Gwiazdy, Vip-y, Profesjonaliści Konkursu L?Art de la cuisine Martell 2010 na Zamku w Rynie

Opublikowano: 15-01-2010

L’Art de la cuisine Martell 2010

Hotel ZAMEK RYN****       05-07.03.2010 r.
 

                                                                              martell.jpg                 zamek1.jpg

Wielkimi krokami zbliża się ostateczny termin przyjmowania zgłoszeń od ekip kucharskich.  Swój przyjazd do Zamku w Rynie potwierdziło wiele znakomitych postaci branży kulinarnej, a także gwiazd estrady i filmu.

 

Jury konkursu L’Art de la cuisine Martell 2010 


JURY  SMAKOSZY- KONESERÓW

1. Raka Singh   

2. Lucinda Simas

3. Tomasz Kozłowicz

4. Sambor Czarnota

5. Monika Richardson

6. Iwona Guzowska


JURY  TECHNICZNE

1. Adam Chrząstowski

2. Wojciech Modest Amaro

3. Grzegorz Labuda

4. Paweł Oszczyk

5. Rafał Targosz

6. Marcin Budynek


JURY  DEGUSTACYJNE

1. Pascal Brodnicki

2. Giancarlo Russo

3. Teofilos  Vafidis

4. Robert Sowa

5. Wiesław Bober

6. Bożena Sikoń

 Sekretarz jury,; Jerzy  Pasikowski ,Jarosław Walczyk

Szczegółowych informacji dotyczących konkursu udziela Dariusz Struciński – szef Kuchni HoteluANDERS****Resort& Spa pod nr telefonu  600 065 277,  089/642 70 32    lub e-mail d.strucinski@hotelanders.pl

Program imprezy:  

Piątek – 5 marca 2010 r.

18.00  – Odprawa dla uczestników i jurorów – Sala Wielki Kapitularz 

19.00 – 20.00  Tasting koniaku Martell  dla uczestników i jurorów – Sala Kapitularz

19.00-20.00 Klub Szefów Kuchni – szkolenie MONIN  

20.30- 02.00 KLUBOWY WIECZÓR JAZZOWY  (Sale Jagiellonów)

 

Sobota – 6 marca 2010 r.

09.00-16.00   Konkurs Kulinarny „L’Art de la cuisine Martell” – Prowadzenie Karol Okrasa, Dariusz Maląg – dziedziniec zamkowy

10.00-16.00  Prezentacje sponsorskie i degustacje

10.00-16.00 Nowości na rok 2010 prezentowane przez doradców kulinarnych UNILEVER (Dziedziniec)

10.00 – 16.00 Tasting koniaków Martell

11.00-13.00 i 13.30-15.30    Pokazy kulinarne „KUCHNIE ŚWIATA” – Sala Księcia Witolda

11.00 i 12.30  Seminarium z firmą CONVOTHERM  – Sala Króla Jagiełło

12.00 i 14.00  Seminarium i szkolenie „Bezpieczna Żywność” z certyfikatem    – firma JOHNSON DIVERSEY   – Sala Księżnej Anny

11.00, 12.00, 13.00, 14.00  Zwiedzanie zamku z przewodnikiem (spotkanie w Recepcji)

13.00-15.00 Lunch (bufet) w Restauracji REFEKTARZ

21.00  WIECZÓR BAŚNI I MAGII –  Gala Dinner i uroczyste ogłoszenie wyników konkursu  –  dziedziniec zamkowy  (wstęp na dziedziniec

od  godz. 20.30) ;  w programie także zabawa z zespołem RIVERBOAT RAMBLERS oraz z DJ

Serdecznie zapraszamy do wypożyczania  bajkowych strojów i akcesoriów

do naszej pracowni  krawieckiej w ZBROJOWNI  (I piętro)   w sobotę 

w godzinach 14.00-20.30

 

Niedziela – 7 marca 2010 r.

07.00-11.00 śniadanie w Restauracji REFEKTARZ


                  

martell_2010_-_sposorzy_do_internetu.jpg

krogab.jpg rings_audi_preview.jpg

W dniach 05-07 marca 2010 roku  XIV-wieczny Zamek w Rynie gościć będzie uczestników jednego z najbardziej prestiżowych konkursów kulinarnych w Polsce. Konkurs Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej  L’Art de la cuisine Martell od kilku lat organizowany jest w tym wyjątkowym miejscu, w samym sercu Krainy Wielkich Jezior Mazurskich.

