SMARTHOTEL Z MILIONEM DOLARÓW ROZWIJA PLATFORMĘ DO OBSŁUGI GOŚCI

Opublikowano: 23-07-2021

Kontakt przez Messenger i WhatsApp zamiast telefonów i kolejek do recepcji. SmartHotel rozwija przełomowy system do bezkontaktowej
i łatwej komunikacji w hotelach i apartamentach na całym świecie. Za milion dolarów od inwestorów pomogą branży w pandemii.
Z platformy, dzięki której miliony gości na świecie mogą korzystać z usług hoteli i apartamentów za pośrednictwem Messenger lub WhatsApp, bez bezpośredniego kontaktu z recepcją i dodatkowych aplikacji a także o dowolnej porze dnia i nocy, korzysta już ponad 3 tysiące klientów na całym świecie. Na pomysł przełomowego narzędzia, które ułatwia kontakt między gośćmi a pracownikami hoteli i właścicielami apartamentów wpadł polski startup SmartHotel. Chce pomóc branży w walce ze skutkami pandemii oraz ułatwić jej codzienne funkcjonowanie. Na realizację celu i rozwój narzędzia, firma otrzymała blisko 4 miliony złotych od polskich inwestorów.
“Względy bezpieczeństwa gości są nadrzędnym elementem strategii funkcjonowania wszystkich obiektów hotelowo-apartamentowych, dlatego postawiliśmy na rozwój technologii, która umożliwi branży bezpieczną obsługę gości w czasie pandemii oraz ułatwi funkcjonowanie już po jej zakończeniu.” – mówi Maciej Prostak, założyciel SmartHotel. “Innowacją jest brak konieczności pobierania dodatkowych aplikacji – zarówno od strony gości jak i właścicieli obiektów. SmartHotel integruje się z systemami zarządzania obiektami hotelowymi, umożliwiając szybkie załatwienie spraw związanych z pobytem gości na miejscu, ograniczając liczbę telefonów na recepcję, upraszczając procedury, a co bardzo istotne, oszczędzając czas i pieniądze właścicieli oraz zarządców. “ – dodaje.
Jak działa SmartHotel
SmartHotel jest łącznikiem między gośćmi a pracownikami hoteli i właścicielami apartamentów. Nie wymaga instalowania na smartfonie dodatkowych aplikacji – wykorzystuje znane i naturalne dla klientów kanały komunikacji, jak Messenger czy WhatsApp – bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji System wysyła link na wskazany numer telefonu lub e-mail, pod którym znajduje się karta meldunkowa. Gość nie musi stać w kolejce przy recepcji i uzupełniać danych na papierze – może zrobić to zdalnie – na swoim telefonie, w dogodnym momencie. Podobnie, jak wygląda to w przypadku self – check, np. na lotniskach. Następnie użytkownik wybiera ulubiony komunikator, na który otrzymuje najważniejsze informacje dotyczące pobytu, może zamówić dodatkowe usługi lub zgłosić problem. Wszystko bez konieczności wizyt w recepcji lub kontaktu telefonicznego.
“Najważniejsze było dla nas aby stworzyć system który przede wszystkim łatwo obsługiwać i zrozumieć, dlatego też przygotowanie konta, instalacja, oraz wyszkolenie pracowników hotelu to maksimum parę godzin jednego dnia, a nie wielotygodniowe szkolenia i zatrzymywanie prac hotelu. Poza tym system nie jest drogi a hotel zawiera z nami bardzo elastyczną umowę.” – komentuje Katarzyna Opiłka, Sales & Operations Director.
W ostatnim czasie zbieraliśmy know-how, który teraz wykorzystujemy, nieprzerwanie dopasowując SmartHotel do potrzeb naszych klientów. Regularnie spotykamy się z właścicielami i menedżerami obiektów i wspólnie projektujemy produkt tak, aby spełniał wszystkie ich potrzeby i był dostosowany do każdego obiektu.” – podsumowuje Opiłka.
Inwestycja w rozwój
Obecnie z platformy SmartHotel aktywnie korzysta ponad 3000 obiektów noclegowych na świecie. W Polsce to m.in. Radisson Szklarska Poręba, Hotel Saltic, grupa Zdrojowa Hotels oraz sieć półtora tysiąca apartamentów Renters.pl czy RentPlanet. Pozycję spółki dodatkowo umacniają nawiązane partnerstwa technologiczne z gigantami, jak Oracle, Active 360 i Nightsbridge. Mimo pandemii, firma otwiera także regionalne biuro m.in. w Wielkiej Brytani, Czechach oraz Niemczech, a za pieniądze pozyskane od inwestorów, planuje zwiększyć dynamikę sprzedaży i dalszą ekspansję w Polsce i Afryce oraz na rynkach międzynarodowych, m.in. w Wielkiej Brytanii.
Potencjał rozwoju spółki określa wciąż niski stopień digitalizacji hoteli i apartamentów oraz dynamicznie rosnąca wartość rynku usług hotelarskich, który do 2025 r. osiągnie wartość ponad 5 bilionów USD.
O SmartHotel
SmartHotel – spółka założona w 2019 roku. Na pomysł stworzenia platformy do komunikacji w branży hotelarskiej wpadł Maciej Prostak, przedsiębiorca z ponad 16 letnim doświadczeniem w biznesie. SmartHotel integruje się z systemami zarządzania obiektami hotelarskimi oraz “hospitality”, takimi jak Oracle Opera, Mews, CloudBeds, Protel i ponad 30 innymi, umożliwiając gościom szybkie załatwienie spraw związanych z ich pobytem, za pośrednictwem Messenger i WhatsApp. Z poziomu obsługi hotelu cała komunikacja i historia pobytu goścI znajduje się w jednym miejscu. Statystyki pokazały, że goście piszą tylko w istotnych sprawach – kiedy naprawdę czegoś potrzebują. Tym samym spadła również ilość telefonów na recepcji, uproszczone zostały procesy, zaoszczędzone pieniądze i czas. Goście otrzymują szczegółowe informacje o pobycie nie tylko po zameldowaniu się, ale też w ChatBocie wbudowanym w Messengera, który jest spersonalizowany dla każdego obiektu.