wojewoda Mazowiecki,  Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Warszawskie Biuro Turystyki.

Partnerem głównym „Warszawa do kuchni” są Browary Regionalne Jakubiak, do których należą: Browar Ciechan, Browar Lwówek, Browar Bojanowo.

W akcji biorą także udział Partnerzy: Bank Pekao SA, BIG Infomonitor, Barilla, Nalewki Regionalne Majewski, Mittelbach, City Taxi, Gastro Magic Service, KochamWode.pl.

GastroMagicServiceLogo001

„Warszawa od kuchni” ma szerokie wsparcie w ramach patronatów medialnych: Polska Otranizacja Turystyczna, Telewizja TVP Warszawa, Dziennik Metro,Miesięcznik The Warsaw Voice, Magazyn VIP, Magazyn Przedsiębiorcy@eu, Newsgastro, Portal Wrząca kuchnia, Telewizja TV VIP, Czasopismo „Restauracja” (patronat branżowy), Czasopismo Hotelarz.

newsgastro-portal-gastronomiczny-2010

Liczby obrazujące akcję „Warszawa Od Kuchni”: 550 restauracji nominowanych w poprzednich edycjach, 225 restauracji uczestniczących, 80 laureatów.