Wzorowa impreza firmowa
Opublikowano: 27-09-2011

Inwestycje przełożonych w zasoby ludzkie od paru lat budzą duże zainteresowanie ze strony potencjalnych pracobiorców, czasem nawet większe niż samo wynagrodzenie. Według raportu Gemnus SA, bardziej od świadczeń czy szerokiej perspektywy zawodowej cenione są relacje z szefem i atmosfera w firmie. W zamian za duży wysiłek pracownicy oczekują przyjaznego, zintegrowanego środowiska pracy.
Zazwyczaj praca zajmuje Polakom więcej niż umowne osiem godzin, czasem obejmuje dodatkowe zlecenia lub etaty. Taka sytuacja wymaga szczególnej troski o morale całej kadry, które pomagają utrzymać jej wydajność na stałym poziomie. Właściciele firm regularne organizują więc wydarzenia integracyjne, które stanowią najlepsze wyjście z sytuacji. Aby jednak cieszyć się dobrze zmotywowanym zespołem, warto wiedzieć, co składa się na idealną imprezę dla personelu.
Wykonany przez agencję Show Service Events Marketing raport dokładnie prezentuje oczekiwania pracowników w kwestii organizacji imprez firmowych. Powinny się odbywać najlepiej dwa razy do roku, a ich główne cele to budowanie bliższych relacji ze współpracownikami oraz integracja działów firmy. Polacy wyrażają także chęć uczęszczania na niektóre wydarzenia ze swoimi rodzinami. Agencje eventowe nieustannie prześcigają się w proponowaniu coraz bogatszych w atrakcje ofert. Czy jednak Polakom właśnie o to chodzi?
Nie wszyscy pracownicy chcą brać aktywny udział w organizacji imprez, jednak zdecydowana większość pragnie podzielić się swoimi sugestiami i oczekiwaniami. Głównie wśród ich życzeń pojawia się impreza łączona – aktywna forma spędzania wolnego czasu, po której nastąpi relaks. Co ciekawe, wśród zwolenników takiego rozwiązania jest przeważająca większość pań. Niezwykle istotne są oferowane atrakcje, nie bez znaczenia jest także łatwy dojazd do miejsca wydarzenia. Przede wszystkim jednak ważne jest, aby nie było to spotkanie formalne. Po zebraniu wszystkich informacji można przystąpić do budżetowania wydarzenia. W tym momencie zazwyczaj zaczynają się schody.
Pomimo dużej konkurencji na rynku każdy chce zarobić na takiej transakcji. Od agencji eventowej po szatniarza. Ceny, nawet po uwzględnieniu wszelkich zniżek, pozostają niezmiennie wysokie – koszt noclegu dla stu osób w hotelu o średnim standardzie wyniesie około 15 tysięcy złotych. Dlatego szefowie firm wolą postawić na samą cześć imprezową, przekładając jakość nad ilość. Przy takim obrocie spraw warto oszczędzić także na pośrednikach i samodzielnie zwrócić się do restauracji z prośbą o przygotowanie scenariusza imprezy.
– Imprezy firmowe w restauracjach to standard. Odbywają się głównie w środku tygodnia, chociaż to nie reguła – mówi Paweł Boczkowski, menadżer stołecznego lokalu Sofa Restaurant & Bar. – Kluczem do dobrej organizacji jest przede wszystkim branie pod uwagę oczekiwań wszystkich pracowników oraz maksymalne odciążenie klienta. Przykładowo – nasz lokal troszczy się nie tylko o wzorową obsługę, ale i dodatkowe atrakcje. To gwarantuje sukces.
Źródła: ”Zadowolenie z pracy i postawy prozdrowotne wysoko wykwalifikowanych pracowników firm”, publ.: Gemius SA;
„Jak powinna wyglądać impreza firmowa”, Show Service Events.