Migdały kalifornijskie w Cukiernictwie i Piekarstwie

Opublikowano: 26-04-2011

14 kwietnia br. w Poznaniu Kalifornijskie Stowarzyszenie Producentów Migdałów przeprowadziło warsztaty skierowane do przemysłu ciastkarskiego, cukierniczego i czekoladowego. Szkolenie w Cechu Piekarzy i Cukierników w Poznaniu, po spotkaniach w Warszawie i Krakowie, zakończyło tym samym cykl warsztatów zaplanowanych na ten rok.

migdaly-i-czekolada-2

Na fotografii od lewej:
Mike Rucier
– Konsultant Programu Kalifornijskiego Stowarzyszenia Producentów Migdałów na Rynku Polskim
Michael T. Henney
– Attaché ds. Rolnych Ambasady Amerykańskiej
Guangwei Huang
– Główny Technolog Kalifornijskiego Stowarzyszenia Producentów Migdałów

Tygodniowe warsztaty prowadzili eksperci z Kalifornijskiego Stowarzyszenia: Główny Technolog Żywienia Guangwei Huang oraz Konsultant Programu na Rynku Polskim Mike Rucier, który na przykładzie doświadczeń producentów z Europy i świata prezentowali dowody na ogromny potencjał migdałów kalifornijskich, oraz prezentowali szerokie możliwości ich zastosowania w produktach ciastkarskich, cukierniczych i czekoladowych. Wiele mówiono o wyjątkowych właściwościach zdrowotnych migdałów, oraz o technicznych aspektach: normach i gatunkach czy postaciach i odmianach migdałów kalifornijskich.

W warsztatach udział wzięły firmy działające na rynkach lokalnych i ogólnopolskim z sektora ciastkarskiego, cukierniczego i czekoladowego, członkowie Cechu Rzemiosł Spożywczych w Krakowie, Izby Przemysłowo-Handlowa w Krakowie oraz Cechu Piekarzy i Cukierników w Poznaniu. Wśród zaproszonych gości znaleźli się również najwięksi na polskim rynku importerzy i dystrybutorzy bakalii, organizacje i stowarzyszenia branżowe oraz media.

migdaly-i-czekolada-1

Kalifornia jest jednym z wiodących eksporterów migdałów na całym świecie, a historia powstania Kalifornijskiego Stowarzyszenia Producentów Migdałów (Almond Board of California), zrzeszającego  ponad 6000 plantatorów i przetwórców, sięga 1950 r. Stowarzyszenie jest organizacją non-profit, która nadzoruje i administruje „Federal Marketing Order”, dzięki czemu ma wpływ na ustanawianie cen i zasad zbytu migdałów kalifornijskich na całym świecie. Stowarzyszenie wspiera promocyjnie i marketingowo lokalny i zagranicznych rynek spożywczy, przeprowadza badania nad wartościami odżywczymi, produkcją i ochroną upraw, jakością produktów spożywczych, czy rynków zbytu migdałów kalifornijskich.

Monica Ponce Jakubowska
Made in PR

migdaly-i-czekolada-3