Najczęściej popełniane błędy przez restauratorów
Opublikowano: 07-02-2018
Duża popularność biznesu gastronomicznego związana jest ze stale rosnącym zapotrzebowaniem na lokale oraz wzrostem osób chętnie korzystających z ich usług. Niestety, ale mimo sprzyjających warunków nie wszystkie z nich są w stanie utrzymać się na stałe. Przyczyną są błędy, które zamiast poprawiać, hamują rozwój restauracji.
Zła lokalizacja
Ten rodzaj błędu popełnia nie tylko wielu restauratorów, ale także innych biznesmenów. Podstawą dobrze dobranej lokalizacji jest dostosowanie kuchni do potrzeb grupy docelowej. Wykwintna restauracja serwująca przysmaki kuchni francuskiej nie odniesie sukcesu w 30-tysięcznym mieście, gdzie większość dorosłych zarabia niewiele więcej niż średnia krajowa. Podobnie jak w wielkiej metropolii w pobliżu akademików. W takich miejscach zdecydowanie lepiej pasować będą bistra z niewielkim, ale stale zmieniającym się menu obiadowym. Jakie czynnik należy wziąć pod uwagę szukając lokum dla restauracji? Oprócz wspomnianej już grupy docelowej także wysokość czynszu oraz połączenia komunikacyjne. Lokal nie musi znajdować się w ścisłym centrum – jeśli będzie w pobliżu pętli autobusowej lub tramwajowej oraz na trasie co najmniej kilku tego typu środków lokomocji, zdobycie zaufanej klienteli będzie zdecydowanie łatwiejsze.
Ignorowanie dzieci
Jeszcze kilka lat temu maluchy były rzadkimi gośćmi w restauracjach. Obecnie coraz więcej rodzin wybiera się na wspólne obiady, a młode pary chętnie jedzą na mieście. Niestety, ale nie wielu restauratorów jeszcze zdaje sobie z tego trendu sprawę. W wielu lokalach brakuje krzesełek i przewijaków dla dzieci (dostępnych w sklepach takich jak horeca-24). Problemem jest też menu, w którym nie ma sekcji „dla dzieci”. Szkoda, bo wiele potencjalnie nowych klientów, którzy ze względu na liczebność rodziny mogliby zostawić w lokalu trochę gotówki, rezygnuje i wybiera restauracje przyjaźniejsze ich pociechom.
Brak profilu w social media
Ignorowanie potęgi social mediów zgubiło już wielu przedsiębiorców dlatego, jeśli restauracja nie posiada swojego profilu na Facebooku lub na Instagramie, to szybko trzeba to zmienić. Jaki powinien być profil idealny? Na pewno muszą się w nim znaleźć podstawowe informacje takie jak adres i numer telefonu. Nie może też zabraknąć menu (FB) oraz reprezentatywnych zdjęć. Aby profil odnosił sukces, potrzebne jest jego regularnie uzupełnianie i wchodzenie w interakcje z użytkownikami – przyda się więc dodatkowa osoba do jego prowadzenia. Można też pokusić się o zatrudnienie agencji marketingowej, która oprócz profesjonalnego zajmowania się profilem może także pomóc w działaniach płatnych, np. reklamach Google Adwords.
Artykuł sponsorowany.