MASSIMO BOTTURA Ambasadorem marki GRUNDIG

Opublikowano: 27-02-2019

Jakość, innowacja i kultura to wartości, które połączyły światowej sławy kucharza Massimo Botturę z marką Grundig. Jak wyznaje sam mistrz: „Grundig to idealna firma do współpracy, ponieważ słucha tego, co mam do powiedzenia”. Po udanej 3-letniej kooperacji Grundiga z inicjatywą społeczną Massimo Bottury Food for Soul, światowej sławy szef kuchni zaczął pracować z marką jeszcze bliżej.

Partnerstwo obejmuje nawet rozwój nowych produktów, czerpiąc z pasji Bottury do muzyki i sztuki.Massimo jest znany ze swojej, jak sam to określa, „obsesji” na punkcie jakości, dlatego angażuje się w projekty, które pozwolą połączyć kulinarne potrzeby z technologią, by uczynić Twoje życie lepszym. Według Massimo, technologia pomaga uchwycić to, niewidzialne i znaleźć odpowiedź na nasze oczekiwania w konkretnym, funkcjonalnym produkcie. Dla marki Grundig społeczna odpowiedzialność i zrównoważony rozwój idą w parze. Zaproszenie do świata Grundiga jednego z najbardziej wpływowych kucharzy na świecie jako ambasadora – kogoś, kto podziela tę pasję – sprawia, że ta ekscytująca współpraca owocuje nie tylko poprawą jakości życia w domu, ale także pozytywnie wpływa na otaczające nas środowisko.

Massimo Bottura

Massimo Bottura urodził się 30 września 1962 roku w Modenie, we Włoszech. Od wczesnych lat przejawiał zainteresowanie gotowaniem, głównie ze względu na rodzinne zamiłowanie do tradycyjnej kuchni włoskiej. W 1986 roku porzucił studia prawnicze i zainwestował w upadającą restaurację na przedmieściach Modeny, gdzie wprowadził do menu mix kuchni z całego regionu Emilia Romagna oraz kuchni francuskiej. W latach 90. współpracował z najwybitniejszymi kucharzami świata – Alainem Ducasse oraz Ferranem Adrià. W 1995 roku otworzył restaurację „Osteria Francescana”, która po początkowych problemach, wynikającychz ostracyzmu wobec Bottury i jego nowoczesnej ingerencji w tradycję, ostatecznie dorobiła się trzech gwiazdek Michelin oraz – już dwa razy z rzędu – tytułu najlepszej restauracji świata w rankingu „World’s 50 Best Restaurants”. Jako pasjonat rodzimych tradycji kulinarnych, Bottura aktywnie działa na rzecz promocji włoskiej kuchni w świecie. Pomagał także producentom sera Parmiggiano Reggiano uporać się ze skutkami trzęsienia ziemi, które nawiedziło północne Włochy w 2012 roku i przyniosło duże straty lokalnym producentom żywności. Massimo nie poprzestaje na własnych sukcesach – bardzo intensywnie angażuje się w pomoc potrzebującym, wierząc, że pomyślność to nie tylko przywilej, ale też dobro, którym należy się dzielić. Od 2016 roku realizuje swój autorski projekt Food for Soul.Tworzy na całym świecie wyjątkowe jadłodajnie, w których światowej klasy szefowie kuchni przygotowują wykwintne posiłki z resztek żywności pochodzących z restauracji, sklepów i magazynów.

Food for Soul

Jak sam twórca przyznaje, to projekt kulinarny, a nie charytatywny. Ma na celu integrować społeczność, bez względu na status społeczny. Historia Food for Soul miała początek w Modenie w 2015 roku – to właśnie w ukochanym mieście Massimo powstała pierwsza jadłodajnia wykorzystująca nadwyżki żywności, przekazane przez okoliczne sklepy i supermarkety. Aż 60 znanych kucharzy z całego świata dołączyło do projektu, by zwrócić uwagę na problem marnowania żywności. Akcja towarzyszyła międzynarodowej wystawie Expo Milan 2015, która odbyła się pod hasłem „Żywienie planety, energia dla życia”. Gośćmi jadłodajni są osoby wykluczone społecznie, ubogie, w trudnej sytuacji życiowej, ludzie samotni i żyjący w izolacji. Intencją Food For Soul jest nie tylko zaspokoić głód potrzebujących, ale też włączać ich w życie lokalnej społeczności. Dać im możliwość kontaktu z ludźmi i przebywania w pięknym otoczeniu. Pokazać, że niezależnie od tego, w jakiej sytuacji życiowej się znaleźli, zasługują na to, co najlepsze.W pomoc Food For Soul zaangażowany jest Grundig – jeden z największych na świecie producentów sprzętu AGD, którego ambasadorem został Massimo Bottura. Firma przekazuje kuchniom społecznym niezbędny sprzęt od lodówek, poprzez piekarniki, aż po mały sprzęt kuchenny, jak blendery czy roboty kuchenne. To właśnie współpraca przy inicjatywie Food for Soul była punktem wyjścia dla wspólnego projektu społecznego Respect Food, w którym Massimo i Grundig połączyli siły, by walczyć z marnowaniem żywności na szeroką skalę.

