Rośnie popyt na jaja z wolnego wybiegu
Opublikowano: 17-04-2014

Jaja z chowu wolnowybiegowego cieszą się coraz większą popularnością. Do kupowania ich zachęca m.in. kampania promocyjna marki Kurka Wolna należącej do Grupy Producentów Polskie Fermy. Jaja tego producenta zdobyły godło programu ”Doceń polskie”, niebawem wezmą udział w kolejnej certyfikacji.
– Branża zmaga się nie tylko z mniejszym zapotrzebowaniem na jajka, ale także z wysokimi kosztami produkcji wynikającymi z rosnących cen pasz oraz niską ceną jaj w Europie – dodaje B. Chłodnicki.
Asortyment grupy obejmuje jaja różnego rodzaju, także produkty niszowe takie jak: jaja kur zielononóżek, jaja przepiórcze, czy jaja Omega 3 od kur karmionych specjalną mieszanką paszową zawierającą więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych DHA Omega 3. Grupa Producentów z Korfantowa dystrybuuje także jaja Bio Organic pochodzące z gospodarstw posiadających stosowne certyfikaty przyznawane producentom żywności ekologicznej.
W ofercie nie brak również jaj z chowu alternatywnego, m.in. wolnowybiegowych. – Obserwujmy coraz większą popularność jaj z wolnego wybiegu, Ich sprzedaż rośnie, spada natomiast zainteresowanie jajkami z chowu klatkowego – mówi prezes Polskich Ferm.
”Od kur, które chodzą, gdzie chcą” – to nie tylko prosty opis jaj z chowu wolnowybiegowego, ale przede wszystkim hasło kampanii promującej Kurkę Wolną – należącą do Polskich Ferm pierwszą w Polsce markę jaj od kur z wolnego wybiegu.
Kurkę Wolną wspierają utrzymane w dowcipnej konwencji działania marketingowe obejmujące stronę internetową, fanpage oraz reklamy, które mają zachęcać do kupna jaj oznaczonych numerem ”1” i dostarczać informacji na ich temat. Produkty marki Kurka Wolna są dostępne w sieciach handlowych w całej Polsce
Audyt odbędzie się 30 kwietnia w Krakowie.