Podlaska Marka Roku 2010

Opublikowano: 02-03-2011

Już od siedmiu lat organizowany jest konkurs Podlaska Marka Roku. Jego celem jest wyłanianie i promocja kulinariów, miejsc, przedsięwzięć oraz produktów i usług, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem podlaskim, reprezentują nieprzeciętny poziom, budując pozytywny wizerunek regionu.
Podlaska Marka Roku 2010 przyznawana jest w kategoriach Miejsce, Przedsięwzięcie, Produkt oraz Smak. O to zaszczytne miano mają prawo rywalizować firmy, instytucje, organizacje pozarządowe oraz osoby fizyczne prowadzące działalność na terenie województwa podlaskiego. Możliwość wyboru najlepszych tradycyjnie przysługuje konkursowej kapitule, do której powołuje się ekspertów z różnych dziedzin, a także wszystkim mieszkańcom regionu. W obecnej edycji konkursu zaproszenie do udziału w obradach Kapituły Podlaskiej Marki Roku przyjął między innymi reprezentujący Fundację Klubu Szefów Kuchni, pan Robert Sowa. 
Jest z czego wybierać, ponieważ do konkursu napłynęły w tym roku aż 122 zgłoszenia – w tym w budzącej najwięcej pozytywnych emocji kategorii Smak rywalizuje 41 zgłoszeń. Znaleźć tu można zarówno potrawy i wyroby nawiązujące do kulinarnych tradycji regionu, jak i produkty dużych firm. W celu uniknięcia rywalizacji pomiędzy zgłoszeniami o zdecydowanie różnym charakterze, wprowadzono podział na podkategorie małych i dużych producentów. I tak obok tradycyjnych sękaczy, kumpiaków czy regionalnych serów, o palmę pierwszeństwa rywalizują także wędliny i wyroby mleczne znane z półek sklepowych całej Polski.

Nagrodą w konkursie, poza tradycyjną statuetką „Liść dębu” jest refundacja akcji promocyjnej zwycięskich produktów w mediach. O znaczeniu tej nagrody dla podlaskich firm i instytucji świadczy przede wszystkim imponująca statystyka – o Podlaską Markę Roku na przestrzeni jej siedmioletniego istnienia rywalizowało już przeszło osiemset produktów i inicjatyw. W ramach konkursu przyznawana jest również Nagroda Podlaskich Konsumentów. Jej laureatów wyłania się na podstawie wyników plebiscytu, w którym swoje głosy mogą oddawać wszyscy pełnoletni mieszkańcy województwa.
Rok temu organizatorzy Podlaskiej Marka Roku nawiązali współpracę z organizatorami konkursu „Teraz Polska”. Na mocy wzajemnego porozumienia laureaci Podlaskiej Marki Roku zyskują ułatwienia i pomoc w walce o najwyższe ogólnopolskie laury. Jak pokazują doświadczenia lat poprzednich, podlaskie produkty nie są w tej konkurencji bez szans – laureatem obu konkursów jest między innymi „Kindziuk” produkowany przez PMB S.A.
Organizatorem konkursu Podlaska Marka Roku jest Marszałek Województwa Podlaskiego

Nadzór merytoryczny nad przebiegiem rywalizacji prowadzi Departament Współpracy z Zagranicą i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, tel. 85 74 97 454, mail: podlaskamarkaroku@wrotapodlasia.pl

Oficjalna witryna konkursu: www.podlaskamarka.pl– tam też znajdą Państwo pełną listę zgłoszeń biorących udział w tegorocznej rywalizacji.


Zapraszamy!