Ekspansja Limito

Opublikowano: 26-03-2012

Limito,  dynamicznie rozwijający się dystrybutor, lider w dostawie ryb, owoców morza dla  gastronomii oraz do sieci detalicznych w Polsce i Europie Środkowo – Wschodniej, buduje nowoczesną fabrykę przetwórstwa  łososia.

banery003

 

W związku z poszerzaniem zakresu działalności , LIMITO inwestuje w nowoczesny zakład produkcyjny o powierzchni 6800 mkw. Będzie tam przetwarzać 10 000 ton ryb rocznie – przede wszystkim wyrobów z łososia norweskiego wędzonego, świeżego i mrożonego.

banery001Fabryka powstała z potrzeby dostarczania produktów bezpośrednio do klienta. Obserwujemy ten trend szczególnie wśród sieci detalicznych, które wolą udawać się bezpośrednio do producentów – mówi  Mirosław Orzoł, wiceprezes LIMITO. 

Dzisiaj jesteśmy obecni w sieciach handlowych w Polsce i w Europie Wschodniej. Do tej pory nie byliśmy w stanie dostarczać w odpowiednich ilościach produktów do Europy Zachodniej. Własna produkcja umożliwi nam wejście na nowe rynki z markowymi wyrobami, dzięki sprostaniu wymogom ilościowym. Będziemy mogli także dostarczać produkty  wg specyfikacji klienta, dopasowane do ich wymagań – dodaje wiceprezes LIMITO.

Prace generalnego wykonawcy Region Północny Mostostal Warszawa S.A. rozpoczęły się w lipcu 2011 roku. Produkcja rozpoczęła się już na początku marca 2012 roku.

Fabryka została zaprojektowana zgodnie z najnowocześniejszymi standardami produkcji , z uwzględnieniem możliwości kontrolowania wydajności, identyfikowalności partii produkcyjnych, począwszy od przyjęcia surowca, poprzez jego przetwarzenie, do gotowego produktu, dostarczonego klientom.  Wszystkie produkty będą wytwarzane na nowoczesnych technologicznie liniach rozbioru, obróbki i pakowania. Wybrane maszyny dostarczyli światowi liderzy branży przetwórstwa rybnego.

Wartość projektu to 50 mln zł. – Dzięki tej inwestycji umocnimy pozycję w Polsce i staniemy się liderem na pozostałych rynkach – zapowiada Mirosław Orzoł.

LIMITO planuje w przyszłym roku poszerzenie udziałów w rynku krajowym i wzmocnienie działań na rynkach europejskich. Na początku Spółka skupi się na umacnianiu pozycji we Wschodniej Europie, ale jest także zainteresowana Francją, Niemcami i Włochami, które mają duży potencjał.

Obecnie klientami firmy są zarówno duże restauracje hotelowe i sieci gastronomiczne m.in.: Sphinx, North Fish, Nord See, Ikea, Hyatt, Sheraton oraz Mariott, jak też wiodące polskie i europejskie sieci takie jak: Bomi , Alma, Piotr i Paweł, Intermarche, Auchan, Real, Kaufland.