Sylwia Mikołajczyk z Tarnowskich Gór najlepszą młodą barmanką w Polsce!
Opublikowano: 19-03-2012

Sylwia Mikołajczyk wygrała XI Olimpiadę Młodych Barmanów, która odbyła się 17 marca w Hotelu Radisson Blu Centrum w Warszawie. Zwyciężczyni uczy się w Zespole Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Tarnowskich Górach. Drugi był Łukasz Olczak z Łodzi, zaś laureatką trzeciego miejsca została Iwona Pałka z Krakowa. Tak jak rok temu dziewczyny pokazały, że kobiety – barmanki górą!
W tegorocznej edycji Olimpiady wzięli udział uczniowie z 58 szkół gastronomicznych z całej Polski. Do finału organizatorzy zakwalifikowali 42 osoby, które wraz ze swoimi opiekunami przyjechały na wielki finał do hotelu Radisson.
Występy uczestników komentował Jacek Krawczyk, znawca i koneser dobrych alkoholi. Jurorami technicznymi byli profesjonalni barmani: Dariusz Ciborowski, Patryk Le Nart, Darek Kosiorek, Konrad Zając i Andrzej Milczarek. Roli jurorów degustacyjnych podjęli się: zwycięzcy konkursów Experto de Ron BACARDI® Wojtek Urbański i Janek Kachniarz, Communication manager Bacardi-Martini Polska Hirek Wrona oraz Kamil Błaszczyk, Kazimierz Grzeszkowiak.
Do ogólnej oceny kwalifikacyjnej sumowane były punkty zdobyte za:
• test pisemny z zakresu towaroznawstwa i technologii produkcji napojów alkoholowych i bezalkoholowych oraz wiedzy ogólnej
• znajomość́ języka angielskiego
• test praktyczny składający się z dwóch etapów:
– przygotowania napoju mieszanego (losowo wybranego z wcześniej wysłanej listy) w dwóch porcjach, bez posługiwania się̨ recepturą
– przygotowania napoju mieszanego własnej kompozycji przyrządzonego na bazie produktów z portfolio Bacardi-Martini Polska
Wśród alkoholi używanych przez barmanów do przygotowania popisowych drinków przeważały rumy BACARDI® w tym smakowy BACARDI® RAZZ, wermuty MARTINI® oraz wina musujące MARTINI® Asti, MARTINI® Rose i MARTINI® Brut.
„Barmanem nie może zostać każdy. Dobry barman musi posiadać szczyptę talentu, dużo cierpliwości i odrobinę miłości do ludzi. Barman nie tylko przygotowuje nam ulubione drinki, ale czasem bywa prywatnym psychologiem, który słucha zwierzeń klientów. Od kilku lat widać wyraźnie, że zainteresowanie zawodem barmana wzrasta. Oczywiste jest jednak, że umiejętności i zalety związane z byciem super barmanem nie pojawiają się od razu” – mówi Hirek Wrona. „Sztuka barmańska wymaga wiedzy i umiejętności technicznych, które zdobywane są w czasie praktyk czy kursów. Olimpiada Młodych Barmanów organizowana jest od 11 lat. Uczniowie coraz chętniej chcą zdobywać umiejętności barmańskie i widzą szansę na swoją przyszłość w tym zawodzie. W sumie w 11 olimpiadach wzięło udział ponad 450 uczniów z 90 szkół gastronomicznych z całej Polski. Widać ogromne zaangażowanie nauczycieli, których podopieczni z roku na rok są coraz lepsi i poziom rywalizacji jest coraz wyższy. Dla nas ci młodzi barmani to przyszłość i nadchodzące nowe pokolenie ambasadorów marki Bacardi–Martini“ .
Wręczenie nagród zwycięzcom XI Olimpiady Młodych Barmanów odbyło się podczas uroczystej wieczornej kolacji, którą uświetnił swoim pokazem barmańskim Marek Posłuszny – mistrz świata barmanów w kategorii flair.
Organizatorem odbywającej się co roku Olimpiady Młodych Barmanów jest Bacardi-Martini Polaska. Patronem medialnym imprezy był portal www.newgastro.pl oraz www.swiatbarmanow.pl.
ZWYCIĘSKIE DRINKI
I miejsce Sylwia Mikołajczyk
Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Tarnowskich Górach
Long drink: BLAC CLEF
20 ml Bacardi Superior
40 ml Bacardi Limon
20 ml syropu passion the fruit
top-up Sprite
dekoracja: jabłko, truskawka, ananas
II miejsce Łukasz Olczak
Zespół Szkół Gastronomicznych w Łodzi
Short drink: BASILLINI
40 ml Martini Extra Dry
10 ml Bacardi Razz
20 ml syropu bazyliowego Monin
8 półplastrów ogórka świeżego,
dekoracja: kompozycja z ogórka i skórki pomarańczy w formie kwiatka z trawą i rozmarynem
III miejsce Iwona Pałka
Zespół Szkół Gastronomicznych nr 2 w Krakowie
Short drink: MOONLIGHT
30 ml Martini Extra Dry
30 ml Bacardi Razz
10 ml Apple Pie Monin
15 ml soku z białych winogron
dekoracja: świeże owoce, trawa żubrowa
XRS Public relations
Patroni medialni: