Ekspansja Limito
Opublikowano: 26-03-2012

Limito, dynamicznie rozwijający się dystrybutor, lider w dostawie ryb, owoców morza dla gastronomii oraz do sieci detalicznych w Polsce i Europie Środkowo – Wschodniej, buduje nowoczesną fabrykę przetwórstwa łososia.
W związku z poszerzaniem zakresu działalności , LIMITO inwestuje w nowoczesny zakład produkcyjny o powierzchni 6800 mkw. Będzie tam przetwarzać 10 000 ton ryb rocznie – przede wszystkim wyrobów z łososia norweskiego wędzonego, świeżego i mrożonego.
– Fabryka powstała z potrzeby dostarczania produktów bezpośrednio do klienta. Obserwujemy ten trend szczególnie wśród sieci detalicznych, które wolą udawać się bezpośrednio do producentów – mówi Mirosław Orzoł, wiceprezes LIMITO.
– Dzisiaj jesteśmy obecni w sieciach handlowych w Polsce i w Europie Wschodniej. Do tej pory nie byliśmy w stanie dostarczać w odpowiednich ilościach produktów do Europy Zachodniej. Własna produkcja umożliwi nam wejście na nowe rynki z markowymi wyrobami, dzięki sprostaniu wymogom ilościowym. Będziemy mogli także dostarczać produkty wg specyfikacji klienta, dopasowane do ich wymagań – dodaje wiceprezes LIMITO.
Prace generalnego wykonawcy Region Północny Mostostal Warszawa S.A. rozpoczęły się w lipcu 2011 roku. Produkcja rozpoczęła się już na początku marca 2012 roku.
Fabryka została zaprojektowana zgodnie z najnowocześniejszymi standardami produkcji , z uwzględnieniem możliwości kontrolowania wydajności, identyfikowalności partii produkcyjnych, począwszy od przyjęcia surowca, poprzez jego przetwarzenie, do gotowego produktu, dostarczonego klientom. Wszystkie produkty będą wytwarzane na nowoczesnych technologicznie liniach rozbioru, obróbki i pakowania. Wybrane maszyny dostarczyli światowi liderzy branży przetwórstwa rybnego.
Wartość projektu to 50 mln zł. – Dzięki tej inwestycji umocnimy pozycję w Polsce i staniemy się liderem na pozostałych rynkach – zapowiada Mirosław Orzoł.
LIMITO planuje w przyszłym roku poszerzenie udziałów w rynku krajowym i wzmocnienie działań na rynkach europejskich. Na początku Spółka skupi się na umacnianiu pozycji we Wschodniej Europie, ale jest także zainteresowana Francją, Niemcami i Włochami, które mają duży potencjał.
Obecnie klientami firmy są zarówno duże restauracje hotelowe i sieci gastronomiczne m.in.: Sphinx, North Fish, Nord See, Ikea, Hyatt, Sheraton oraz Mariott, jak też wiodące polskie i europejskie sieci takie jak: Bomi , Alma, Piotr i Paweł, Intermarche, Auchan, Real, Kaufland.