Wielki Finał Independent Flair League 2009

Opublikowano: 30-11-2009

fot_marek_babirecki-1160.jpg

Grand Final Independent Flair League za nami! Znamy zwycięzców Niezależnej Ligi Barmańskiej 2009 Światowy Tour  Grand Slam federacji WFA po raz drugi w Polsce



       fot_marek_babirecki-657.jpg     fot_marek_babirecki-623.jpg

Po trzech rundach eliminacyjnych w Krakowie, Jastarni i Poznaniu, przyszedł czas na Wielki Finał Independent Flair League 2009. Niezależna Liga Flair wróciła do Warszawy i ponownie zagościła na ringu Restauracji Champions w hotelu Marriott. W duchu sportowej rywalizacji, barmani wyszli na ring, gdzie walczyli o nagrody pieniężne i punkty w rankingu Grand Slam.

      fot_marek_babirecki-599.jpg       fot_marek_babirecki-520.jpg

W finale wystąpili zwycięzcy poszczególnych rund eliminacyjnych (m.in. Marcin Osypiński, dwukrotny zwycięzca tegorocznych eliminacji w Jastarni i Krakowie) oraz najwięksi flair fighterzy ze świata, zaproszeni przez organizatora na podstawie subiektywnej oceny ich umiejętności. Wśród tych ostatnich zobaczyć i podziwiać można było niezwykłe umiejętności między innymi Tom Dyer’a z Wielkiej Brytanii, czy  Marco Canovy z Włoch. W Warszawie zobaczyliśmy także pięciu najlepszych juniorów, którzy zdobyli najwięcej punktów w rocznych rozgrywkach Niezależnej Ligi Barmańskiej.

fot_marek_babirecki-493.jpg

Zawodnicy oceniani byli przez Michała Kośnika i Cezarego Brodę z EvolutionBar oraz międzynarodowych sędziów World Flair Association – Andy Collinson’a i Tuga van den Bergh’a – jednych z największych autorytetów światowego barmaństwa. Sędziowie techniczni w startach barmanów oceniali przede wszystkim wykorzystane techniki Flair, standardy barmańskie, oryginalność, charyzmę i błyskotliwość. Nie bez znaczenia były także upadki, rozlania i rozbicia, za które można było uzyskać punkty karne.

fot_marek_babirecki-347.jpg

Dzienne eliminacje objęły dwie konkurencje – połączenie Speed Flair z kategorią Working Flair. Barmani musieli przygotować w jak najszybszym czasie dwa drinki z trzech losowo wybranych przed startem (Speed Flair). Trzeci drink z wylosowanej puli przygotowywany był w stylu Working Flair.

fot_marek_babirecki-246.jpg

W finale wystartowało dziesięciu zawodników, z tego siedmiu zawodników z Polski. W ciągu 6 minut zawodnicy mieli za zadanie przygotować aż cztery drinki – dwa obowiązkowe z zastosowaniem Perfect Serve produktów Martini: Martini Grand Prix (40 ml Martini Rosso, 40 ml Martini Extra Dry, cząstka limonki; szklanka typu old fashion wypełniona lodem) i Martini Monaco (40 ml Martini Bianco, 40 ml Martini Extra Dry, cząstka cytryny; szklanka typu old fashion wypełniona lodem), Long Island Red Bull Tea przygotowany w stylu Working Flair oraz kompozycję własną, z obowiązkowym wykorzystaniem napoju Schweppes, zrealizowaną w stylu Exhibition Flair.

