Rekomendacja SLOW FOOD POLSKA dla Ancory
Opublikowano: 20-12-2013

Restauracja Ancora w Krakowie od siedmiu lat utrzymuje pozycję lidera na małopolskiej scenie kulinarnej. W tym roku, jako pierwsza krakowska restauracja, otrzymała rekomendację SLOW FOOD POLSKA – przyznaną przez Prezesa stowarzyszenia Jacka Szklarka.
Szef Kuchni i współwłaściciel Ancory, Adam Chrząstowski, od samego początku istnienia restauracji na nowo interpretuje kuchnię polską i aktywnie poszukuje najlepszych produktów regionalnych. Organizacja SLOW FOOD promuje regionalnych producentow żywności. Menu zmienia nie tyle sezonowo, ile zgodnie z naturalnym rytmem przyrody. Produkty takie jak: grzyby, dziczyzna, owoce lasu, kiełbasy, raki, ryby czy sery – nadają charakter polskiej kuchni. W Ancorze inspiruje nas produkt i poświęcamy dużo atencji i czasu, by znaleźć ten najlepszy z możliwych. Aktywnie współpracujemy z lokalnymi dostawcami z regionu Małopolski – tłumaczy.
W menu można znaleźć polskie produkty regionalne i tradycyjne oznaczone europejskimi znakami jakości: Chroniona Nazwa Pochodzenia oraz Chronione Oznaczenie Geograficzne.
Od czerwca Ancora współpracuje z młodymi krakowskimi artystami: graficzką i designerką Niną Gregier (Proste Kreski i Galeria Garaż) oraz Piotrem Kieratem, fotografem i autorem projektu: For Sure photo & video production.
Kierat udokumentował jak wyglądały poszukiwania lokalnych produktów do nowego menu Ancory. Wraz z Adamem Chrząstowskim udał się w podróż po Małopolsce w poszukiwaniu dobrej jakości regionalnych produktów, które wpisują sie w styl kuchni Ancory. Na trasie ich wyprawy znalazła się stolica polskiego jabłka, czyli Łącko, czy też Żmiąca, mała miejscowość słynąca z suskiej sechlońskiej. Nie mogło zabraknąć także wizyty u Stanisława Mądrego od którego restauracja zaopatruje się w kiełbasę lisiecką.
Ancora czynnie angażuje się w promocję regionu. We współpracy z młodymi krakowskimi artystami powstały pocztówki przedstawiające producentów lokalnych, czy piękno małopolskich krajobrazów. Zestawiono je z daniami Adama Chrząstowskiego. Każde z nich zawiera lokalny składnik. Goście odwiedzajacy Ancorę mają możliwość wysłania kartki bezpośrednio z restauracji. W świat poszło już kilkaset egzemplarzy.
Kulinarne kreacje Ancory skłaniają do myślenia i dyskusji. Odkrywają nowoczesną wersję kuchni polskiej, ale jednocześnie cechuje je brak bezrefleksyjnej gonitwy za trendami. Adam Chrząstowski podkreśla: Koncentrujemy się na poszukiwaniu własnych koncepcji kulinarnych, które poruszają i inspirują.
Na przyszły rok zaplanowano działania, które połączą promocję polskiej, jakościowej gastronomii i regionu Małopolski.