Kolejne, 17 już, krakowskie Targi Horeca zakończone!

Opublikowano: 22-11-2009

 hellma.jpg

Branża gastronomiczna jak i każda związana z handlem można by rzec targami stoi. Ostatnie lata udowadniają jednak, że imprezy masowe, na których wystawcy pokazują jedynie swoje produkty klienci zaczęli omijać może nie wielkim łukiem, ale jednak zainteresowanie tą forma zakupu spadło.

A jednak okazuje się, że można zorganizować targi, na które przyjdzie duża ilość osób i to nie tylko z branży. Co więcej- wyjdą z nich w pełni usatysfakcjonowani.

img_0379_resize.jpg  img_0359_resize.jpg

 

Mowa tu o jednej z największych imprez z branży HoReCa- krakowskich Targach Horeca Gastrofood, które po raz 17 już odbyły się w dniach 18-20 listopada 2009.  Tradycyjnie już złożyły się na nie  Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli  i Gastronomii HORECA, Targi Artykułów Spożywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD oraz Międzynarodowe Targi Wina w Krakowie ENOEXPO.

W tym roku program imprezy jak zwykle był bardzo bogaty i urozmaicony- swoje stoiska zaprezentowało 179 wystawców 16 branż

.

img_0355_resize.jpg

W czasie targów, w ramach pierwszego otwartego spotkania specjalistów branży HoReCa odbyła się interesująca dyskusja panelowa dotycząca głównych kierunków rozwoju polskiej gastronomii, gdzie między innymi podsumowano plusy i minusy ostatnich lat działalności branży, oraz próbowano odpowiedzieć na pytanie jak radzić sobie w dobie kryzysu.

img_0396_resize.jpg

Organizatorem tej dyskusji było wydawnictwo Restaurator z wsparciem Firm CWS, Boco, Master Martini, Sola Switzerland, Lantmannen Unibake. Patronem Medialnym tego Panelu był portal NewsGastro.pl

W panelu udział wzięli następujący prelegenci:

Jan Marek Mołoniewicz– główny specjalista w firmie MoJa Consulting

Michał Stępniak – ekspert w sektorze HoReCa w zakresie rozwiązań zarządzania higieną

Tomasz Leśniak – Szef Kuchni Hotelu Sheraton Kraków oraz Szef Kuchni Polskiej reprezentacji w Piłce Nożnej

img_0399_resize.jpg

Ten doskonały panel dyskusyjny był niczym innym jak wspaniałym instruktarzem jak uniknąć błędów w prowadzeniu gastronomii, hotelu, cateringu. Jak przygotować się do do Euro 2012, oraz jak dać sobie rade z niszami prawnymi.

Prowadzący Wojciech Napora  doskonale poprowadził dyskusje i na zakończenie podziękował przybyłym natomiast współorganizatorka Katarzyna Jabłońska wręczyła symboliczne upominki.

img_0394_resize.jpg    img_0402_resize.jpg       

Ogólnie w tym roku targom towarzyszyła bardzo duża ilość imprez towarzyszących, które owszem miały zaintrygować i zainteresować ludzi z branży, ale przede wszystkim sprawić, by rynek stał się mniej elitarny i przyciągnął na targi potencjalnych klientów.

I tak w tym roku szczególnym zainteresowaniem odwiedzających targi cieszyła się degustacja alkoholi.  Było w czym wybierać- od win polskich serwowanych w ramach Konferencji Polskiego Instytutu Winorośli i Wina, poprzez włoskie, hiszpańskie, skończywszy na degustacji win- kandydatów do nagrody Grand Prix 2009 Magazynu Wino. Dla miłośników mocniejszych trunków była mołdawska brandy.

img_0475_resize.jpg

Kolejne oblężenie przeżyła Akademia Espresso zorganizowana przez firmę Primulator. Dzięki niej odwiedzający mogli obejrzeć  proces przygotowania wysokiej jakości kawy, obejrzeć  proces powstawania sztuki latte art przeprowadzony przez mistrza Polski baristów Marcina Rusarczyka. Bariści poprowadzili także krótki kurs malowania mlekiem na powierzchni espresso. Całość kończyła prezentacja multimedialna dotycząca szeroko rozumianego świata kawy- od jego początków aż po działania sieci kawowych. Dodatkowo pokazano proces rozwoju ekspresów Faema od 1961 roku

.

img_0376_resize.jpg

 

Ludzi z branży zainteresowały  także otwarta dyskusja na temat franszyzy w hotelarstwie, wykład dotyczącym analizy lokalizacji inwestycji hotelarskich,  celowości przeprowadzania badań rynku, czy platformy do zarządzania programami lojalnościowymi jaką jest Loycon Loyalty Solutions

 Ale Horeca to również prestiżowy konkurs na Najlepszy Produkt dla Hotelarstwa  i Gastronomii. Nagroda w kategorii Urządzenia Gastronomiczne przyznana została firmie MESKO – AGD Sp. z o.o. za  Zestaw do obróbki mięsa EM 11 E KOMPAKT.

W kategorii Wyposażenie Hotelu przyznano 2 nagrody ex aequo dla Fabryka Mebli Okrętowych FAMOS Sp. z o.o. – Kolekcja mebli hotelowych SEDNA i dla firmy ABART Wykładziny – Altro Whiterock.

img_0458_resize.jpg

Natomiast zwycięzcom tegorocznej 12 już edycji Wielkiej Kolekcji Kulinarnej oraz finału 5 edycji Akcji Rekomendacji Krakowskich restauracji nagrody wręczono w nastepujacych kategoriach:

W kategorii:

Dania główne- Danie półmiskowe

I miejsce Restauracja „Pod Aniołami” – Bażant po królewsku

II miejsce ZSG Nr II Kraków

III miejsc ZS Przemysłu Spożywczego Kraków

img_0421_resize.jpg

W kategorii :

Desery ciasta

I miejsce : ZSG Nr II Kraków – ciasteczka wyśmienite

II miejsce: Cukiernia Wojciech Wilk – Torcik królewski

III miejsce Restauracja „Pod Aniołami” – Torcik Orzechowy

img_0411_resize.jpg

W kategorii:

Napoje i napitki

I miejsce ZS Przemysłu Spożywczego w Krakowie – Wiśniowe Marzenia

II miejsce ZSG im Witosa Sucha Beskidzka – Nalewka Pomarańczowo- cytrynowa

III miejsce ZSG Nr 1 w Krakowie – Nalewka Dziadka Antoniego

Najładniejszy stół:

Restauracja „Pod Aniołami”

Wyróżnienie dla Z. S Ponadgimnazjalnych  w Giebułtowie.

Oczywiscie nad konkursami czuwał niezawodny Rober Sowa

img_0420_resize.jpg

 17 Targi Horeka pokazały  jednak, że złotą zasadę benchmarkingu „Lepiej uczyć się na błędach, ale lepiej uczyć się na cudzych niż na swoich” organizatorzy nie tylko znają, ale i przede wszystkim doskonale wcielają w życie. Po raz kolejny pokazali, że chętnych na takie imprezy jest bardzo wielu, pod warunkiem, że jest ich czym zainteresować.