Norwegian Seafood Export Council zmienia nazwę na Norwegian Seafood Council

Opublikowano: 03-01-2012

Norwegian Seafood Council  – Norweska Rada ds. Ryb i Owoców Morza to nowa nazwa, która  obowiązuje zarówno na rynku norweskim, jak i na rynkach zewnętrznych od 01. stycznia 2012.
Zmiana nazwy to efekt prowadzonych przez Radę działań,  zdecydowanie wykraczających tylko poza kwestie dotyczące eksportu ryb i owoców morza z Norwegii. Nowa nazwa podkreśla rolę Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza jako czołowego marketera  dla całego norweskiego przemysłu rybnego. Norge

– Zmiana nazwy była niezbędna, aby lepiej odzwierciedlić obszar naszej pracy na rzecz całego przemysłu rybnego zarówno na rynku norweskim, jak i na rynkach  międzynarodowych” – tłumaczy Terje E. Martinussen, CEO Norwegian Seafood Council.

Obszar działalności oraz cele Rady pozostają bez zmian – do statutowych działań NSEC należą: wydawanie licencji dla eksporterów, udostępnianie wszelkich niezbędnych informacji dla przemysłu oraz przygotowanie kampanii marketingowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. W zakresie kompetencji Rady leży również budowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku norweskich ryb i owoców morza poprzez prowadzenie proaktywnej polityki informacyjnej oraz tworzenie odpowiednich programów.

Norweska Rada ds. Eksportu Produktów Rybnych – NSEC jest organizacją powołaną w 1991 roku przez Parlament Norweski i Norweskie Ministerstwo ds. Rybołówstwa w celu zwiększania świadomości konsumentów dotyczącej norweskich ryb i owoców morza, zarówno w Norwegii, jak i na świecie. Rada działa jako ciało doradcze ministerstwa i finansowana jest przez norweski przemysł ze środków pochodzących z podatku eksportowego.

NSEC prowadzi działania na rynkach kilkunastu państw. Główna siedziba oraz biura administracyjne znajdują się w Tromsø, w Norwegii. Rada posiada również oddziały regionalne m.in. w: Niemczech (Hamburg), Francji (Paryż), Włoszech (Mediolan), Hiszpanii (Madryt), Rosji (Moskwa), Brazylii (Rio de Janeiro), Japonii (Tokio), Singapurze i Chinach (Pekin).

W Polsce NSEC prowadzi działania marketingowe od 1997 roku, stawiając sobie za cel zwiększanie świadomości Polaków na temat walorów zdrowotnych norweskich ryb i korzyści wynikających z ich konsumpcji.

Znak NORGE:

Znak NORGE nie jest znakiem producenta ani marką. NORGE to po norwesku… po prostu Norwegia. Zatem znak NORGE oznacza kraj pochodzenia łososia – czyste, zimne, głębokie wody Norwegii. Można go znaleźć na gotowych produktach oraz stoiskach ze świeżymi rybami w sklepach na całym świecie. To wizytówka wielu lat doświadczeń w rybołówstwie oraz gwarancja najwyższej jakości i niezwykłego smaku ryb i owoców morza z Norwegii.