Ale Pasztet! – harmonogram
Opublikowano: 16-09-2014

W dniu 23-24 listopada 2014 roku w przepięknym Zamku w Kliczkowie odbędzie się czwarta edycja Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego Borów Dolnośląskich – „Ale Pasztet !”.
Proszę o potwierdzenie (drogą elektroniczną-mailem na adres szczygielski.piotr@interia.pl) udziału w Konkursie w nie przekraczalnym terminie do dnia 15 listopada 2014 roku. Po tym terminie ekipy, które nie dokonają potwierdzenia zostaną zastąpione ekipami rezerwowymi.


Konkurs odbędzie się w kategoriach :
- 23/11/2014 – Kucharze profesjonalni
- 23/11/2014 – Amatorzy
- 24/11/2014 – Uczniowie szkół gastronomicznych
Zwycięzca Konkursu w kategorii kucharze profesjonalni otrzyma nominację do półfinału Kulinarnego Pucharu Polski 2015, który odbędzie się we wrześniu na terenie MTP, podczas targów Polagra Gastro.
Celem imprezy jest promocja Dolnego Śląska wykorzystująca potencjał kulinarny regionu oraz kultywowanie tradycji kulinarnych wśród społeczności lokalnej, a szczególnie młodzieży. Podstawą prac konkursowych są produkty i surowce tradycyjne i lokalne, które przyczynią się do identyfikacji i wpisania dań i receptur na listę produktów tradycyjnych. Festiwal wyłania również kandydatów do Europejskiej Sieci Kulinarnego Dziedzictwa.
Organizatorem Konkursu jest Fundacja Bory Dolnośląskie, Fundacja Pro Cultuare Bono, Zamek Kliczków, Dolnośląska Organizacja Turystyczna oraz Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni.
Celem Konkursu jest kultywowanie, propagowanie i pogłębianie wiedzy o tradycji kulinarnej Regionu.
Konkurs ma zasięg ogólnopolski.
Uczestnicy Konkursu powinni wykazać się znajomością w przygotowaniu oryginalnych dań kuchni polskiej i Regionalnej w nowoczesnej aranżacji.
Wszystkie zgłoszenia Konkursowe w kategorii kucharze profesjonalni należy przesyłać drogą elektroniczną do dnia 31 października 2014 roku na adres: szczygielski.piotr@interia.pl
Wszystkie zgłoszenia Konkursowe w kategorii uczniowie szkół gastronomicznych i amatorzy należy przesyłać drogą elektroniczną do dnia 31 października 2014 roku na adres: TomaszPrzybylowski@kliczkow.com.pl
Każda nadesłana receptura musi zawierać (druk zgłoszeniowy do pobrania):
– nazwę potrawy
– zdjęcie potrawy
– wyszczególnione składniki z proporcjami podanymi na 5 porcji
– opis wykonania dań
– informacje o źródłowym pochodzeniu receptur (własna lub zapożyczona)
W sprawach merytorycznych i technicznych prosimy o kontakt z: Piotrem Szczygielskim na adres: szczygielski.piotr@interia.pl
O zakwalifikowaniu drużyny do Konkursu decyduje KAPITUŁA KONKURSU.
Lista uczestników zakwalifikowanych do udziału w Finale Konkursu podana zostanie do publicznej wiadomości do dnia 10 listopada 2014 roku.
W Konkursie bierze udział do 10 dwuosobowych zespołów Kucharzy wyłonionych w drodze eliminacji z nadesłanych zgłoszeń z Polski oraz 2 zespoły Kucharzy na podstawie Zielonej Karty przyznanej przez Organizatorów.
Przedmiotem Konkursu jest przekąska ciepła lub zimna (6 porcji) i danie główne (6 porcji).
Przekąską ma być pasztet w autorskiej odsłonie (dopuszczalne jest przywiezienie wcześniej przygotowanego pasztetu)
Obowiązkowymi produktami do przygotowania dania głównego są:
– przepiórka
– grzyby suszone i/lub mrożone
– miód
– runo leśne (jagody, maliny, jeżyny …)
– ziemniaki
Na przygotowanie dań Konkursowych uczestnicy maja 90 minut.
Organizator na każdym stanowisku Konkursowym zapewnia :
– stół roboczy
– stół roboczy ze zlewem
– stół prezentacyjny
– piec konwekcyjno-parowy + GN-y
– kuchenkę indukcyjną jednopłytową – 2 szt.
– dodatkowe gniazda prądu – 3 szt.
Organizator zapewnia uczestnikom Konkursu:
– nocleg i wyżywienie 22/24 listopada 2014 – kucharze profesjonalni
– nocleg i wyżywienie 23/25 listopada 2014 – uczniowie szkół gastronomicznych
– produkty obowiązkowe tj. :
- Przepiórka – 6 szt.
