Koncern napojowy Coca-Cola planuje duże zmiany w strategii produktowej
Opublikowano: 27-07-2010
Rozwój firmy ma się opierać na wprowadzaniu innowacji na trzech polach: nowych butelkach, nowych markach i nowych napojach. W ofercie koncernu pojawią się produkty począwszy od napojów z kawałkami aloesu po ostre smaki, takie jak wasabi czy pieprz. Pojawiają się też swoiste "eliksiry" – napoje gazowane, które dają piękno, młodość czy wzmacniają system immunologiczny – informuje agencja Reuters.
W najbliższych latach Cola planuje poszukiwanie nowych surowców, jak najbardziej naturalnych, by je wykorzystać w swoich napojach: od słodzików i barwników po składniki zawierające zdrowe tłuszcze.
Firma chce inwestować też w marki niezależne na rynkach poza Stanami Zjednoczonymi, rozwijać nowe projekty (np. Vio – napój gazowany na bazie mleka) oraz sprzedawać swoje lokalne specjały w jak największej liczbie miejsc – na razie wiadomo o planach światowej premiery niskokalorycznego napoju z Chin (szczegóły objęte są tajemnicą). Spółka nie wyklucza też wejścia na inne rynki – rozważane są przekąski oraz napoje w proszku.
Zmianie mają ulec także butelki. Przede wszystkim chodzi o surowce, które będą w nich wykorzystywane. Już teraz w niektórych miejscach na świecie Colę można kupić w butelkach z plastiku roślinnego. Do 2020 r. firma zamierza całkowicie przerzucić się na ekologiczne butelki.
Źródło: portalspozywczy.pl