Kinley Mixology Club 2024 rozstrzygnięty!
Opublikowano: 02-08-2024
10 warsztatów, 5 miast, ponad 300 uczestników – i jeden zwycięzca! W ekscytującym finale Kinley Mixology Club 4.0 wyłoniono tegorocznego mistrza miksologii. Po kilku tygodniach konkursowych wyzwań i warsztatów najlepsi uczestnicy programu stanęli do rywalizacji o tytuł, nagrodę pieniężną i możliwość współpracy z marką. Triumfował Kaspian Konieczka z łódzkiego baru Compañeros.
Poszukiwania najbardziej utalentowanych barmanów rozpoczęły się już w maju i obejmowały serię szkoleń oraz dwa etapy konkursu. Tematem przewodnim tegorocznej edycji Kinley Mixology Club 4.0 była kryptobotanika – wykorzystanie rzadko spotykanych roślin, oraz sensorium koktajlowe – czyli skupienie się na składnikach drinków i doznaniach zmysłowych w czasie ich spożywania. Stanowiły one kluczowy element zarówno warsztatów, jak i finałowej rywalizacji. Uczestnicy mieli okazję zgłębić tajniki użycia ziół i innych naturalnych elementów, które inspirowały ich do tworzenia wyjątkowych, autorskich połączeń i odkrywania nowych smaków i aromatów.
Wielki finał rozstrzygnięty!
Po warsztatach i dwóch etapach konkursowych potyczek w Skyfall Warsaw odbyło się decydujące starcie. W trakcie wieczoru dziesiątka finalistów zmierzyła się w dwóch wymagających konkurencjach. Pierwsze zadanie, „Słodko-gorzka symfonia smaku”, polegało na stworzeniu koktajlu lub moktajlu z wybranym wariantem Kinley, który miał balansować na granicy goryczy i słodyczy, przełamując rutynę i zaskakując unikalnym połączeniem. Drugie – „Botanical Treasure Hunt” z Mystery Box, wymagało od uczestników stworzenia drinka z losowym składnikiem botanicznym, który musiał dominować i współgrać z tonikiem.
Jury w składzie Karol Bobiński, Alicja Bączyk-Mazur, Maciej Mazur oraz Janusz Lemiesz – weterani branży barmańskiej oraz poprzedni triumfatorzy konkursu – oceniało innowacyjność, technikę przygotowania i zgodność z tematem. Rywalizacja była niezwykle wyrównana, a finałowe starcie większością głosów wygrał Kaspian Konieczka. Sięgnął nie tylko po tytuł, ale także 15 tysięcy złotych i możliwość współpracy z marką Kinley. Nagrodę publiczności zdobył Borys Trelewicz.
– Cieszy mnie, że każda kolejna edycja Kinley Mixology Club przyciąga tak utalentowane osoby z polskiej sceny barmańskiej. Tegoroczny finał był bardzo wymagający, a najlepsza dziesiątka uczestników udowodniła, że Kinley we wszystkich swoich wariantach to bardzo uniwersalny i wszechstronny produkt. Stworzyli oni na bazie toników połączenia słodkie, gorzkie, kwaśne, wytrawne zaskakując jury swoją kreatywnością i techniką. Ważną częścią Kinley Mixology Club są też poprzedzające konkurs warsztaty z ekspertami. Chcemy, by marka była partnerem w kreowaniu wyjątkowych koktajlowych doświadczeń i inspirowała do podnoszenia swoich umiejętności za barem – mówi Marta Matusiewicz-Ołówka, Out Of Home Marketing Execution Lead w Coca-Cola HBC Polska.