W konkursie bierze udział 16 ekip kucharskich – młodych adeptów sztuki kulinarnej z najlepszych restauracji w Polsce.

Potrawy konkursowe oceniane są przez dwa zespoły jury – pierwszy to JURY DEGUSTACYJNE, złożone z gwiazd estrady i ekranu oraz JURY TECHNICZNE, w którym zasiądą największe autorytety sztuki kulinarnej w Polsce.

martel04.jpg      martel02.jpg

Tegorocznym tematem konkursu jest ryba – troć norweska. Każda drużyna uczestnicząca w konkursie musi obowiązkowo  wykonać potrawę w formie dania głównego dla 10 osób podanego wyłącznie na talerzach.  Do jej przygotowania konieczne będzie użycie fileta z troci norweskiej ,,Ryby Szefa Kuchni’’, kapusty (białej, czerwonej lub kiszonej), kaszy  (jaglanej, pęczak lub gryczanej)  oraz oliwy z oliwek „Rocchi”.  Do przyrządzania potrawy nie wolno użyć koniaku Martell,  jednak po  jej wykonaniu każda ekipa będzie musiała dobrać odpowiedni rodzaj Martell-a  harmonizującego ze smakiem potrawy.  Wszystkie prace konkursowe powinny być wyjątkowo oryginalne, jednocześnie bardzo eleganckie i wykwintne.

Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymują dyplomy za uczestnictwo oraz drobne upominki a ekipa,  która zdobędzie pierwsze miejsce otrzyma Puchar przechodni, nominację do Kulinarnego Pucharu Polski oraz wiele atrakcyjnych nagród. Zwycięska drużyna  ma także prawo wzięcia udziału w kolejnej edycji konkursu bez wstępnych eliminacji.

W poprzednich edycjach konkursu w szranki stawały ekipy z wielu znamienitych restauracji. Wśród uczestników i laureatów konkursu znaleźli się młodzi adepci sztuki kulinarnej z hoteli Le Meridien Bristol, Sheraton Warsaw Hotel, Hotel CROCUS Zakopane,  Copernicus Kraków. Mamaison Le Regina, Hotel Park Olsztyn,  Hotel Mariott, Hotel Zamek Baranów Sandomierski czy też Hilton Warsaw Hotel.

Sam konkurs, a także pięknie wyeksponowane na zadaszonym zamkowym Dziedzińcu stoiska sponsorów odwiedzane są  zazwyczaj przez  800-1000 osób.  Właściciele restauracji, menedżerowie i szefowie kuchni  mogą zdobyć tu znakomite doświadczenie, skorzystać z ciekawych prezentacji, ale także wziąć udział w bezpłatnych, specjalnie dla nich przygotowanych szkoleniach i seminariach, odbywających się podczas Konkursu.

martel01.jpg

Wszystkie zainteresowane zespoły prosimy o przesyłanie formularza zgłoszeniowego  faxem pod nr 089/642 70 13 lub mailem na adres d.strucinski@hotelanders.pl

Szczegółowych informacji dotyczących konkursu i pakietów sponsorskich udziela Dariusz Struciński – Szef Kuchni Hotelu ANDERS****Resort& Spa pod nr telefonu 600 065 277, 089/642 70 32 lub e-maild.strucinski@hotelanders.pl

martel03.jpg 

Partner merytoryczny:

Fundacja Klubu Szefów Kuchni

logo3.jpg

formularz_zgloszeniowy_2010.doc Pobierz formularz zgłoszeniowy

regulamin_konkursu.doc Pobierz regulamin_konkursu

 ******

L’Art de la cuisine Martell 2010

Hotel ZAMEK RYN****  05-07.03.2010

From the 5th of March till the 7th of March 2010 the 14th-century Castel in Ryn will play host to the participants of one of the most prestigious culinary competitions in Poland. The Young Talent Contest of Culinary Arts – L’Art de la cuisine Martell is organised for several years in this unique place, in the heart of Masurian Lake District.

