„DOCEŃ POLSKIE” – pierwsza certyfikacja produktów
Opublikowano: 08-04-2011
W dniu 6 kwietnia br. w krakowskim Hotelu Swing miała miejsce pierwsza certyfikacja produktów zgłoszonych do udziału w ogólnopolskim programie promocyjnym DOCEŃ POLSKIE. Głównym celem programu, realizowanego pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, jest promocja i wsparcie naszych rodzimych wyrobów i ich producentów.

Wyroby oceniała komisja w składzie:
-
Jarosław Kujawa (Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi),
-
Celina Helbik (Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP),
-
Grzegorz Bieniek (UPEMI),
-
Aleksandra Uszyńska (Polskie Mięso),
-
Matylda Stanowska (Agencja Good News PR)
-
Mirek Drewniak (Klub Szefów Kuchni) – przewodniczący komisji.

Prace komisji pozwoliły na przyznanie Certyfikatów następującym produktom:
Swoja ze słoja – BACÓWKA
Szynka naturalna bez polifosforanów – Firma LUKULLUS
Pierogi wiejskie z kaszą i grzybami – Zakład Przetwórstwa Mięsnego GROT
Krokiety hetmańskie – Zakład Przetwórstwa Mięsnego GROT J.Grot
Karczek tradycyjny – Zakłady Mięsne SZUBRYT
Szynka swojska tradycyjna – Zakłady Mięsne SZUBRYT
Stek wołowy T-BONE – KRZYŻANOWSCY
Kiełbasa krucha z wędzarni – Zakłady Mięsne KONARCZAK
Szynka tradycyjna – Zakłady Mięsne KONARCZAK
Ogonówka z wędzarni – Zakłady Mięsne SKIBA
Biała – Zakłady Mięsne SKIBA
Kiełbasa mysłowicka krucha – Zakłady Mięsne POLIWCZAK
Kiełbasa szynkowa – Zakłady Mięsne PARUZEL
Boczek ze starej spiżarni – Zakłady Mięsne NIEBIESZCZAŃSCY
Krakowska ze starej spiżarni – Zakłady Mięsne NIEBIESZCZAŃSCY
Pasztet dworski z królika – Wielkopolska Wytwórnia Żywności PROFI
Kabanos Kmicica – GZELLA
Kiełbasa wiejska z kurczaka – KONSPOL HOLDING
Hot – dog Classic – KONSPOL HOLDING
Pasztet kremowy – Zakłady Mięsne POLIWCZAK
Polędwica surowa wędzona – Zakłady Mięsne POLIWCZAK
Szynkowa – Zakłady Mięsne POLIWCZAK
Myśliwska – Zakłady Mięsne POLIWCZAK
Szynka gotowana – Zakłady Mięsne POLIWCZAK
Pasztet z pieca – PEKLIMAR
Kiełbasa swojska pilznańska – Przedsiębiorstwo Przemysłu Mięsnego „TAURUS”

Posiadanie znaku promocyjnego DOCEŃ POLSKIE daje szereg korzyści – każdy klient sięgający po wyroby z logo DOCEŃ POLSKIE może mieć pewność, iż ma do czynienia z produktem z najwyższej półki, zaś każdy producent – zdobywca certyfikatu DOCEŃ POLSKIE otrzymuje szerokie wsparcie promocyjne na różnych płaszczyznach i za pośrednictwem różnych nośników informacji – mediów tradycyjnych i elektronicznych. Znak promocyjny DOCEŃ POLSKIE to gwarancja najwyższej polskiej jakości.

Program „Doceń polskie” promuje wysokiej jakości produkty dostępne na polskim rynku. Skierowany jest do producentów dóbr konsumpcyjnych ze szczególnym naciskiem na dobra szybko zbywalne. Uczestnictwo w programie, gwarantuje szerokie wsparcie promocyjne ze strony Gazety Wyborczej (tygodnika Palce Lizać), serwisu internetowego docenpolskie.pl, portali internetowych oraz mediów związanych z kulinariami.
Produkty do oceny mogą być zgłaszane bezpłatnie, przez producentów, lub nominowane przez Lożę Ekspertów. Ocena dostarczonych produktów prowadzona będzie przynajmniej cztery razy w roku.
Program promocyjny „Doceń polskie” posiada honorowy patronat Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Współpracę merytoryczną nad oceną/przyznaniem znaku sprawują: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Związek Polskie Mięso, UPEMI oraz Fundacja Klubu Szefów Kuchni. Kolejnym z etapów rozwoju Programu „Doceń polskie” będzie uruchomienie serwisu internetowego KupujNajlepsze.pl.
