Piwa od BEERLAB w Żółtym Przewodniku Gault&Millau
Opublikowano: 19-12-2018
Produkowane w podwarszawskim Piasecznie piwa od BearLabu zostały dostrzeżone przez recenzentów Gault&Millau i trafiły do polskiej edycji Żółtego Przewodnika na rok 2019. To jedna z najważniejszych, niezależnych pozycji oceniających i rekomendujących restauracje i produkty regionalne. BeerLab wszystkie swoje piwa wytwarza we własnym browarze, co nie jest normą na rynku piw rzemieślniczych.
W tym roku do polskiej edycji Żółtego Przewodnika zakwalifikowały się 640 restauracje i 200 produktów regionalnych, w tym jedynie dwie marki piwowarskie. Piwa od BeerLabu otrzymały bardzo entuzjastyczne opinie recenzujących je ekspertów, którzy mieli okazję przetestować dwie linie produktowe. Pierwsza to flagowe piwo premium/ fine dining BeerLab którym producent przełamuje nadal popularne w Polsce przekonanie, że piwo to banalny alkohol, nadający się co najwyżej jako towarzysz do niedzielnego grilla. Drugą było Piwo Piaseczyńskie, które ma przekonywać klientów do zamiany tzw. piwa koncernowego na piwo rzemieślnicze. W obu przypadkach producent stawia na klasyczne, dobrze znane style – dopracowane, ale bez zbędnych ozdobników.
W Przewodniku możemy przeczytać: Prawdopodobnie najbardziej eleganckie piwo na rynku. Wymyślone po to, by przyciągać konsumentów znudzonych ofertą komercyjnych browarów, ale niekoniecznie zainteresowanych szalonymi innowacjami z branży piw rzemieślniczych. Trzy flagowe butelki BeerLabu to Coffee Brown Porter Désir, Artisan Pilsner Estilo oraz Belgian Blond Ale Rubio. Mają celować w gusta nieco szersze niż wyłącznie piwnych koneserów, są wiec próbą osiągnięcia najlepszego możliwego efektu w ramach tych klasycznych stylów. Udaje się to szczególnie w przypadku Rubio, które ma w smaku wyraźny owoc i orzeźwiającą nutę cytrusową. I jest po prostu znakomite. Nie ustępuje mu pilsner Estilo z ładnie zbudowaną krzywą smaku, dość mocny (5,2% alkoholu) i lekko goryczkowy, obdarzony pięknym zapachem. Wszystkie trzy zdobią eleganckie czarne etykiety, opatrzone dyskretnymi złotymi elementami. Nic dziwnego, że w trunkach z BeerLabu zakochali się warszawscy restauratorzy, którzy oferują je nierzadko jako jedyne piwo w karcie (tak jest np. w przypadku restauracji Senses).
Do swoich piw premium udało się już przekonać BeerLab’owi szereg renomowanych miejsc: restauracje Senses, Atelier Amaro, Nolita, Amber Room, White Marlin czy Brasserie Warszawska, hotele takie jak Hotel Bristol, Hotel Warszawa, Hotel H15 w Warszawie, ale też wyjątkowe bary (np. warszawskie Weles i Bar and Books) oraz bastiony wina (np. Mielżyński w Warszawie i Poznaniu, czy warszawskie Kieliszki na Próżnej i Kieliszki na Hożej) i wiele innych. Szkolenia i degustacje dla nowych klientów browaru prowadzi profesjonalny sensoryk, międzynarodowy sędzia w konkursach piwowarskich, Paweł Leszczyński. Szkolenie, oprócz szczegółowych informacji piw (gatunki, cechy charakterystyczne, foodparing) obejmuje również szereg ciekawostek ze świata piw rzemieślniczych.
Żółty przewodnik Gault&Millau powstał ponad 50 lat temu we Francji i od tamtej pory wyznacza kulinarne trendy, obecnie już w kilkunastu krajach świata. Najlepsze restauracje wyróżniane są kucharskimi czapkami Q. Ich liczba wskazuje na rangę restauracji i poziom serwowanych dań. Polska edycja przewodnika działa od 2015 roku. Każdego roku zespół kilkunastu całkowicie anonimowych inspektorów skrupulatnie ocenia około tysiąca miejsc w Polsce i jeszcze większą liczbę produktów regionalnych. Te, które trafiają do przewodnika to prawdziwe „perły gastronomiczne”. Gault&Millau Polska promuje także szefów kuchni, pracujących nad pielęgnowaniem tradycyjnych polskich smaków oraz propaguje świetnej jakości produkty i ich producentów.