Szanowne Koleżanki i Koledzy
Opublikowano: 22-07-2010

Wszystkim którzy podjęli chęć sprawdzenia się podczas Otwartych Mistrzostw Polski BBQ w Mikołajkach 20-22.08.2010 – Bardzo Dziękujemy 🙂 Zarejestrowanych mamy 13 zespołów z Polski, oraz między innymi z Uzbekistanu, Rumunii, Litwy, Belgii, Czech, Irlandii.Zespoły które chciały by się jeszcze zarejestrować i walczyć o tytuł Mistrza Polski mogą to zrobić do 30.07.2010.
Czteroosobowym zespołom BBQ gwarantujemy darmowy pobyt, wyżywienie, dobrą zabawę oraz wspaniałe nagrody.
Partnerem Głównym jest Firma, Makro Cash&Carry
Partnerami Wspierającymi są Firmy:
Amax – Grupa Inwestycyjna – Hotele w Mikołajkach
Bongain – Ser Turek
Robot Coupe – profesjonalne urządzenia gastronomiczne do rozdrabniania żywności
Browar Olsztyn – Piwo Kormoran
Smoker – Urządzenia do Grillowania
Stalgast – ekspert gastronomiczny
Patroni medialni:
OTWARTE MIĘDZYNARODOWE MISTRZOSTWA POLSKI BBQ
20-22 SIERPIEŃ 2010 MIKOŁAJKI, POLSKA
Otwarcie 20.08.2010
Zamknięcie 22.08.2010
Rynek w Mikołajkach – Województwo Warmińsko Mazurskie
11-730 Mikołajki. Plac Wolności 14/8.
Organizatorzy:
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Burmistrz Miasta i Gminy Mikołajki
Grupa Amax
Kapituła Konkursu z ramienia OSSKiC
(Andrzej Bryk, Marcin Bała, Grzegorz Kazubski, Mariusz Nowicki)
Kontakt : www.osskic.org.pl e-mail: bbqcuppoland2010@interia.pl
Telefony komórkowe: + 48 502-309-937 lub + 48 504-204-511
Koordynatorem Zespołów Zagranicznych i Sędziów, jest Grzegorz Kazubski:Grzegorz.Kazubski@makro.pl
MOTTO: SPOTKAĆ SZCZĘSLIWYCH LUDZI I ZYSKAĆ W NICH PRZYJACIÓŁ, ZOBACZYĆ NOWE PIĘKNE MAZURSKIE KRAJOBRAZY, PRZYGOTOWAĆ WSPANIAŁE DANIA Z RUSZTU BBQ.
ILOŚĆ ZESPOŁÓW: DO 30 / DO 4 OSÓB W ZESPOLE.
Formularz zgłoszeniowy:
Formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie www.osskic.org.pl Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni I Cukierni.
Należy podać następujące informacje
:– nazwa zespołu
– kraj pochodzenia
-dane kapitana zespołu
-adres + adres kontaktowy
-numer telefonu kontaktowego + ADRES E-MAIL
-ilość zawodników w zespole
Nowości w Sędziowaniu: Każdy zespół może wystawić dwóch sędziów (dodatkowy koszt za pobyt w hotelu pokrywa zespół po wcześniejszej rejestracji u organizatora)
Potwierdzenie rejestracyjne, każdy zespół otrzyma po wpłaceniu opłaty rejestracyjnej.
Suma wpłaty rejestracyjnej wynosi: 410zł ( ~ 100 Euro)
Opłata rejestracyjna zawiera:
1. Zakwaterowanie w hotelu dla 4 osób (dwie noce ze śniadaniem)
2. Powierzchnię konkursową, napięcie 220V, bieżącą wodę
3. Namiot o wymiarach 3 x 2,5m
4. Kosz z produktami (detale zostaną wysłane do zarejestrowanych zespołów)
5. Drewno do opalania BBQ (organizator zapewnia drewno drzew liściastych
Sprzęt, jaki zespoły powinny mieć w swoim wyposażeniu.
– Grill BBQ (jest możliwość zamówienia grilla BBQ u organizatora – należy wysłać zapotrzebowanie)
– Talerz do prezentacji (do sesji zdjęciowej)
– Przedłużacz elektryczny 50m.
