Wyjątkowa POLAGRA

Opublikowano: 06-10-2015

 W dniach 21-24 września br. odbyło się największe, cieszące się najdłuższą tradycją targową wydarzenie biznesowe w Europie Środkowo-Wschodniej dla branży spożywczej, gastronomicznej i hotelarskiej. Blok targów POLAGRA obejmował Międzynarodowe Targów Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD, Międzynarodowe Targi Gastronomii POLAGRA GASTRO, Targi Wyposażenia Hoteli INVEST HOTEL, Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA TECH, Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego PAKFOOD oraz rozpoczęte dwa dni wcześniej Smaki Regionów.

Podczas tegorocznej edycji POLAGRY swoją ofertę zaprezentowało 1.000 wystawców z 30 krajów. Oprócz stałych pozycji w swojej ofercie zaprezentowali oni blisko 500 nowości, wśród których znalazły się produkty spożywcze odpowiadające na najnowsze trendy panujące wśród konsumentów, maszyny
i urządzenia zapewniające najwyższą jakość produkcji i standardy przechowywania produktów, nowatorskie wyposażenie kuchni restauracyjnych oraz funkcjonalne ale też designerskie rozwiązania dla hoteli.

Tegoroczne targi odwiedziło 60 tys. zwiedzających. Wystawcy podkreślali bardzo dużą liczbę delegacji zagranicznych z całej Europy, Chin, czy reprezentujących odległe, lecz perspektywiczne rynki jak Arabia Saudyjska, czy Wenezuela. Stoiska producentów były licznie odwiedzane przez kupców, dostawców komponentów i usług specjalistycznych, którzy zainteresowani byli nawiązaniem współpracy handlowej – podsumowuje Filip Bittner, Dyrektor Grupy Produktów, Międzynarodowe Targi Poznańskie.

 POLAGRA GASTRO i INVEST HOTEL – ZGRANY DUET

W tym roku oba wydarzenia stworzyły największą w Polsce ekspozycję dedykowaną sektorowi HoReCa. Prezentowany aż w trzech pawilonach asortyment wzajemnie uzupełniał się tworząc kompleksową wystawę rozwiązań dla restauracji, kawiarni i hoteli. 

Światowe i europejskie premiery sprzętowe, spektakularne pokazy kulinarne

W gronie wystawców POLAGRA GASTRO pojawili się oczywiście liderzy w branży, ale nie zabrakło też firm, które po raz pierwszy zdecydowały się na uczestnictwo w targach. Tym samym powstała kompleksowa oferta dla menedżerów restauracji obejmująca szeroką gamę rozwiązań, które pozwolą na efektywne funkcjonowanie kuchni, przyrządzanie w krótkim czasie smacznych potraw, a także sprawną obsługę klientów.

POLAGRA GASTRO 22-09-2015

Wyjątkowym miejscem tegorocznej edycji targów była Galeria Innowacji. Znalazła się w niej kolekcja urządzeń należących do oferty światowych liderów rozwiązań dla gastronomii. Niektóre z nich to premiery na skalę europejską a hybrydowy ekspres do kawy marki Astoria właśnie w Poznaniu został po raz pierwszy pokazany przedstawicielom świata gastronomii. Zainteresowaniem cieszyło się także mobilne stanowisko z okapem,
na którym przez cały czas trwania targów odbywały się pokazy live cooking, by w ten sposób zaprezentować zalety urządzenia.

Targi POLAGRA GASTRO to nie tylko bogata ekspozycja, ale także interesujące szkolenia i pokazy kulinarne,
w których wystąpiła plejada gwiazd świata gastronomii.

W tym roku już po raz piętnasty zwiedzający targi POLAGRA GASTRO mogli uczestniczyć
we wspaniałym widowisku jakim jest Kulinarny Puchar Polski. 22 września 14 drużyn stanęło
do rywalizacji o miejsce w półfinale tego prestiżowego konkursu. Przygotowane przystawki oraz desery były oceniane przez uznanych polskich szefów kuchni. Do finału, który miał miejsce następnego dnia, zakwalifikowało się 10 ekip. Walka na smaki była zacięta i międzynarodowe Jury finału konkursu nie miało łatwego wyboru. Zwycięzca jednakże mógłby być tylko jeden. W tym roku tytuł „Najlepszego z najlepszych” został przyznany Rafałowi Grzegorzkowi i Tomaszowi Gełeszowi z Hotelu dr Ireny Eris w Polanicy Zdrój.

Dodatkowych atrakcji i emocji dostarczyła też 10. edycja konkursu Primerba Cup organizowanego przez Unilever Food Solutions. Pierwsze miejsce i nominację do przyszłorocznej edycji Kulinarnego Pucharu Polski zdobyli Bartosz Fabiś i Michał Kozłowski z NIFTY No.20, Hotel Puro w Poznaniu.