- Grzyby suszone – 50 g (mix)
- Grzyby mrożone – 200 g (mix)
- Miód – 100 g
- Maliny mrożone – 200 g
- Jagody mrożone – 200 g
- Ziemniaki – 1500 g (nie obrane)
Pozostałe produkty niezbędne do przygotowania dań konkursowych każda z ekip zabezpiecza we własnym zakresie (przywozi ze sobą).
Zabrania się :
– Używania dodatkowych źródeł energii cieplnej (np. . frytownica, dodatkowe kuchenki indukcyjne,
thermomix, schładzarka itp.)
– Stosowania sztucznych dekoracji
– Przygotowanych wcześniej dekoracji i dodatków (Wszelkie elementy dekoracyjne powinny być wykonane
podczas konkursu w regulaminowym czasie konkursowym)
– Stosowania gotowych sosów
– Stosowania gotowych farszów
– Stosowania wcześniej uformowanego lub wyporcjowanego mięsa (wyjątek stanowi pasztet wykorzystywany
do przyrządzenie przekąski)
Dopuszcza się :
– Warzywa, zioła i owoce – umyte, obrane, nie krojone
– Grzyby – umyte, blanszowane, nie krojone
– Ziemniaki / cebula – obrane, nie krojone
– inne mięsa nie dostarczone przez organizatora – mięso – odkostnione, obrane z błon, nie zamarynowane
– Ciasto podstawowe – neutralny smak
– Użycie ciekłego azotu jako jednej z technik kulinarnych
– Użycie cyrkulatora (Sous Vide) jako jednej z technik kulinarnych
– Użycie dodatkowych źródeł energii cieplnej przy rezygnacji z użycia jednej z kuchenek indukcyjnych lub
pieca konwekcyjno-parowego
Szczegółowy Regulamin Konkursu w kategorii profesjonaliści będzie dostępny po zweryfikowaniu przez Radę Programową KPP.
Tutaj znajdziesz : Regulamin Profesjonaliści
Tutaj znajdziesz : Arkusz zgłoszeniowy Profesjonaliści
Tutaj znajdziesz : Regulamin Uczniowie
Tutaj znajdziesz : Arkusz zgłoszeniowy Uczniowie
Ale pasztet – harmonogram konkursu
Opublikowano: 30-10-2013

16 listopada 2013 roku odbędzie się Konkurs Kulinarny „Ale pasztet“ nominowany do Kulinarnego Pucharu Polski
LISTA UCZESTNIKÓW KONKURSU
Spośród nadesłanych zgłoszeń Kapituła III edycji Konkursu Kulinarnego
„Ale pasztet !” na drodze eliminacji do udziału zakwalifikowała następujące ekipy kucharskie :
KATEGORIA PROFESJONALIŚCI
- Arkadiusz Dziakowski i Adam Zieliński – Restauracja Zielona – WROCŁAW
- Mariusz Roch i Łukasz Grabowski – Hotel Verde Montana – KUDOWA ZDRÓJ
- Patrycja Stefanów-Kot i Elżbieta Tokarczyk – Restauracja Koncertowa – KRYNICA ZDRÓJ
- Artur Lenczewski i Karol Rusiłowicz – Restauracja Pięć Dębów – SUPRAŚL
- Adam Rokicki i Konrad Mikuta – Restauracja Endorfina – WARSZAWA
- Dariusz Borysiak i Piotr Potrzebowski – Hotel Venecia Palace Resort – MICHAŁOWICE
- Kamil Jędrzejewski i Marcin Pawłowski – Hotel Hampton by Hilton – ŚWINOUJŚCIE
- Marcin Kurzawa i Przemysław Madej – O Kuchni z Ludźmi dla Ludzi – WROCŁAW
- Adrian Urbański i Norbert Sokołowski – Restauracja Moonsfera – WARSZAWA
- Marcin Czekalewski i Krzysztof Łoboda – Riverside Hotel – WŁOCŁAWEK
Na podstawie Zielonej Karty przyznanej przez Organizatora zakwalifikowali się także :
- Tomasz Górski i Mariusz Kowalkowski – Restauracja Warzelnia Piwa – BYDGOSZCZ
- Przemysław Wieloch i Kamil Szulc – Hubertusiki (Restauracja Jan) – BEŁCHATÓW
KATEGORIA UCZNIOWIE SZKÓŁ GASTRONOMICZNYCH
- Kamil Jagiełło i Michał Trzaśkowki – ZSP – Biedrzychowice
- Aleksandra Krause i Joanna Kamińska – ZSP – Biedrzychowice
- Dorota Majgier i Martyna Szejmo – ZSP – Biedrzychowice
- Wioleta Sula i Patrycja Banyś – ZSOiZ – Bolesławiec
- Jacek Garnek i Mateusz Półtorak – ZSP nr. 2 – Garwolin
- Julia Zygnan i Monika Rygielska – ZSP – Iłowa
- Kamil Pytkowski i Piotr Archiński – TH-G – Warszawa
- Michał Wester i Igor Antoszewski – ZSG – Wrocław
- Emil Ciuła i Dawid Zimny – ZSG – Wrocław
- Mateusz Gudzela i Maciej Sowiński – ZSLiZ nr.2 – Jelenia Góra
Na podstawie Zielonej Karty przyznanej przez Organizatora zakwalifikowali się także :
- Jessica Gewerth i Dominika Jefimik – SZ im. Stanisława Staszica – Szprotawa
- Paweł Orzelski i Wojciech Kowynia – Z SP-U – Jelenia Góra
Wszystkie ekipy kucharskie, które zakwalifikowały się do III edycji Konkursu Kulinarnego
„Ale pasztet !” powinny do dnia 10 listopada 2013 roku dokonać potwierdzenia uczestnictwa w Konkursie. Potwierdzenie należy przesłać drogą elektroniczną na adres : szczygielski.piotr@interia.pl
Nienadesłanie potwierdzenia w wyznaczonym terminie spowoduje wykluczenie ekipy z Konkursu.
