Coffeeheaven city zone style – siła nowoczesnej metropolii

Opublikowano: 09-12-2010


W centrum Warszawy zostanie otwarta kawiarnia coffeeheaven w nowym wielkomiejskim stylu



Od początku swego istnienia coffeeheaven wyznacza trendy na rynku gastronomicznym w Polsce. W ciągu 10 lat obecności firmy rynek ten przeszedł niezwykle znaczące zmiany – zmienili się klienci i ich oczekiwania, za przykładem coffeeheaven powstały nowe miejsca, w których można napić się dobrej kawy. coffeeheaven ma jednak wciąż rosnącą, wyjątkową grupę niezwykle lojalnych fanów, którzy podobnie jak pracujący tu bariści bezgranicznie kochają perfekcyjnie zaparzoną kawę.

coffee_heaven_cityzone003.jpg

Wszystkie kawiarnie coffeeheaven znajdują się w dużych miastach, ponieważ tu, w tętniących życiem metropoliach mieszkają i pracują aktywni zawodowo i społecznie klienci firmy. Wiedzą oni, że niezależnie od tego w pobliżu której kawiarni się znajdą, zawsze mogą wpaść do niej na swoją ulubioną kawę. Idealnie zaparzone espresso to wszak najważniejszy cel, który łączy wszystkich, obsesyjnie dbających o każdy szczegół przyrządzanych napoi kawowych, baristów. Nowoczesny, komfortowy wystrój kawiarni, ciepłe, dające wytchnienie zmysłom kolory ścian i relaksująca muzyka powodują, że coffeeheaven idealnie wpasowuje się w wielkomiejskie otoczenie.

A jednak każda kawiarnia coffeeheaven jest inna – każda ma swoją lokalną społeczność, własne, niepowtarzalne otoczenie i innych klientów, w zależności od tego czy znajduje się w dużym centrum handlowym, w pobliżu wyższych uczelni czy też przy ruchliwej ulicy w sercu miasta. Takie założenie – silnego zindywidualizowania poszczególnych lokali towarzyszyło marce coffeeheaven od zawsze, zaś stale przeobrażający się rynek kawiarni w Polsce jeszcze bardziej inspiruje do wprowadzania kolejnych zmian i różnicowania ich stylu.

coffee_heaven_cityzone002.jpg

Właśnie dlatego zarząd firmy podjął decyzję o otwarciu kawiarni coffeeheaven „city zone style”, która rozpocznie swą działalność w Warszawie 8 grudnia 2010 roku. Nowy lokal będzie usytuowany w ścisłym

centrum stolicy, naprzeciwko Rotundy, przy rondzie Dmowskiego i hotelu Novotel Centrum. Już z daleka warszawiacy będą mogli zauważyć gdzie znajduje się nowa kawiarnia dzięki dużemu, jasno świecącemu niebieskiemu neonowi, charakterystycznemu dla stylu coffeeheaven, który nadaje tym kawiarniom wielkomiejski sznyt.

„Naszą intencją było stworzenie nowoczesnego, jasnego, pełnego optymizmu miejsca, które może być

chlubą i ozdobą każdej metropolii” – mówi Paweł Wasiljew, dyrektor zarządzający coffeeheaven Polska. Nowa kawiarnia utrzymana jest w bardzo nowoczesnym, oszczędnym w wyrazie i prostym w formie, choć jak zawsze przytulnym – wielkomiejskim stylu. Na ścianach pomalowanych w łagodne, pastelowe barwy delikatnego fioletu, lekkiej zieleni, rozświetlonego beżu połączonego z żółcią i pomarańczą znalazły się, współgrające kolorystycznie, sporej wielkości napisy przypominające wielkomiejskie murale. Na gładkich połaciach ścian zawieszono, tak typowe dla stylu coffeeheaven, duże postery. „Siedząc w naszej nowej kawiarni klient znajdzie się poza czasem i przestrzenią”
– mówi Paweł Wasiljew. „Chcemy aby nasi goście poczuli prawdziwą siłę metropolii i aby na chwilę zapomnieli gdzie dokładnie się znajdują – w Warszawie, Paryżu, Londynie czy jeszcze innym wielkim mieście” – dodaje.

coffee_heaven_cityzone001.jpg

Wnętrze nowej kawiarni jest bardzo przestronne i pomieści ponad 90-ciu gości. Proste meble utrzymane w kolorze jasnego brązu oraz białe, szare i pastelowe fotele i siedziska dzielą przestrzeń na mniejsze, intymne obszary. Część miejsc siedzących znajduje się na umieszczonej poziom wyżej antresoli, otoczonej ażurową balustradą, nadającą wnętrzu lokalu wrażenie nowoczesnej lekkości. Kluczową rolę wystroju kawiarni odgrywa też łagodnie sączące się światło wyznaczające granice poszczególnych punktów przestrzeni.

Ważnym elementem kawiarnianego wnętrza jest ogromne panoramiczne okno, pokrywające całą ścianę, z którego roztacza się widok na ruchliwe ulice śródmiejskiej Warszawy.

coffee_heaven_cityzone005.jpg

Zasadniczą zmianę w stosunku do pozostałych kawiarni coffeeheaven stanowi obniżony bar, zaprojektowany w taki sposób, że przebywający w lokalu goście będą mieli możliwość obserwowania całego pasjonującego procesu parzenia kawy. Otwarta przednia część baru zdecydowanie ułatwi kontakt z klientami, którzy będą mogli zadawać baristom pytania dotyczące poszczególnych faz przygotowywania ich ulubionej kawy i w ten sposób doskonalić swoją wiedzę, co pozwoli im w przyszłości zamawiać kawę wg wybranej receptury.

Podobnie jak we wszystkich, wcześniej otwartych kawiarniach coffeeheaven znakomitą kawę będą parzyć oddani swej pracy, pełni pasji bariści. Imponujący wybór kaw i bogate menu z ciastami i przekąskami zachęci gości do częstych powrotów.

Pierwsza kawiarnia coffeeheaven „city zone style” będzie miała charakter testowy. „Będziemy chcieli dowiedzieć się czy ten na wskroś, nowoczesny, metropolitalny styl przypadnie do gustu naszym klientom.” – mówi Paweł Wasiljew. „Z niecierpliwością czekamy na ich opinie, gdyż zależy nam na otwartym z nimi dialogu. Tylko poznając ich odczucia i przekonania możemy nadal ulepszać nasze kawiarnie i dalej kreować trendy na rynku, którego jesteśmy liderem” – dodaje.

Nowa kawiarnia zostanie otwarta 8 grudnia 2010 r. o godz. 12.00 i będzie czynna we wszystkie dni tygodnia od godz. 6.30 do 23.00

coffee_heaven_cityzone007.jpg



coffeeheaven – marka z fantazją

Utworzona w 2000 r. marka coffeeheaven jest pierwszą rodzimą siecią kawiarni, która powstała po to, by

korzystając ze światowych trendów zaspokajać potrzeby klientów z rynków Polski i Europy Środkowo- Wschodniej. Unikalna formuła kawiarni coffeeheaven jest wynikiem połączenia oczekiwań polskich konsumentów, którzy podróżując po świecie stali się coraz bardziej wymagający, odpowiedniego doboru

smaków ulubionych przez Polaków oraz determinacji, aby dostarczyć klientom produkt na najwyższym światowym poziomie.

W ciągu 10 lat obecności coffeeheaven na polskim rynku nastąpiła ewolucja trendów w piciu kawy. Polacy są w tej chwili znacznie bardziej świadomi i zwykle dobrze wiedzą czego chcą, przychodząc do kawiarni coffeeheaven. Coraz częściej też sami proszą baristę o przygotowanie kawy wg określonej receptury i nie boją się eksperymentować. W coffeeheaven znajdują zawsze perfekcyjnie przygotowane espresso oraz szeroki wybór kompozycji kaw smakowych. Miłym uzupełnieniem jest wyjątkowo duże i urozmaicone menu ciast i ciasteczek oraz przekąsek skomponowanych według unikalnych i innowacyjnych receptur coffeeheaven.