Tuż obok sceny konkursowej Kulinarnego Pucharu Polski miał miejsce organizowany również przez MTP Master Class Show. Przez trzy dni na specjalnie przygotowanej scenie znakomici szefowie kuchni i cukiernicy dzieli się
 z publicznością swoimi doświadczeniami w prowadzeniu kuchni i przygotowywaniu potraw. W gronie prowadzących znaleźli się Tomasz Grabski, Ernest Jagodziński, Michał Kuter, Aleksandra Sowa i Paweł Małecki, a także juror Kulinarnego Pucharu Polski – Sebastian Frank, szef kuchni i menedżer berlińskiej restauracji wyróżnionej gwiazdkę Michelin. Dużym zainteresowaniem cieszył się także pokaz prowadzony przez Arkadiusza Wilamowskiego, kucharza posiadającego bogate doświadczenie zawodowe zdobyte w najlepszych restauracjach we Francji i w Wielkiej Brytanii. Publiczność mogła zapoznać się ciekawymi technikami obróbki poszczególnych składników, przygotowania wspaniałych potraw kuchni polskiej, a także ze standardami obsługi kelnerskiej. Wszystkie te wydarzenia spotkały się z dużym zainteresowaniem nie tylko kucharzy, ale także blogerów kulinarnych, mediów i młodzieży ze szkół gastronomicznych.

kpp

Oprócz wyjątkowych pokazów kulinarnych zwiedzający targi POLAGRA GASTRO mogli wziąć udział
w pokazach live cooking prowadzonych na stoiskach wystawców. Zainteresowani zagadnieniami food costu uczestniczyli z kolei w szkoleniu prowadzonym przez Joannę Ochniak i Piotra Rogowskiego.

W tradycję targów POLAGRA GASTRO na stałe wpisała się już także Strefa Kawowa. W tym roku
na tej wyjątkowej scenie ponownie pojawili się utalentowani bariści rywalizując w technikach Latte Art
i sposobach przygotowania espresso w drugiej już edycji La Marzocco Barista Challenge. Drugi dzień należał natomiast do najlepszych polskich palarni, które w Strefie Kawowej zaprezentowały ziarna kawy pochodzące
z całego świata. Wspaniały aromat, świetna muzyka – tak właśnie wyglądała pierwsza polska edycja True Artisan CafeTM.

Nowoczesne wzornictwo, innowacyjne rozwiązania i spora dawka fachowej wiedzy

Niemniejszy zainteresowaniem zwiedzających cieszyła się zdecydowanie większa niż w latach ubiegłych ekspozycja targów INVEST HOTEL. W gronie wystawców pojawili się przede wszystkim producenci
i dystrybutorzy mebli i oświetlenia, pokazując najnowsze trendy we wzornictwie wyposażenia pokoi hotelowych. Podczas targów zaprezentowana została m.in. autorska kolekcja mebli Tomasza Rygalika uznanego
za polskiego mistrza designu. Tomasz Rygalik poprowadził również spotkanie na temat trendów w aranżacji miejsc użytkowych takich jak restauracje czy hotele. Na ekspozycji targów INVEST HOTEL nie zabrakło także szerokiej gamy sprzętu i urządzeń dla hotelowych stref SPA, materiałów wykończeniowych czy szkła i porcelany, w tym także tej, sprowadzanej z najlepszych manufaktur w Europie. 

INVEST HOTEL 1 (1)

Wystawcy wielokrotnie podkreślali w swych wypowiedziach, że tegoroczne targi z pewnością zaowocują nowymi relacjami biznesowymi ponieważ w tym roku INVEST HOTEL przyciągnął znacznie większą liczbę zwiedzających niż miało to miejsce w latach poprzednich. Niewątpliwie wpływ na to miała całą gama wydarzeń specjalnych towarzyszących ekspozycji.

Już pierwszego dnia menedżerowie hotelu mogli wziąć udział w cyklu szkoleń obejmującym takie zagadnienia jak zarządzenie reputacją hotelu, jego atrakcyjnością inwestycyjną czy w końcu samym personelem. Ogromne zainteresowanie wzbudziła już druga edycja Hotel Marketing Conference organizowana przez MTP
we współpracy z Profitroom. Tematem przewodnim spotkania była marka hotelu. Prelegenci opowiadali jak ją budować, jak analizować jej siłę na tle konkurencji, w końcu jak automatyzować pewne procesy, które mają niebagatelny wpływ na wartość sprzedaży i w których narzędziach marketingowych drzemie niewykorzystany jeszcze potencjał promocyjny. Wypełniona do ostatnich miejsc sala potwierdziła tylko jak trafnie organizatorom konferencji udało się odczytać potrzeby rynku. Ponad 200 uczestników to najlepszy dowód. Wielkim finałem konferencji była uroczysta gala wręczenia nagród w pierwszej edycji konkursu na najlepszą markę Hotel Brand Awards. Lista zwycięzców dostępna jest na stronie www.investhotel.pl oraz www.profitroom.pl 

Duży zainteresowaniem cieszyła się również pierwsza edycja Hotel Investors Meeting. Przez trzy dni inwestorzy rynku hotelarskiego z spotykali się potencjalnymi partnerami inwestycji objaśniając jak i gdzie inwestować, co ma wpływ na wynik hotelu, gdzie szukać źródeł finansowania inwestycji. Wydarzenie miało część formalną niemniej jednak wielu jego uczestników kontynuowało rozmowy w specjalnie zaaranżowanej strefie szukając odpowiedzi już na bardzo konkretne pytania dotyczące inwestycji na wybranych rynkach. 

POLAGRA GASTRO_21_09_2015

Tegoroczne targi POLAGRA GASTRO i INVEST HOTEL z pewnością zaskoczyły zarówno wystawców jak
i zwiedzających. Ekspozycja z wysokiej jakości sprzętem, wydarzenia, które pod względem merytorycznym jak
i organizacyjnym trafnie spełniły oczekiwania przedstawicieli sektora – to wszystko pozwala sądzić,
że przedstawiciele sektora HoReCa obecni na targach nie tylko znaleźli w Poznaniu nowych partnerów biznesowych, ale także ogromną dawkę inspiracji i wiedzy, która pozwoli podejmować im trafne decyzje biznesowe.