– Drobny sprzęt (indywidualne – dla każdego zespołu)
Otwarte Międzynarodowe Mistrzostwa BBQ Polski w Mikołajkach będą sędziowane przez Sędziów zgodnie z regulaminem WBQA – regulamin dostępny na www.wbqa.com
PROGRAM MISTRZOSTW
Piątek 20.08.2010
Porządek Dnia
09.00 –16.00 Rejestracja – zameldowanie się do Hotelu, przygotowanie stanowisk
16.00 – Zebranie dla Kapitanów wszystkich drużyn.
17.00 – Wraz z władzami miasta Mikołajki nastąpi oficjalne otwarcie Mistrzostw – następnie parada uliczna – przewidziana jest nagroda dla najlepiej prezentującego się Zespołu.
17.00 – 18.00 Parada Festiwalowa dla wszystkich zespołów (Zespoły BBQ powinny przygotować indywidualne atrybuty – śmieszne uniformy, flagi, postery, slogany, dekoracje i inne)
18.00 – Zebranie informacyjne dla Kapitanów
*Kapitanowie otrzymają specjalny koszyk z produktami do przygotowania kiełbasy
*Kapitanowie otrzymają do przygotowania dań konkursowych – uda z kurczaka, świeżego suma, kark wieprzowy bez kości, żeberka wieprzowe paski.
18,30 – Pokaz BBQ w wykonaniu zespołu – POLISH BBQ KINGS
19.00 – 24.00 Wieczór integracyjny dla Zespołów.
Sobota 21.08.2010
ZOSTANIE OGLOSZONY DODATKOWY KONKURS – ZABAWA POMIĘDZY STARTUJĄCYMI ZESPOŁAMI
Zadanie Konkursu – Zabawy:
*Należy przygotować kiełbasę na BBQ ( należy zastosować się do Polskiej Tradycji wyrobu kiełbas)
*Kapitan Zespołu ma przygotować i zaprezentować przepis i kiełbasę według autorskiej receptury.
Produkty :
*Mięso i flak do kiełbasy – zabezpieczy Organizator.
*Przyprawy, zioła są w gestii zespołów.
Ocena:*Kiełbasa może być przygotowana w małych porcjach lub w jednym dużym kawałku.
*Serwowana podczas całego dnia trwania konkursu dla publiczności, która oceniać będzie zespół na podstawie zebranych kuponów.
*Burmistrz Miasta Mikołajki, powoła specjalny skład Jury aby ocenił kiełbasy przygotowane przez Kapitanów i Zespoły .
Zadania Konkursowe
1. danie – Ciepła przekąska z kurczaka ( należy serwować na ciepło)
2. danie – Ryba Mazurska – Sum z dodatkami
3. danie – Wieprzowina z dodatkami ( należy użyć lokalnego piwa )
4. danie – Żeberka Wieprzowe
5. Sprzątniecie stanowiska
Ilości porcji danej kategorii:
7 porcji (1- do prezentacji na talerzu z porcelany, 2 dla jury na stanowisku , 4 w styropianie dla ślepego jury) – w sumie 28 porcji.
Porządek dnia:
06.00-8.30 – Śniadanie
08.30 – Instruktaż dla Jury. Prezentacja Kapitanów i Zespołów. Zaprzysiężenie składu Jury. Oficjalny start Zespołów
09.00 – Rozpoczęcie Mistrzostw
09.00 – 20.30 – Program rozrywkowy ( prowadzony przez „gwiazdę” na estradzie)
11.30 – ocena przekąski z kurczaka
12.30 – ocena dania z ryby
13.30 – ocena wieprzowiny
14.30 – ocena żeberek
15.00 – 17.00 sprzątanie stanowisk i komisyjne podliczenie kuponów na najlepszą kiełbasę
18.00 – 18.30- ogłoszenie oficjalnego wyniku w konkursie-zabawie na najlepszą kiełbasę BBQ
18.30 − 20.30 – ogłoszenie wyników Mistrzostw BBQ w Mikołajkach
20.30 − do godzin rannych – Przyjęcie dla wszystkich uczestników Mistrzostw BBQ
Niedziela 22.08.2010
Porządek dnia:
06.30 – 11.00 – Śniadanie
08.00 – Wycieczka statkiem “Po Wielkich Jeziorach Mazurskich” ( 3-4 godz.)
12.00 – Pożegnanie, wyjazd.
Spróbuj Polskiej Gościnności!