Responsib’ALL Day
Opublikowano: 11-06-2012

Rusza druga edycja globalnego programu CSR „Responsib’ALL Day”poświęcona problemowi „Młodzi i alkohol”.
Z tej okazji Pernod Ricard Polska przygotował inaugurację unikalnej, mobilnej aplikacji na smartfony o prawdach i mitach o alkoholu oraz odpowiedzialnej konsumpcji – AlkoFAKTY.
Już po raz drugi, jednego dnia na ponad 70 rynkach na świecie Pernod Ricard organizuje dzień społecznej odpowiedzialności Responsib’ALL Day. Tegoroczna, druga już edycja przebiega pod hasłem „Młodzi i alkohol”. Idea globalnego wydarzenia zrodziła się z przekonania, że wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w szerzenie odpowiedzialnej postawy jako ambasadorzy wspólnej i uniwersalnej sprawy.
Koncern jest sygnatariuszem wielu globalnych inicjatyw nakierowanych na profilaktykę i edukację odpowiedzialnych postaw, a w problematykę odpowiedzialnego zachowania i spożywania alkoholu koncern Pernod Ricard angażuje się od ponad 30 lat. Od wielu lat platformy edukacyjne skierowane są na tematy dotyczące rezygnacji z prowadzenia auta po spożyciu alkoholu czy promowaniu odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu wśród młodych, dorosłych osób.
Unikalna na skalę światową akcja odbywała się w Polsce z zaangażowaniem większości pracowników firmy. Tym samym ponad 200 pracowników z Polski dołączyło do blisko 18.000 pracowników Pernod Ricard na świecie, którzy tego dnia podpisują deklarację odpowiedzialności jako wyraz osobistego poparcia postawy „Wspieram odpowiedzialną konsumpcję alkoholu”.
W Warszawie Responsib’ALL Day był wsparty intensywnym programem działań edukacyjnych dla pracowników. Wzięli oni udział w części szkoleniowo-edukacyjnej oraz w eksperckim panelu dyskusyjnym z udziałem Dr Michała Oczkowskiego, adiunkta w Zakładzie Fizjologii Żywienia w SGGW w Warszawie, zajmującego się badaniami wpływu alkoholu na funkcjonowanie organizmu.
Głównym punktem tegorocznego dnia w Polsce jest inauguracja aplikacji edukacyjnej na smartfony AlkoFAKTY, poświęcona tematowi alkoholu i jego odpowiedzialnej konsumpcji. Mobilna aplikacja jest wielopoziomowa, zawiera ogólną wiedzę na temat konsumpcji alkoholu, edukuje o kulturze picia, szerzy podstawową wiedzę o wpływie alkoholu na organizm ludzki oraz przypomina o czynnikach wpływających na metabolizowanie alkoholu w organizmie.
Na znak pełnego zaangażowania i szerzenia odpowiedzialnej postawy, w drugiej części dnia pracownicy Pernod Ricard Polska w grupach, prowadzili działania edukacyjne w przestrzeni publicznej, głównie w okolicach Uniwersytetu Warszawskiego i BUW, ze sposobów działania aplikacji AlkoFAKTY oraz rozdawali ulotki.
Partnerem polskiej kampanii w ramach promowania aplikacji jest sieć handlowa Żabka. W ramach współpracy w większości sklepów Żabka w największych miastach Polski będą dystrybuowane ulotki i naklejki.
– Pozycja lidera nieodłącznie wiąże się z odpowiedzialnością społeczną – powiedział Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Pernod Ricard Polska. – Wierzymy, że osiąganie celów biznesowych i lepszych wyników w coraz większym stopniu łączy się z odpowiedzialnością społeczną. Posiadamy wspaniałe, najwyższej jakości produkty, mamy jedno z najbogatszych portfolio alkoholi premium. Jednocześnie jako świadoma firma alkoholowa wiemy, że nieodpowiednie spożywanie alkoholu powoduje negatywne skutki społeczne, w szczególności wśród młodych dorosłych. Dlatego priorytetem są dla nas działania edukacyjne, które koncentrują się właśnie na tej grupie. Największym atutem firmy są jej pracownicy jako zaangażowani i aktywni ambasadorowie odpowiedzialności. Dlatego dla nas edukacja zaczyna się od budowania świadomości pracowników i ich ogromnej roli w promowaniu odpowiedzialnych postaw.
Specjalnie na ten ważny dzień została zorganizowana tematyczna wystawa złożona z przykładów najlepszych kampanii społecznych realizowanych w różnych krajach świata przez Pernod Ricard.