Warszawa od Kuchni !

Opublikowano: 23-01-2017

„Warszawa od Kuchni” akcja Warszawskiej Izby Przedsiębiorców promująca warszawską gastronomię startuje z VI edycją

Warszawska Izba Przedsiębiorców (WIP) organizuje VI edycję akcji rekomendującej warszawską gastronomię „Warszawa od kuchni”. Tegoroczna akcja przebiega pod hasłem „Wrócę tu!”. Akcja Warszawskiej Izby Przedsiębiorców jako jedyna szczyci się poparciem władz miasta oraz województwa, a także posiada szeroką oprawę medialną. Powodzenie akcji w latach ubiegłych potwierdza potrzebę prowadzenia rankingów także w branży gastronomicznej. Sprzyja to rozwojowi przedsiębiorczości na bardzo konkurencyjnym stołecznym rynku, służy podnoszeniu standardów i zachęca do odwiedzania miejsc o sprawdzonej renomie. 

W patronatach w latach ubiegłych napisano : ,,Konkurs jest doskonałą okazją do zarekomendowania najlepszych warszawskich restauracji. Prezentacji kuchni z różnych stron świata, a także promocji stołecznych potraw”.  ,,To bardzo pożyteczny konkurs, w którym nagradzana jest nie tylko dobra kuchnia, ale też należyty poziom obsługi”.

laureaci

LAUREACI V edycji akcji rekomendującej stołeczną gastronomię „Warszawa od kuchni”

Celem akcji jest zarekomendowanie najlepszych warszawskich restauracji, przedstawienie gastronomii jako produktu turystycznego miasta, wytyczenie gastronomicznych tras w mieście, przekierowanie strumienia turystów do miejsc o sprawdzonej renomie – do  restauracji ze Złotym Widelcem, promowanie i wykreowanie potraw warszawskich, prezentacja kuchni z różnych regionów świata.

Jurorami akcji są eksperci z Warszawskiej Izby Przedsiębiorców oraz ze strony Partnerów, znamienite osoby ze świata kultury, nauki  i mediów oraz wybrani blogerzy kulinarni z Warszawy, którzy w oparciu o regulamin oceniają restauracje. Jurorzy przekazują organizatorowi i Kapitule akcji recenzje restauracji zawierające ocenę: menu: forma prezentacji menu, lokalu: klimat, aranżacja wnętrz, jakości obsługi: czas oczekiwania na obsługę, umiejętność doradzania klientowi w wyborze dań, znajomość języków obcych przez obsługę, wygląd personelu, sposób podawania rachunku, dań: forma podania, wygląd posiłku, smak, dodatkowo premiowane: danie specjalne zakładu oraz obecność dań kuchni warszawskiej w menu. Członkowie Kapituły oceniają lokale na formularzach oceny, na podstawie, których Kapituła dokona ostatecznej oceny i rekomendacji lokali. Lista laureatów zostanie zaprezentowana podczas uroczystej Gali.

W ramach akcji przeprowadzany jest również konkurs „Smak Warszawy”, który jest integralnym elementem „Warszawy od kuchni”. W jego ramach internauci zgłaszają potrawy, które oddają smak stolicy. W skład jury wchodzą: Kurt Scheller– były Szef kuchni warszawskich hoteli Bristol, Sheraton i Rialto, właściciel Akademii, Barbara Jończyk  Prezes Klubu Integracji Europejskiej(współpraca). Waldemar Piórek  Prezes Zarządu WIP – pomysłodawca. Autorzy trzech najlepszych dań zostaną nagrodzeni przez Organizatora i zaproszeni na Galę. 

Informacja o AKCJI „Warszawa od kuchni” wraz z listą zwycięskich restauracji co roku jest umieszczana na stronie internetowej m. st. Warszawy  :  www.warsawtour.pl

liv

 W zeszłym roku nad akcją honorowy patronat objęli:  Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Warszawskie Biuro Turystyki. 

W akcji brali także udział Partnerzy: Bank Pekao SA, BIG Infomonitor, Grupa Zywiec,GastroMagic Service, Nalewki Regionalne Majewski, marka Baczewski.

„Warszawa od kuchni” ma szerokie wsparcie w ramach patronatów medialnych:  magazyny „Przegląd Gastronomiczny”, „Restauracja”, ,,Hotelarz”, ,,Przedsiębiorcu@eu”  Portale: NewsGastro, Cytrynowo

Liczby obrazujące akcję „Warszawa od Kuchni”: 800 restauracji nominowanych w poprzednich edycjach, 350 restauracji uczestniczących, 140 laureatów.

O Warszawskiej Izbie Przedsiębiorców: 

 Warszawska Izba Przedsiębiorców to organizacja, która gromadzi pod swoimi auspicjami ponad 800 firm. Powstała w wyniku przekształcenia Warszawskiej Izby Kupców i Przemysłowców oraz fuzji z Warszawską Izbą Handlu Detalicznego i Usług. Jej misją jest organizowanie oraz reprezentowanie biznesu, propagowanie działalności gospodarczej, inicjowanie nowych idei, a także promowanie zrzeszonych członków. W tym roku mija 28  lat od jej powstania