Jabłko symbolem polskiej prezydencji w Radzie UE
Opublikowano: 05-06-2025

Za nami pierwsze akcje samplingowe przeprowadzone w Polsce, w ramach kampanii „Czas na polskie jabłka”, której inicjatorem jest Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.
Od stycznia 2025 roku Polska przewodzi Radzie Unii Europejskiej, a oficjalnym symbolem polskiej prezydencji jest jabłko. To naturalny wybór – Polska jest największym producentem jabłek w Europie i czwartym na świecie. Co trzecie jabłko zjadane w Europie pochodzi właśnie z polskich sadów. Polskie jabłka są symbolem jakości, zdrowia oraz tradycji, ale także nowoczesności i innowacyjności polskiego rolnictwa, które nieustannie się rozwija.
Aby podkreślić ten wyjątkowy czas, Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej zainicjował realizację kampanii „Czas na polskie jabłka”, której celem jest promocja polskiego sadownictwa oraz wysokiej jakości owoców zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Kampania ta wpisuje się w działania mające na celu zwiększenie rozpoznawalności Polski jako największego producenta jabłek w Europie i promowanie tych owoców na całym świecie.
W ramach kampanii „Czas na polskie jabłka” zaplanowane zostały liczne wydarzenia specjalne w Polsce oraz za granicą, które umożliwią konsumentom degustację jabłek – naszego dobra narodowego. Uczestnicy wydarzeń mogli przekonać się, dlaczego cieszą się one tak dużym uznaniem w ponad 60 krajach świata – od Indii, przez USA, aż po Egipt. Akcje degustacyjne odbywają się w Polsce (Warszawa, Łódź, Gdynia czy Wrocław) oraz za granicą – m.in. w Niemczech, Portugalii oraz Danii.
Akcja samplingowa nie pozostawia nikogo obojętnie, bowiem charakterystyczne stoisko w kształcie jabłka widać z daleka, a wokół niego oczywiście nieprzebrane ilości soczystych, aromatycznych jabłek o niepowtarzalnym słodko-kwaśnym smaku. Na stoisku nie zabrakło również strefy relaksu z leżakami oraz strefy informacyjnej, gdzie odwiedzający mogli dowiedzieć się więcej o kampanii, wartościach odżywczych jabłek i znaczeniu polskiego sadownictwa.
Wszystkim wydarzeniom towarzyszy szeroko zakrojona kampania medialna, obejmująca reklamę outdoorową oraz aktywności w mediach, także społecznościowych. Dzięki tym działaniom chcieliśmy, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o polskich jabłkach, ich walorach odżywczych i jakości.