Mlekiem i miodem płynące „Miodobranie Kurpiowskie”

Opublikowano: 26-08-2010

Myszyniec – niewielkie, liczące sobie 3 tysiące mieszkańców miasteczko przez wiele osób uważane jest za stolicę Kurpi, krainy od wieków słynącej z produkcji znanych w całej Polsce miodów. Z tego też powodu to właśnie tutaj odbywają się coroczne święta określane mianem „Miodobrania Kurpiowskiego”, gromadzące z całej Polski wielbicieli regionalnych smakołyków. W tym roku weźmie w nim udział również mleczarnia – SML „Ostrołęka”.

mleko_miod_sml_ostroleka.jpg

„Miodobranie Kurpiowskie”
w Myszyńcu to lokalne wydarzenie kulinarne, które w tym roku, dnia 29 sierpnia, będzie miało swoją już XXXIII edycję. Podczas tej największej w północno-wschodniej Polsce imprezy folklorystycznej wszyscy jej uczestnicy będą mieli niepowtarzalną okazję zapoznania się z kulturą i sztuką regionu. W programie przewidziane są wszelkie atrakcje: kiermasz sztuki ludowej i rękodzieła, zawody strzeleckie i wędkarskie, pokazy tradycyjnej pracy kowali, a także występy zespołów folklorystycznych. Szczególne miejsce zajmuje podczas tych spotkań część kulinarna, która pozwala zapoznać się z lokalnymi produktami spożywczymi.

Wśród wystawców znajdzie się w tym roku również znana w całej Polsce Spółdzielnia Mleczarska „Ostrołęka”. Na przygotowanym specjalnie stoisku zaprezentuje większość swoich produktów, poczynając od najwyższej jakości mleka, produkowanego w nowoczesnej technologii ESL, a na produktach z najnowszej linii Prozdrowotnej Omega 3 i 6 kończąc. Na  stoisku obecny będzie również wykwalifikowany kucharz, dzięki któremu odwiedzający je goście będą mogli spróbować wyjątkowych dań przygotowanych specjalnie na tę okazję na bazie produktów Milandia, głównej marki produktowej SML „Ostrołęka”. Spróbować będzie można tu wielu mleczarskich smakołyków, wielokrotnie nagradzanych zarówno przez ekspertów, jak i konsumentów. Jednym z nich będzie Masło Pro-zdrowotne, które otrzymało niedawno godło „Odkrycie Roku 2010”, przyznane mu za wyjątkową wartość odżywczą oraz smak najlepiej świadczący o żywności pochodzącej z terenu nazywanego Zielonymi Płucami Polski.

„Jesteśmy dumni z tego, że możemy wziąć udział w wydarzeniu z tak długą tradycją. Szczególnie dlatego, że wpisuje się ono w życie regionu, który jest nam bardzo bliski – w naszej Spółdzielni przetwarzane jest przecież mleko płynące z tej właśnie okolicy, a to jemu właśnie zawdzięczamy wysoką jakość oraz smak naszych produktów – serów, masła i innych przetworów mlecznych. Nasz sukces jest sukcesem regionu – z przyjemnością więc podzielimy się nim zarówno z mieszkańcami Myszyńca, jak i wszystkimi gośćmi tegorocznego Miodobrania, których serdecznie zapraszamy do naszego stoiska”– mówi Tadeusz Nadrowski, Prezes SML „Ostrołęka”.

Kurpiowskie klimaty cieszą się sporym powodzeniem – w zeszłym roku w Miodobraniu wzięło udział aż 40 tysięcy gości!

Fot. SML  „Ostrołęka”

INFORMACJE DODATKOWE O SPÓŁDZIELNI MLECZARSKIEJ "OSTROŁĘKA”

Spółdzielnia Mleczarska "Ostrołęka” należy do największych producentów sektora mleczarskiego w Polsce. Firma, działająca od lat 30 XX wieku, znajduje się też w pierwszej dziesiątce eksporterów produktów mleczarskich w kraju.  SML "Ostrołęka” w ciągu ostatnich lat zanotowała dynamiczny wzrost sprzedaży, idący w parze z rozwojem zakładu, z czym wiąże się wybudowanie nowego zakładu przy wsparciu środków finansowych SAPARD i SPO oraz przejęcie Spółdzielni Mleczarskiej w Nidzicy.

SML "Ostrołęka” otrzymała wiele nagród konsumenckich i branżowych (m.in. Medal Mercurius Gedanesis, Innowacja Roku 2009, Złota Mleczna Rewia). Spółdzielnia spełnia obowiązujące wymogi i standardy Unii Europejskiej, co pozwala na dystrybucję produktów w całej Wspólnocie.

Jedną z najbardziej znanych marek Spółdzielni jest Milandia, posiadająca w swojej grupie produkty mleczarskie o najwyższej jakości: masło, miksy, śmietana, mleko, sery twarogowe i dojrzewające.  Oferta firmy poszerza się systematycznie o nowe wyroby, produkowane przy użyciu nowoczesnych technologii. Najbardziej innowacyjne produkty firmy to mleko pasteryzowane w niskiej temperaturze, produkowane w technologii ESL (Extended Shelf Life) oraz gama produktów mleczarskich z dodatkiem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny omega 3 i omega 6 uzyskiwanych na bazie oleju lnianego.