10. finał World Class dla Australijczyka

Opublikowano: 23-10-2018

Polski finalista Marcin Kruk o koktajlowych trendach na 2019

#MyCocktail jako następca #FoodPorn, mniej alkoholu i ekologia to najważniejsze trendy koktajlowe na 2019 rok – relacjonuje finał World Class Competition w Berlinie reprezentant Polski, Marcin Kruk. W jubileuszowej, 10. edycji konkursu statuetkę zdobył Australijczyk. Polska na tytuł globalnego zwycięzcy nadal czeka.

Ponad 10 tysięcy barmanów z pięciu kontynentów marzyło o tym tytule. 56 najlepszych otrzymało szansę, by po niego sięgnąć podczas globalnego finału w Berlinie. W pięciu piekielnie trudnych konkurencjach wystąpili przed dziesiątkami największych autorytetów branży i ponad tysiącem widzów obserwujących zmagania na miejscu.

Czwartym w historii reprezentantem Polski w finale World Class był Marcin Kruk (28 lat) z warszawskiego baru Kita Koguta. – „O zwycięstwo w Polsce starałem się dwukrotnie i za drugim udało mi się zdobyć bilet na międzynarodowe zawody. To niesamowite przeżycie, ogrom wiedzy i doświadczeń, dlatego w roli ambasadora konkursu będę zachęcał do udziału kolejnych barmanów” – mówi Marcin Kruk.

Finałowe zderzenie kultur

W konkurencjach światowego finału barmani stworzyli koktajle wypełniające zasady „sustainability” (Better Drinking), inspirowane krajem swojego pochodzenia (Flavours of a Nation), „signature serve” – czyli autorskie kompozycje na ginie (Search of Signature) oraz aperitif i digestif (Before & After).

Ścisły finał z konkurencją ‘Cocktail Clash’ bazował na remiksologii, czyli tworzeniu nowych wersji koktajlowych klasyków i był prawdziwym zderzeniem kultur. Zmierzyli się w nim reprezentanci Wielkiej Brytanii, Turcji, Stanów Zjednoczonych i Australii. Ostatecznie tytuł Barmana Roku World Class 2018 trafił do Orlando Marzo z Melbourne.

– „Od zaawansowanej miksologii, przez barmańskie rzemiosło, po osobowość, lokalne smaki i korzenie kultury koktajlowej w tym roku, konkurs przez cały czas się zmienia. Za to niezmiennie uczestnikom towarzyszą wielkie, pozytywne emocje, szansa poznania niesamowitych ludzi, w tym branżowych guru i solidna porcja adrenaliny. Co najważniejsze, każdy przywozi do kraju wiedzę o najnowszych koktajlowych trendach i zupełnie nowe spojrzenie na swoją pracę” – dodaje Marcin.

Trendy koktajlowe na 2019 rok

Szereg szkoleń i prezentacji towarzyszących World Class oraz międzynarodowy Bar Convent Berlin dostarczyły uczestnikom wiedzy o koktajlowych trendach. Przedstawiamy trzy najważniejsze:

  1. Low and No – do kart wkraczać będą koktajle o obniżonej zawartości alkoholu i bezalkoholowe „mocktaile”. Pozwolą one cieszyć się smakiem barmańskich klasyków, a jednocześnie kontrolować ilość spożywanego alkoholu.
  2. #MyCocktail – w ślad za kulinarnymi influencerami na scenę wkroczy nowa grupa „drinkstagrammerów”, inspirujących kompozycjami wizualnymi i smakowymi koktajli.
  3. Sustainability – wyraźny trend tego roku, polegający na ograniczaniu zużycia plastiku i papieru, w 2019 osiągnie zupełnie nowy poziom. Na wykorzystywanie eko-składników oraz czerpanie z nich w 100% zwracać uwagę będą nie tylko barmani, ale także goście.

Home Fire – jeden z finałowych koktajli Marcina Kruka. Skład: Johnnie Walker Black Label, słodki wermut, syrop „Jabłko BBQ”, tynktura z chmielu Citra.

10 lat World Class

Od 2009 roku już ponad 300 000 barmanów na całym świecie mogło skorzystać z wiedzy i inspiracji programu World Class. W 10-letniej historii konkursu po globalne trofeum sięgnęli reprezentanci: Francji, Grecji, Hiszpanii, USA, Wielkiej Brytanii, Kanady oraz dwukrotnie – Australii i Japonii. Zwycięzcy podróżują po świecie w roli ambasadorów konkursu, pracują jako eksperci i w szefów baru uczestniczą z największych wydarzeniach kulturalnych i rozrywkowych globu, jak od pokazów mody po oscarowe gale.

Polscy barmani rywalizują w konkursie od 2015 roku. Do tej pory w międzynarodowym finale nasz kraj reprezentowali: Marcin Kruk (zwycięzca World Class Poland 2018), Janusz Lemiesz (2017), Paweł Rodaszyński (2016) i Mateusz Szuchnik (2015). 

_____________________________________________

DIAGEO

Producent i dystrybutor najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, m.in.: whisky Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan’s, Windsor, wódki Smirnoff, Cîroc i Ketel One, a także takie marki, jak: Bulleit Bourbon, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray i Guinness. Firma prowadzi sprzedaż w ponad 180 krajach na całym świecie. Spółka jest notowana na giełdach w Nowym Jorku (DEO) i Londynie (DGE). Więcej informacji na temat Diageo, jej pracowników, marek, wyników biznesowych można znaleźć na www.Diageo.com. Dodatkowe wiadomości na temat odpowiedzialnego picia alkoholu, różne narzędzia oraz informacje o inicjatywach związanych z tym tematem dostępne są na www.DrinkIQ.com.

DIAGEO RESERVE WORLD CLASS

Program WORLD CLASS rozwija najlepsze doświadczenia i kulturę spożywania koktajli na całym świecie. To największa, luksusowa i najbardziej wiarygodna wizytówka w branży. Odkrywa kolejną generację barmańskich talentów, które ustanawiają najnowsze trendy miksologii i popularyzuje je w najlepszych lokalach na całym świecie. U podstaw tej inicjatywy leży znakomity, globalny program szkoleniowy i ciesząca się międzynarodowym uznaniem platforma, która zmierza do rozwijania profesji barmana i budowania karier laureatów konkursu o tytuł „Barmana Roku”. Od pierwszej edycji zawodów World Class w 2009 roku już ponad 300 000 barmanów na całym świecie mogło skorzystać z wiedzy i inspiracji w dziedzinie miksologii. Dzięki współpracy z największymi ekspertami, mediami oraz partnerami projektu, marka Diageo Reserve WORLD CLASS jest powszechnie uznawana wśród barmanów i klientów jako znak wyrafinowania i wyróżnienia międzynarodowej kultury spożywania najlepszych alkoholi.