X Food Business Forum już za nami

Opublikowano: 03-10-2012

X Food Business Forum 2012 zgromadziło ponad 200 uczestników. Podczas spotkania prelegenci i panelisci próbowali wskazać rozwiązania na trudną sytuacje na rynku, dyskutowali na temat przyszłości segmentu oraz trendów na nim panujących, a także zdradzali swoje recepty na sukces.

fbf.brog
Podczas panelu dyskusyjnego podsumowującego pierwszy blok tematyczny Gastronomia na rozdrożu – rozwiązania na trudne czasy, zaproszeni przedstawiciele i eksperci dyskutowali na temat rozwiązań w czasych dekoniunktury. Jako główne sposoby na przetrwanie na rynku panelisci wskazali rebranding oraz wzmocnienie świadomości marki, a także ciągłe wzbogacenie oferty.

W swoich referatach Magdalena Rosa-Wojnicka, Project Manager w dziale Trade Research & Consulting GfK Polonia oraz Iwona Kowalczuk adiunkt w Katedrze Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego zaprezentowały sytuację na rynku gastronomicznym w minionym roku oraz przedstawiły trendy panujące w tym segmencie.

Przewidujemy, że sytuacja w drugim półroczu tego roku może się znacznie poprawić – mówiła Magdalena Rosa-Wojnicka. – Zdecydowanie w dalszym ciągu najwięcej otwarć jest w segmencie fast food, który jest również najpopularniejszy wśród klientów – dodała.

Iwona Kowalczuk zaznaczyła, że przyszłością w rozwoju rynku jest Internet i to właśnie za pośrednictwem sieci będzie kreował się kontakt między lokalem a konsumentem.

Ostatni blok tematyczny „Formaty sukcesu” rozpoczął Leszek Jurczak, Head of Field Operations Makro Cash & Carry Polska S.A., który przedstawił korzyści wynikające ze współpracy dostawcy z lokalem gastronomicznym.

Olgierd Danielewicz, Brand President KFC, w swoim wystąpieniu pt. „Jak odnieść sukces w centrum handlowym”, ujawni tajniki kierowania lokalem w centrum handlowym.

Jako ostatni wystąpił Jerzy Michalik, właściciel Restauracji Kuchnia i Wino, bohaterki jednego z odcinków popularnego programu Magdy Gessler „Kuchenne Rewolucje”, który odsłonił kuluary udziału w programie oraz sukces swojej Restauracji Kuchnia i Wino.

 

 

W ramach Forum zorganizowana została wystawa, na której swoje produkty i usługi prezentowali: Voigt, RD – Professional, Gaspol, Rational, Evalon, Fanex, Oerlemans Foods Polska, Microfood, DDS Poland, Villeroy & Boch, HJ Heinz Polska, SCM, Makro, Sokołów, Winterhalter Gastronom, Sokołów, Smoke Free Systems oraz Nowości Gastronomiczne, horecanet.pl – BROG Marketing.

Sponsorem głównym tegorocznego spotkania była firma Makro, natomiast firmy Bonduelle Polska oraz Cranberry Marketing Committee w ramach sponsoringu zadbały o lunch dla uczestników konferencji.

Podczas wieczornej gali na zakończenie X Food Business Forum odbyło się rozstrzygnięcie oraz wręczenie nagród laureatom pierwszej edycji konkursu  Food Business Awards 2012. Jury wytypowało finalistów i zwycięzców dla najlepszych lokali gastronomicznych w dwunastu kategoriach.

Konkurs Food Business Awards to wyjątkowa okazja promocji najlepszych firm i lokali gastronomicznych w Polsce oraz uhonorowania pracy i osiągnięć ich właścicieli i personelu. To także kształtowanie pozytywnego wizerunku całej branży gastronomicznej w naszym kraju. Zwycięzcy poszczególnych kategorii konkursu mają prawo używać logo i tytułu we wszelkich działaniach marketingowych i reklamowych. Wyróżnione w ten sposób lokale i firmy mogą liczyć na większe zaufanie i zainteresowanie ze strony klientów.

Autor: BROG Marketing