coffeeheaven to marka z fantazją, wsłuchująca się w potrzeby swoich klientów – nie kopiuje sprawdzonych formuł innych sieci, ale bardzo mocno stawia na indywidualizm poszczególnych kawiarni – starannie dobierając wszystkie ich lokalizacje oraz menu które jest innowacyjne i wyjątkowe tylko dla marki coffeeheaven. Każda kawiarnia coffeeheaven harmonijnie wtapia się w charakter danego miejsca i stanowi dla otoczenia dodatkową wartość. Większość z 68 lokali usytuowana jest w centrach handlowych i głównych punktach stałego ruchu pieszego, ale są też kawiarnie znajdujące się w pięknych, zabytkowych śródmiejskich kamienicach o prawdziwie wielkomiejskim charakterze.

coffeeheaven to marka adresowana do osób aktywnych zawodowo i społecznie, które cenią sobie miłą

atmosferę, unikalny, nowoczesny styl i wysoką jakość. Każda lokalizacja ma swoich stałych bywalców –

pracowników pobliskich biur, studentów okolicznych uczelni i mieszkańców miejscowych osiedli – w ten

sposób tworzy mini lokalną społeczność – dobrze znaną entuzjastycznie nastawionemu zespołowi każdej kawiarni. To właśnie mieszanka tych elementów powoduje, że w coffeeheaven panuje taka niepowtarzalna atmosfera.

U podstaw działania firmy leży nieustanny dialog z klientami – coffeeheaven bardzo uważnie słucha sygnałów płynących z rynku i stara się na bieżąco na nie reagować, a goście wysoko cenią sobie tę kreatywność i inicjatywę. Firma stara się być zawsze o krok do przodu, by podkreślić swój innowacyjny charakter. W stale modyfikowanym menu każdy gość znajdzie coś odpowiedniego dla siebie

Filozofia coffeeheaven

Celem firmy jest staranie zaplanowany, konsekwentny rozwój, a przepisem na sukces – zadowolenie klientów, satysfakcja pracowników i dbałość o interes firmy. Klientom coffeeheaven gwarantuje doskonałą obsługę i wyjątkową kawę, a pracownikom – współpracę opartą na zasadach wzajemnego szacunku, zrozumienia, opieki i uczciwości. Efektem połączenia tych elementów jest unikalny produkt najwyższej jakości. Firma działa zgodnie z zasadą odwróconej piramidy, na której czele są klienci a zaraz za nimi pracownicy kawiarni, dopiero na końcu cały zarząd firmy.

coffeeheaven to marka pieczołowicie dbająca o każdy szczegół, zarówno pod względem parzenia perfekcyjnej kawy, stojącej na najwyższym poziomie obsługi, wystroju wnętrz jak i optymalnej jakości produktów. Wyjątkowa mieszanka kawowa, skomponowana specjalnie dla coffeeheaven, uwzględnia gusta klientów z Polski i Europy Środkowej i jest odpowiednio zbilansowaną kompozycją kilku gatunków arabiki z dodatkiem robusty. Przygotowano ją w taki sposób, aby znakomicie pasowała do ulubionych przez Polaków kaw mlecznych, ale aby również posiadała idealny balans smakowy doceniany przez smakoszy espresso.

Istotne znaczenie dla klientów coffeeheaven ma kawa – jej jakość, świeżość i smak, jednakże dla coffeeheaven ważny jest jeszcze jeden czynnik, którym kieruje się przy wyborze plantacji, z których kupuje kawę: działając w sposób zrównoważony dla środowiska i każdego z nas wybiera ziarna tylko z plantacji posiadających Certyfikat Rainforest Alliance (przyznanie certyfikatu uzależnione jest od konkretnych, wymiernych i rygorystycznych standardów dla farmy i plantacji). Tym samym mieszanka coffeeheaven w 100- procentach skomponowana jest tylko z ziaren opatrzonych powyższym certyfikatem. Takie podejście

firmy daje klientom pewność, że pijąc kawę nie tylko otrzymują idealną kompozycję smakową, ale również wspierają etyczne działania firmy rozwijające dobre praktyki związane z uprawą kawy.