Respect Food

Co roku 1,3 miliarda ton żywności trafia do kosza. Taka ilość pozwoliłaby nakarmić wszystkich głodujących, a wręcz – byłoby to 4-krotnie więcej jedzenia, niż ci potrzebowaliby do życia. W Polsce marnuje się około 9 mln ton pożywienia rocznie, co oznacza, że każdy z nas wyrzuca w tym czasie 175 kg jedzenia. Marka Grundig czuje się odpowiedzialna za aktywną walkę z tym problemem. Chce przypomnieć światu, by nie brał jedzenia za pewnik, lecz dbał o nie i mądrze nim rozporządzał. Szanowanie żywności i innych naturalnych zasobów to jedyny sposób, by nasza Ziemia stała się najlepszym domem z możliwych. Jako globalna marka o silnym etosie ekologicznym, Grundig stworzył autorską akcję Respect Food, do której w naturalny sposób zaprosił Massimo Botturę. To inicjatywa mająca na celu zainspirowanie konsumentów do walki z wyrzucaniem żywności i edukację, jak lepiej przechowywać jedzenie i nim dysponować. Ale twórcy kampanii idą o krok dalej – pozostając w nurcie ekologicznym, tworzą sprzęty energooszczędne, korzystają z zasobów odnawialnych i ograniczają do minimum produkcję odpadów. Massimo Bottura, jako ambasador marki Grundig i współtwórca akcji Respect Food, wspiera ją na kilku płaszczyznach. Po pierwsze – jako twarz kampanii. Wybitny kucharz i właściciel najlepszej restauracji na świecie, „Osteria Francescana”, siłą swojego autorytetu i doświadczenia przekonuje konsumentów, że żywnością warto zarządzać mądrze, a z resztek jedzenia nadal można tworzyć wybitne potrawy. Po drugie jako ekspert kulinarny, gotujący w klimacie 

zero-waste, Massimo pomaga tworzyć materiały edukacyjne i przepisy, które każdemu z nas pomogą zaprzestać wyrzucania jedzenia. Po trzecie jako konsultant przy tworzeniu nowych produktów Grundig, a dokładniej – rozwiązań, dzięki którym dłuższe przechowywanie żywności stanie się prostsze.

„Nasza współpraca z Massimo zaczęła się 3 lata temu. Respect Food to nasza inicjatywa na rzecz walki z odpadami spożywczymi, walki, którą wspieramy technologiami w sprzętach Grundig. Cały projekt to również ogromna praca, jaką wykonał Massimo i jego zespół w organizacji Food for Soul. Massimo jest prawdziwą inspiracją. Od samego początku było jasne, że dzielimy podobne wartości. Jego zamiłowanie do jedzenia, ludzi i środowiska, a także skupienie na jakości, estetyce i świadomej konsumpcji odzwierciedla naszą filozofię” mówi Hakan Bulgurlu, Dyrektor Generalny Arcelik A.S. 

W Polsce problem marnotrawienia żywności wydaje się równie aktualny. Jak wspomina Michał Grzeliński – Regional Marketing Director Grundig: „Polska zajmuje niechlubne piąte miejsce w Europie pod względem marnowania żywności. Poprzez nasz projekt Respect Food chcemy edukować Polaków i zwiększyć ich świadomość na temat ekologii, zużywania zasobów naturalnych, gospodarowania odpadami. Nie tylko tworzymy technologie przedłużające żywotność produktów spożywczych, ale też uczymy, jak prawidłowo robić zakupy, jak marnować mniej, oraz dostarczamy gotowe przepisy na dania z resztek”.