Facebook Places stawia darmowe piwo

Opublikowano: 21-03-2011

Facebook uruchomił w Polsce długo oczekiwaną usługę Places (Miejsca). Użytkownicy aplikacji za pomocą funkcji meldunku mogą powiadomić swoich znajomych o tym, gdzie obecnie się znajdują. Ponadto Facebook Places oferuje możliwość korzystania ze specjalnych promocji, zniżek i darmowych prezentów. Czy w czasach rosnącej popularności zakupów grupowych usługa ma szansę zaistnieć? Amatorzy specjalnych okazji już popijają darmowe piwo na warszawskim Foksal.

sketch_logo.jpg

Rusz z miejsca!
W sierpniu 2010 podczas konferencji w Palo Alto Mark Zuckerberg przedstawił nową usługę – Facebook Places. Miejsca, bo tak brzmi polska nazwa funkcjonalności, spełniają trzy funkcje: wspierają socjalizację użytkowników Facebooka, ułatwiają spotkanie osób będących aktualnie w pobliżu oraz pozwalają wyszukać specjalne okazje zakupowe dostępne w okolicy. Za pomocą strony touch.facebook.com lub dedykowanej aplikacji na smartphone, w kilka sekund zameldujesz się, aby spotkać znajomych o których obecności w danym miejscu normalnie nie miałbyś pojęcia. Proste, prawda?

Nowy wymiar konsumpcji

wnetrze_sketch.jpgFacebook Miejsca to nie tylko narzędzie służące do powiadamiania znajomych o miejscu swojego pobytu. To również usługa dzięki której każdy może mieć dostęp do specjalnych promocji. Do tej pory podobne okazje dostępne były często wyłącznie po przedpłacie w serwisach oferujących zakupy grupowe. Na pierwszych amatorów nowej funkcjonalności nie trzeba było długo czekać. Właściciele lokalu „Sketch” mieszczącego się przy popularnej ulicy Foksal w Warszawie postanowili przetestować nową aplikację Facebooka. Każdy, kto dzięki usłudze Miejsca zamelduje się w „Sketchu”, otrzyma na przywitanie wybrane przez siebie piwo z szerokiej oferty regionalnej lokalu. „Z ciekawością przyglądamy się rozwojowi tego typu usług w Polsce. Facebook Places umożliwia bezpośredni, spersonalizowany kontakt z klientem, co w dzisiejszym szybkim świecie jest coraz trudniejsze, choć wciąż niezwykle ważne” – komentuje Dariusz Góralczyk, General Manager klubu „Sketch”.