Ponad 22 tys. odwiedzających, ponad 400 wystawców?

Opublikowano: 28-05-2010

Te statystki mówią same za siebie – The Real Food Festival 2010 był większy i lepszy niż kiedykolwiek.

producer_9.jpg  rff008.jpg

W dniach 7-10 maja Earls Court w Londynie zamienił się w bujny plac wypełniony pokaźną liczbą  niezależnych producentów żywności. Odbył się tam The Real Food Festival 2010. Festiwal przyciągną ponad 22 tys. fanów jedzenia, rodzin, przedstawicieli prasy i handlowców, w skrócie wszystkich, którzy dzielą pasję i zamiłowanie do dobrej, tradycyjnej żywności. Odwiedzający mieli  ogromną możliwość wyboru spośród pysznych produktów pochodzących z gospodarstw Wielkiej Brytanii: organicznej żywności, win i piw, konfitur, czekolad i ręcznie wyrabianych serów.

raymond_and_kids.jpg      raymond_lawrence_and_sausage.jpg

Tegoroczna edycja festiwalu obfitowała w nowości. W programie znalazły się m.in. zawody „The Real Sausage”, w którego jury zasiedli Raymond Blanc oraz Lawrence Dallaglio. Ponadto odbyła się zabawa przy herbatce „Mad Hatter tea party”. Zorganizowano również konferencję „The Oxford Real Farming Conference”, która dotyczyła tematów związanych z przyszłością żywności oraz rolników w Wielkiej Brytanii. Chocolate Unwrapped przedstawiło pokazy z użyciem czekolady i zaprosiło do rozmowy z gośćmi największe talenty z tej branży.

rff009.jpg   rff010.jpg

22 tys. gości, którzy pojawili się w Earls Court na trzeciej edycji Real Food Festival pokazuje, że pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej, społeczeństwo w coraz większym stopniu przykłada uwagę do tego, skąd pochodzi ich żywność– powiedział dyrektor festiwalu Philip Lowery – Wynik festiwalu był znakomity – wielu producentów sprzedało swoje wyroby jeszcze przed jego zakończeniem.  Opinie odwiedzających były również doskonałe. Z ankiet przeprowadzonych w trakcie imprezy wynikło, że publiczność docenia i wierzy, że lokalne, organiczne i sezonowe produkty smakują o wiele lepiej niż ich odpowiedniki z supermarketów.   Jesteśmy zachwyceni, że tak dużo ludzi przekonuje się do wspaniałej i jakościowej żywności od producentów, którzy wytwarzają ją z takim entuzjazmem i pasją.

lamb_and_children.jpg    petal_2.jpg

***********

real_food_festival002.jpgOver 22,000 Visitors, over 400 exhibitors…

The Real Food Festival 2010 was bigger and better than ever

From 7-10th May, Earls Court transformed from urban exhibition space to the leafy home of the largest array of independent food producers ever – The Real Food Festival 2010. The festival seduced over 22,000 food fans, families, press and trade visitors through the doors, all who share the same passion for good, honest food. Visitors were spoilt for choice with some of the most delicious produce available in the UK: crammed with artisan foods, organic wines & beers, oysters, chutneys, chocolate and handmade cheeses all under one roof. The Real Food Festival went a long way to putting the producer on the centre stage and helped to highlight the growing interest in the UK for artisan food and the public’s desire to understand more and more about what’s in their food and where it is coming from.

This year’s festival had multiple new features for visitors to explore. Highlights were ‘The Real Sausage challenge’ judged by Raymond Blanc and Lawrence Dallaglio, where school children reared their livestock from piglet to plate. Also the Mad Hatters tea party which saw Tregothnan Estate team up with the Rare Tea company to bring a touch of the countryside to London with their floral garden and cream tea. The Oxford Real Farming Conference brought debate on the future of our food and Britain’s farmers and Chocolate Unwrapped staged chocolate demo’s and talks from some of the industry’s top class talent.

Festival Director Philip Lowery comments “With over 22,000 hungry visitors descending on Earls Court, a year on year increase in visitors of over 25%, the third Real Food Festival demonstrated that despite the difficult economic situation and the distractions of the general election, the public are more and more interested in understanding the provenance of their food and drink.

Feedback from the show was brilliant with many producers selling out before the weekend had finished. The visitor response was also excellent and research we conducted on site demonstrated that our audience acknowledges and believes that local, organic and seasonal produce taste much better than the supermarket equivalent. We are delighted that thousands more people are converted to the idea of enjoying fabulous quality food direct from the people who produce it with such enthusiasm and passion.”