PROGRAMME

Friday – the 5th of March 2010

18.00  – Briefing for participants of contest and a jury – Wielki Kapitularz Hall (Grand Chapel)  – the 2nd floor 

19.00 – 20.00  Tasting of Martell for participants and a jury –Kapitularz Hall  – the 2nd floor 

19.00-20.00 Klub Szefów Kuchni (The Chef’s Club) – training of  MONIN  

20.30- 02.00 JAZZ  EVENING   (King Jagiello Hall – the „O” floor – next to the Reception)

 

Saturday  – the 6th of March 2010

07.00-11.00 Breakfast (Buffet) in Refektarz Restaurant

09.00-16.00  Culinary Contest  „L’Art de la cuisine Martell” – with Karol Okrasa

and Dariusz Maląg – Castle Courtyard

10.00-16.00  Sponsor presentations and new products tasting– Castle Courtyard

10.00-16.00 New products for 2010 presented by UNILEVER culinary advisors – Castle Courtyard

10.00 – 16.00 Tasting of Martell

11.00-13.00 i 13.30-15.30    A culinary presentation by  „KUCHNIE ŚWIATA”  –       CUISINES OF THE WORLD  – (Duke Witold Hall – the „O” floor   next to the Reception)

11.00 i 12.30  The seminar with  CONVOTHERM advisers  – (King Jagiello Hall – the „O” floor – next to the Reception)

12.00 i 14.00  „SAFE FOOD” – the seminar and training  with certyficate  for participants –

presented by JOHNSON DIVERSEY   – (King Duchess Anna Hall – the „O” floor – next to the Reception)

11.00, 12.00, 13.00, 14.00  A guided tour round the Castle (in Polish)

13.00-15.00 Lunch (buffet) in the Refektarz Restaurant  (the 1st floor – entrance from

the Courtyard)

21.00  NIGHT OF FAIRY TALE AND MAGIC  –   GALA DINNER

AND ANNOUNCEMENT OF CONTEST RESULTS – Castle Courtyard  (we invite our Guests from 8.30 pm);  on programme – dancing with the Riverboat Ramblers Band and the DJ

We encourage You to choose  the special magic clothes and magic accessories (Castle sewing studio in Zbrojownia on the 1st floor – the  Armoury building opposite the Castle). We invite You on Saturday from 2.pm-8.30 pm

 

Sunday  – the 7th of March 2010
07.00-11.00 Breakfast (Buffet) in Refektarz Restaurant 

martell_2010_-_sposorzy_do_internetu.jpg

16 cooking teams – young novice cooks from the best restaurants in Poland will take part in this contest.

The competition dishes will be judged by two jury teams. The first one: TASTING JURY will consist of stage and screen stars, the second one: TECHNICAL JURY will comprise the biggest authorities of culinary art in Poland. 

This year’s theme of the contest will be the fish – Norwegian brown trout. Each team taking part in the contest has to prepare a dish in the form of a main course for 10 people served solely on plates. The necessary ingredients to prepare it will include: „The Head Chef Fish” Norwegian brown trout fillet, cabbage (white, red or sour), groats (millet, pearl barley or buckwheat) and olive oil “Rocchi”. It is not allowed to use Martell cognac for the preparation of the dish. However, when it will be ready, each team has to select an appropriate Martell type that will match the flavor of the dish. All competition entries should be very unique, elegant and exquisite at the same time.

All competitors will receive a certificate of participation and small gifts. The team which will win the first place will receive a challenge cup, a nomination to the Culinary Cup of Poland and many other valuable prizes. The winning team has also the right to take part in the next edition of the competition without preliminaries.

Teams from many renowned restaurants competed against each other in the previous editions of the contest. Among the participants and winners of the competition were young, novice cooks from such hotels as: Le Meridien Bristol, Sheraton Warsaw Hotel, Hotel CROCUS Zakopane, Copernicus Kraków, Mamaison Le Regina, Hotel Park Olsztyn,  Hotel Mariott, Hotel Zamek Baranów Sandomierski or Hilton Warsaw Hotel.

The competition, as well as beautifully displayed stands of the sponsors on the covered castle’s Courtyard, are usually visited by 800-1000 people. Owners of restaurants, managers and head chefs have an opportunity to gain great experience, take advantage of interesting presentations but also take part in free, specially designed for them trainings and seminars which are held during the Contest.

All interested teams are requested to send an application form via fax (089/642 70 13) or mail: d.strucinski@hotelanders.pl.

In case of questions concerning the competition and sponsorship please contact Dariusz Struciński – the Head Chef of Hotel ANDERS****Resort&Spa, telephone nr. 600 065 277, 089/642 70 32, e-mail d.strucinski@hotelanders.pl