Walory smakowe drinków oceniane były przez przedstawicieli świata show biznesu i świata mediów. Wśród gości znaleźli się m.in. aktor Damian Aleksander, piosenkarka Maria Sadowska, Mistrzyni Olimpijska Otylia Jędrzejczak, dziennikarka Zofia Czarnecka, aktor Piotr Zelt oraz stylista Robert Serek.

fot_marek_babirecki-227.jpg

Zwycięzcą IFL 2009 został Tomek Małek (piąte zwycięstwo w rozgrywkach finałowych IFL), który pokonał Marka Posłusznego i reprezentanta Włoch – Marco Canovę. Czwarte miejsce zajął Tom Dyer, piąte – Marcin Maskara Osypiński. Najlepszym juniorem został Paweł Stępień, reprezentujący Flair Academy. Barmani walczyli o 6 000 Euro, z tego zwycięzca otrzymał 3 000 Euro. Nagrody finansowe otrzymywali zawodnicy do miejsca piątego oraz najlepszy junior (1000 PLN).

Ciekawa rywalizacja przebiegała w konkurencji marki Schwppes, w której można było zdobyć aż 15 dodatkowych punktów za niestandardową prezentację produktu. W tej kategorii punkty sumowane były z czterech rozgrywek. Za największą ilość punktów w kategorii łączonej „wizerunek i miksologia” (najlepsza, oryginalna prezentacja produktu Schweppes) 4 000 PLN zdobył w tej konkurencji Marcin Masakra Osypiński, którego TurboDymoMan zaskoczył wszystkich…

Zawody IFL prowadzone były po raz drugi przez sprawdzony w boju team – twarz Niezależnej Ligi Barmańskiej – Przemysława JahJah Frankowskiego z Antyradia oraz oficjalnego Mistrza Ceremonii WFA – MC Stretch’a, prowadzącego jedynie największe eventy Flair na świecie. Organizatorzy IFL przekazali także na cele Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy koszulkę IFL z podpisami gwiazd sportu, filmu i muzyki, oraz niepowtarzalną blachę z podpisami największych Flair Fighterów barmaństwa. Gadżety te zostaną zlicytowane podczas styczniowego finału WOŚP.

iflstampred.jpg

Rozgrywki finałowe IFL 2009 jako jedyne w Polsce zaliczane są do światowego tour’u Grand Slam federacji WFA. Zawody w Polsce otrzymały czwarty poziom trudności na pięć możliwych. Wyższy poziom posiadają jedynie zawody typu Flair Olimpic, czyli takie, które umożliwiają zdobycie od 50 000 $ i rozgrywane są w wielu kategoriach. Wśród kryteriów oceny znajduje się między innymi trudność merytoryczna regulaminu zawodów oraz jego złożoność, ilość sędziów międzynarodowych oraz wysokość nagród finansowych dla zwycięzców. Listopadowy finał Independent Flair League jest jednym z etapów światowego finału Grand Slam, gdzie World Flair Association barmanowi, który uzyska największą liczbę punktów przyznaje dodatkowo 3 000 Euro.

Producentem i organizatorem Independent Flair League jest Entertainment Group, agencja specjalizująca się w organizacji imprez i wydarzeń specjalnych.Szczegółowe informacje na temat Independent Flair League są dostępne na stronie www.ifl.com.pl

Partnerzy Independent Flair League 2009: MARTINI Polska, Schweppes Polska, APS Glass & Bar Supply, Red Bull Polska, Evolutionbar, World Flair Association, Fonpol.***

Informacje na temat Independent Flair League

Independent Flair League – Niezależna Liga Flair to jedyne w Polsce międzynarodowe i niezależne zawody dla barmanów o charakterze ligowym. Biorą w nich udział najlepsi barmani czynnie pracujący w zawodzie. Tegoroczne rozgrywki IFL obejmują cztery rozgrywki – trzy eliminacyjne i finał. Dodatkowe informacje są dostępne na stronie www.ifl.com.pl

Dodatkowych informacji udzielają:

Grzegorz ZiębaDyrektor HoReCaDi

Entertainment Group

e-mail: grzegorz@entertainment.pl

tel. + 48 501 245 011

www.ifl.com.pl

www.entertainment.pl

Marta Kroplewska

Dyrektor PR

PR Group

e-mail: marta@prgroup.pl

tel. + 48 512 213 547

www.prgroup.pl