KRYTERIA OCENY I ILOŚĆ PUNKTÓW KPP 2014
PROFESJONALNE JURY DEGUSTACYJNE
1. Prezentacja potrawy: max. – 30 punktów
– 0- 5 pkt. – Zgodność potrawy z recepturą
– 0- 5 pkt. – Proporcjonalność elementów
– 0- 5 pkt. – Estetyczny wygląd, kolorystyka
– 0- 5 pkt. – Ułożenie elementów sprzyjające degustacji
– 0- 5 pkt. – Odpowiednia ilość składników
– 0- 5 pkt. – Odpowiednia gramatura potrawy
2. Smak potrawy: max. – 40 punktów
– 0-10 pkt. – Smak
– 0- 5 pkt. – Zestawienie smakowe składników
– 0- 5 pkt. – Użycie przypraw
– 0- 5 pkt. – Aromat potrawy
– 0- 5 pkt. – Odpowiednia temperatura
– 0- 5 pkt. – Zbilansowanie składników/ wartości odżywcze potrawy
– 0- 5 pkt. – Tekstura potrawy
JURY TECHNICZNE
3. Mise en place – profesjonalna praktyka kucharska: max. – 10 punktów
– 0- 2 pkt. – Prezencja szefa ekipy i kucharza pomocniczego
– 0- 2 pkt. – Przygotowanie stanowiska pracy
– 0- 2 pkt. – Czystość pracy, higiena
– 0- 2 pkt. – Zużycie produktu, gospodarka odpadami
– 0- 2 pkt. – Umiejętności organizacyjne
4. Przygotowanie zawodowe: max. – 20 punktów
– 0- 5 pkt. – Prawidłowa technika obróbki produktu
– 0- 5 pkt. – Dostosowanie metody termicznej do rodzaju składników
– 0- 5 pkt. – Zastosowane techniki
– 0- 5 pkt. – Poziom umiejętność
5. Czas pracy:
– za każdą 1 minutę spóźnienia, skład sędziów technicznych odejmie z puli punktów technicznych 1 punkt karny
– po przekroczeniu 15 minut ponad regulaminowy czas, praca zostanie przerwana i oceniona w stopniu, w jakim została wykonana
Konkurs odbędzie się w dwóch kategoriach :
– Profesjonaliści
– Uczniowie szkół gastronomicznych
V. SPOSÓB PUNKTACJI JURY
2. Dania konkursowe będą oceniane przez trzy składy jury :
Jury techniczne – kryteria oceny (zgodnie z Regulaminem KPP) – załącznik nr 2
Jury degustacyjne – kryteria oceny (zgodnie z Regulaminem KPP) – załącznik nr 2
Jury smakoszy VIP :
– wygląd i aranżację – maks. 15 punktów
– dobór składników – maks. 15 punktów
– smak – maks. 40 punktów
Każdy członek jury degustacyjnego może przyznać maksymalnie 70 punktów.
3. Nominację do Kulinarnego Pucharu Polski otrzymuje drużyna, która zdobyła w sumie największą ilość punków od Jury Technicznego i Profesjonalnego Jury Degustacyjnego.
Tutaj znajdziesz: Arkusz zgłoszeniowy (załącznik nr 1)
Tutaj znajdziesz: Kryteria oceny zgodnie z Regulaminem KPP (załącznik nr 2)
Tutaj znajdziesz: Regulamin dla uczniów
Tutaj znajdziesz: Arkusz zgłoszeniowy dla Uczniów