Targi Speciality & Fine Food Fair, 5-7 września 2010
Opublikowano: 21-06-2010


Wiodące na rynku Wielkiej Brytanii targi lokalnych, regionalnych i tradycyjnych produktów żywnościowych Speciality & Fine Food Fair planują rozszerzyć swój zakres po tym jak rekordowa liczba nowych wystawców zgłosiła swój udział w wydarzeniu. Dodatkowe miejsce na nowe stoiska będzie oznaczać, że w tym roku więcej wystawców niż kiedykolwiek zaprezentuje swoje wyśmienite produkty, a wiele zrobi to po raz pierwszy właśnie na targach Speciality & Fine Food Fair 2010 (SFFF10), Olympia w Londynie.
Zapotrzebowanie na dodatkowe miejsce na targach, w szczególności od nowych wystawców, podkreśla znaczenie tego wydarzenia dla branży. Poszerzenie zakresu targów podczas burzliwych czasów zaznacza, że konsumenci wciąż zwracają uwagę na jakościowe, regionalne produkty wytwarzane tradycyjnymi sposobami.
– Pomimo utrzymującej się niestabilnej sytuacji gospodarczej, oczekujemy w tym roku rekordowej liczby wystawców. Mamy nadzieję, że spowoduje to również zwiększenie zainteresowania odwiedzających, po tym jak w zeszłym roku na targi przybyło około 7 tys. ważnych klientów z sektorów detalicznych, hurtowych jak i dostawców usług– powiedział dyrektor targów Toby Wand. – Do połowy maja sprzedaliśmy już 85% powierzchni wystawienniczej, co jest dobrym potwierdzeniem rosnącej popularności targów i siły tego sektora nawet w trudnych czasach.
– Na rynku żywności panuje duża konkurencja, a możliwość zaprezentowania swoich wyrobów na wiodących dla branży targach to doskonała okazja, aby dać się poznać szerokiej publiczności. Dlatego po 10 udanych latach organizowane przez nas wydarzenie wciąż rośnie w siłę – dodaje Wand. – Do tej pory ponad 1/3 wystawców będzie w tym roku debiutantami na targach, a oczekujemy ich jeszcze więcej. Nowi wystawcy nadają targom świeżości i postępowości, umożliwiając zaoferowanie odwiedzającym co roku coś nowego.
Dyrektor Speciality & Fine Food Fair podkreśla również interaktywną stronę targów: „Bardzo się cieszymy, że w roku 2010 targi będą jeszcze bardziej interaktywne dzięki użyciu takich programów jak Twitter, Linked-in i niedługo startującym blogu. Będziemy zachęcać odwiedzających i wystawców do podzielenia się z nami swoimi oczekiwaniami i wrażeniami.”
Również w tym roku targi chcą powtórzyć zeszłoroczny sukces. Edycję 2009 odwiedziło 7 tys. 289 odwiedzających poszukujących nowych inspiracji, odkrycia nieznanych dotąd produktów i zróżnicowania tym samym własnej oferty.
Goście wydarzenia będą mogli cieszyć się nową odsłoną wszystkich najważniejszych elementów targów, które czynią je istotnym wydarzeniem w kalendarzu każdego specjalisty z branży gastronomicznej. Kontynuując zeszłoroczny udany debiut: Speciality Chocolate Fair (Specjalistyczne Targi Czekolady), Fine Food Forum (Forum Jakościowej Żywności) oraz Small Business Forum (Fourm Drobnych Przedsiębiorców), które towarzyszą targom, zaoferują również sesje osobistych porad z ekspertami. W tym roku Speciality & Fine Food Fair zaprezentuje osobom z branży pierwszą okazję do poznania zwycięzców Great Taste Award (Nagroda Doskonałego Smaku) i cały asortyment produktów uznany za jedyny w swoim rodzaju.
Speciality & Fine Food Fair 2010 odbędą się w dniach 5-7 września w Londynie.
Więcej informacji: www.specialityandfinefoodfairs.co.uk
***
Speciality & Fine Food Fair expands to deliver largest show ever
5th – 7th September 2010
The UK’s market leading trade event for local, regional and artisan fine food and drink is preparing to expand after record numbers of new exhibitors have signed up. The additional stand space will mean that more exhibitors than ever will be presenting their gourmet offerings this year, many for the very first time at the Speciality & Fine Food Fair 2010 (SFFF10) at Olympia, London.
The increase in demand for show space, particularly from new exhibitors, is indicative of the standing the show has in the industry. The expansion of the event through turbulent times underlines that nation’s commitment to quality locally-sourced, sustainable and artisanal produce endures.
Exhibition Director, Toby Wand, commented: “In spite of ongoing economic uncertainty we are expecting a record number of exhibitors at the show this year. We are hoping this will create an increase in footfall too, after welcoming over 7,000 key buyers through the doors from retail, foodservice, wholesale and distribution last year. We had already sold 85% of our show space by the middle of May, which is testament to the growing success of this show and the strength of the sector even in challenging times.
“The speciality food market is competitive and the most proactive businesses recognise that a presence at the market leading event represents the very best opportunity to showcase new products to the market which, after 10 very successful years, is why the show is still growing. So far, over a third of our exhibitors are new to the show this year, and we are expecting more. New exhibitors keep the exhibition fresh and progressive, allowing us to deliver a new offering to visitors to every year.
“We are very excited that Speciality & Fine Food Fair will be a more interactive experience than ever before in 2010 with the use of more digital platforms such as Twitter, Linked-in and our soon-to-be launched blog. We would urge visitors and exhibitors alike to tell us what they want to see and get out of the show on twitter (www.twitter.com/Speciality_Food) and the Speciality & Fine Food Fair group on Linked-IN.”
This year looks set to build on the success of the 2009 show. More than 7,289 key buyers from retail, foodservice, wholesale and distribution, attended in 2009 looking to source new products, gain inspiration and add a point of difference to their business.
Visitors can expect to enjoy newly evolved versions of all the key features that make Speciality & Fine Food Fairso important in the food industry calendar. This year The Speciality Chocolate Fair, the Fine Food Forum and the Small Business Forumwhich will be expanding one-on-one advice sessions from experts following its successful debut last year. This year’s show will also provide the first opportunity for the industry to see the newly crowned Great Taste Award winners and the range of quality produce that was voted the best of its kind.
The Speciality & Fine Food Fair 2010 takes place between 5th – 7th September at Olympia in London.Register for your FREE visitor badge and get full event details at www.specialityandfinefoodfairs.co.uk.