Pozytywny bilans kampanii ?Nowe europejskie bezpieczeństwo żywnościowe?

Opublikowano: 11-06-2010

9 czerwca w Warszawie odbyła się konferencja prasowa poświęcona kampanii informacyjnej „Nowe europejskie bezpieczeństwo żywnościowe”. Stanowiła ona zakończenie projektu, którego celem było zwrócenie uwagi producentów, firm z branży oraz konsumentów na zalety, jakie posiadają znaki IGP (pl. CHOG, Chronione Oznaczenie Geograficzne) i DOC (Kontrolowana Nazwa Pochodzenia).

konferencja_tyrol014.jpg

Kampania ruszyła w październiku 2007 r., a jej tegoroczna edycja jest już trzecią z kolei. Projekt jest finansowany przez Komisję Europejską i państwo włoskie, a realizowany przez Consorzio Mela Alto Adige, Consorzio Speck Alto Adige oraz Consorzio delle Cantine Produttori Altoatesine di Vini dell’Alto Adige. 

konferencja_tyrol079.jpg  konferencja_tyrol065.jpg

Na terenie czterech państw, które przystąpiły do kampanii (Włochy, Niemcy, Polska i Czechy) przeprowadzono szereg inicjatyw, mających na celu wzmocnienie świadomości konsumentów na temat znaków jakości, na przykładzie ww. konsorcjów z Górnej Adygi.

konferencja_tyrol067.jpg

Zdaniem organizatorów, trzy lata kampanii, bez wątpienia zwiększyły świadomość konsumentów odnośnie znaków jakości. Dzięki degustacjom zorganizowanym w różnych supermarketach udało się przybliżyć odbiorcom te regionalne specjały. Także liczne seminaria i spotkania uwrażliwiły na kwestie bezpieczeństwa opinię publiczną i ludzi z branży zajmujących się importem i dystrybucją produktów spożywczych.

konferencja_tyrol009.jpgNigdy wcześniej, bardziej niż obecnie, w czasach, gdy wydatki na artykuły spożywcze ulegają ciągłemu zmniejszeniu, organizowanie na szeroką skalę kampanii unijnych mających na celu przybliżenie konsumentom pierwotnego znaczenia słowa “produkt spożywczy”, rozumianego właśnie jako “pożywienie”, nie było tak ważne. Zakłada się tu oczywiście, że konsument zna sposoby produkcji, jakość i walory artykułów spożywczych, a także stosowne znaki jakości, które tę najwyższą jakość właśnie gwarantują– powiedział Armin Dissertori, Prezes Consorzio Vini Alto Adige.

Oprócz Prezesa Konsorcjum producentów wina z Górnej Adygi w konferencji uczestniczył również Pan Paul Zandanel z Organizacji ds. Exportu Górnej Adygi przy Izbie Handlowej w Bolzano – EOS, a o swoich kulinarnych przygodach z Górną Adygą opowiedział ambasador kampanii – Pan Robert Makłowicz.

konferencja_tyrol031.jpg

Już wkrótce podzielimy się z Państwem nowymi doskonałymi przepisami z użyciem produktów z Górnej Adygi, będących przedmiotem kampanii.

konferencja_tyrol017.jpg



Więcej o projekcie:

Trzy przysmaki – jedna rozkosz

300 słonecznych dni w jednej lampce

Przepisy na pyszności ze znakiem jakości