Sfinks nagradza klientów za zbadanie jakości
Opublikowano: 12-10-2011

Uruchomienie programu poprzedziło kilkumiesięczne badanie pilotażowe, dzięki któremu Sfinks dokonał weryfikacji jego założeń i pozyskał bazę blisko tysiąca ankieterów. Program „Smak Jakości” prowadzony będzie w kwartalnych edycjach, z których pierwsza potrwa do końca 2011 r. Zaproszeni do udziału w badaniu klienci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, którzy chcą przystąpić do programu powinni się zarejestrować w aplikacji dostępnej przez internet. Po wizycie w wybranej przez siebie restauracji, goście ponownie logują się w systemie, gdzie wypełniają ankietę dotyczącą m.in. jakości obsługi, smaku i dostępności dań, czystości, wystroju i klimatu restauracji czy obowiązującej oferty promocyjnej.
– „Smak Jakości” to program, który ma za zadanie zdobycie interesujących nas obiektywnych informacji od szerokiego grona klientów korzystających na co dzień z naszej oferty. Liczymy, że czując się współautorami wysokiej jakości usług w naszych restauracjach, będą oni także w naturalny sposób promować nasze marki. Chcemy wyróżnić gości, którzy poświęcają swój czas i dzielą się z nami swoimi obserwacjami, dlatego też połączyliśmy program „Smak Jakości” z systemem lojalnościowym, w ramach którego punkty zdobyte za wypełnione ankiety klienci wymieniają na nagrody – wyjaśnia Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
Przystępując do programu i przekazując ankiety klienci otrzymują punkty za każdy zrealizowany w restauracji paragon. Wśród szerokiej gamy nagród przewidzianych w pierwszej edycji programu znajdują się zaproszenia i bony podarunkowe do restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, liczne nagrody rzeczowe takie jak np. kamery cyfrowe, konsole do gier, iPody sprzęt AGD i RTV czy urządzenia do fitness. Dla najbardziej aktywnych uczestników programu przewidziane są atrakcje o charakterze eventowym, m.in. bony SPA & Travel lub lot balonem. Oferta nagród będzie zmieniać się w kolejnych edycjach programu, tak aby była ona atrakcyjna dla stałych klientów i zachęcała do kontynuowania udziału w badaniach jakości.
– Wyróżnienia, zdobywane przez nasze restauracje w rankingach konsumenckich, takie jak Złoty Laur Klienta 2011 czy przyznane nam po raz trzeci z rzędu Godło Jakości Obsługi, są z jednej strony powodem do dumy, ale także pozytywną motywacją do dalszej pracy. Sami stawiamy sobie poprzeczkę bardzo wysoko i zależy nam na tym, aby jak najdokładniej zmierzyć, jak realizowane są nasze standardy w poszczególnych restauracjach i w jakim stopniu odpowiadają one oczekiwaniom naszych gości. Pomimo, iż w pilotażowym programie poprzedzającym pierwszą edycję „Smaku Jakości” ogólny wskaźnik satysfakcji klienta z usług naszych restauracji wyniósł aż 94%, wiemy, że w tym obszarze zawsze jest miejsce na doskonalenie. Chcemy mieć pozycję niekwestionowanego lidera pod względem jakości usług w segmencie restauracji sieciowych – dodaje Dorota Cacek.
***
Sfinks Polska zarządza 113 restauracjami, w tym siecią 95 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 9 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.
Spółki zależne GK Sfinks Polska SA: SFINKS Deutschland GmbH Düsseldorf, Niemcy – 100% udziałów; Sfinks Czech & Slovakia s.r.o. Praga, Republika Czeska – 100% udziałów; SFINKS Hungary Vendéglátó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Budapeszt, Węgry – 100% udziałów; Shanghai Express Sp. z o.o. Łódź, Polska – 100% udziałów.
KONTAKT:
Kinga Szkutnik, Practum Consulting, tel. 0 609 88 44 80, e-mail: kinga.szkutnik@practum.pl
Joanna Milewska, Practum Consulting, tel. 0 605 866 166, e-mail: joanna.milewska@practum.pl
Iwona Wiącek, Practum Consulting, tel. 0 666 30 30 06, e-mail: iwona.wiacek@practum.pl