Ważnym elementem nieustającego dialogu z klientami jest stałe modyfikowanie nowoczesnego menu coffeeheaven i prowadzenie regularnych promocji, odzwierciedlających najnowsze światowe trendy. Podsycają one ciekawość klientów i pozwalają firmie na utrzymanie pozycji lidera polskiego rynku kawowego, wyznaczającego kierunki jego rozwoju, a klienci dzięki nim są zawsze na bieżąco z kawowymi nowinkami. Kilka razy do roku coffeeheaven wprowadza promocje zawierające nową gamę sezonowych pozycji, z których wiele, spotkawszy się z najwyższym uznaniem klientów, pozostaje na stałe w kawiarnianym menu.

Najcenniejszym zasobem firmy są pracownicy – bariści, którzy niejednego klienta wprowadzili w zaczarowany świat kawy. Bariści coffeeheaven to profesjonaliści dokładający wszelkich starań, by sprostać wymaganiom klientów i dostarczać im kawę przygotowywaną tradycyjną metodą espresso, zgodnie z najwyższymi światowymi standardami. Bariści coffeeheaven to osoby obdarzone prawdziwą pasją i wszechstronnie przeszkolone. Dzięki temu, że doskonale poznali zarówno tajniki mieszanek kawowych jak i parzenia idealnego espresso, a także optymalnej obsługi klienta – są ekspertami w swoim zawodzie i potrafią – znając preferencje klientów – doradzić im wybór określonego napoju.

coffeeheaven to więcej niż kawa

coffeeheaven to znacznie więcej niż kawa – to styl życia i znak przemian obyczajowych. Od 10 lat kawiarnie coffeeheaven stanowią przystań dla miłośników kawy i są ulubionym miejscem spotkań ze znajomymi. W unikalnej atmosferze komfortowych, a zarazem przytulnych i dających poczucie intymności wnętrz, utrzymanych w spokojnych, miłych dla oka kolorach, goście bawią się, gawędzą, uczą się i pracują. coffeeheaven ma rzeszę wiernych fanów, którzy przychodzą do kawiarni nie tylko ze względu na znakomity smak parzonej tu kawy, ale także z uwagi na panujący tu niepowtarzalny klimat i znacznie bardziej zindywidualizowane podejście do klienta niż w większości dużych sieci kawiarnianych.

Gdy w 2000 roku firma rozpoczynała swoją działalność w Polsce największą popularnością nadal cieszyła się czarna kawa z dodatkiem śmietanki w towarzystwie ciastka. coffeeheaven była pierwszą siecią kawiarni serwującą espresso i napoje kawowe przygotowane wg najwyższych światowych standardów. Przyczyniła się też do wprowadzenia nowego w Polsce obyczaju picia kawy na wynos. W europejskich metropoliach już od dawna rozpowszechnione jest picie kawy z papierowego kubka na ulicy – coffeeheaven zapoczątkowała ten zwyczaj w Polsce. Oferta ta początkowo skierowana była głównie do szybko żyjących mieszkańców wielkich miast, którzy wypijali kawę przemieszczając się z jednego spotkania na drugie, jednak szybko picie kawy na ulicy stało się ogólnie przyjętym i zaakceptowanym zwyczajem, który nikogo już teraz nie dziwi, zaś klienci spieszący ulicami z papierowymi kubkami z logo coffeeheaven w dłoni stali się najlepszymi ambasadorami marki.

Wokół coffeeheavenspontanicznie powstaje społeczność klientów – stałych bywalców kawiarni, którzy regularnie spędzają tu czas. Wielu z nich pisze o coffeeheaven na swoich blogach, powstają liczne profile utworzone przez miłośników firmy na Facebooku. Ta spontaniczna działalność skłoniła firmę do założenia oficjalnego profilu coffeeheaven na Facebooku, który liczy już ponad 10.000 fanów i jest znakomitym narzędziem komunikacji pomiędzy firmą a jej klientami. Chętnie wyrażają oni tu swoje opinie, biorą udział w konkursach a także przekazują prośby dotyczące wprowadzenia nowych produktów czy otwarcia kawiarni w miastach, w których jeszcze nie ma coffeeheaven. Wszyscy fani zgodnie przyznają, że wyjątkowej atmosfery panującej w coffeeheaven nie można odnaleźć w żadnym innym lokalu.