Finał I edycji akcji „KUKBUK Poleca”

Opublikowano: 23-05-2017

KB Poleca_gala_2017 (18)

– ponad 450 nadesłanych produktów i 15 polskich producentów z certyfikatami! 

W piątek, 19 maja, w restauracji Mielżyński przy ulicy Czerskiej w Warszawie odbyła się uroczysta gala wieńcząca I edycję akcji „KUKBUK Poleca”. Celem programu jest dotarcie i wyróżnienie inicjatyw kulinarnych oraz rzemieślniczych, dla których najważniejsza jest jakość. Z ponad 450 nadesłanych do redakcji KUKBUK-a produktów od prawie 100 lokalnych producentów oraz rzemieślników, jury (w składzie: Daria Pawlewska, Basia Starecka, Grzegorz Łapanowski, Robert Trzópek, Marek Cecuła oraz Przemysław Sendzielski) wyłoniło 15 najlepszych producentów, którym wręczyło statuetki. Certyfikat „KUKBUK Poleca” przyznawany będzie cyklicznie na okres jednego roku. 

KB Poleca_gala_2017 (20)

Wśród zwycięzców znaleźli się następujący producenci: Pstrąg Ojcowski, Kwaśne Drzewo Sauerbaum, Fabryka 111, Winnica Płochockich, Nalewki Staropolskie, Kwaśne Jabłko, Wańczykówka, Olejowy Raj, Miód od Kulmy, I LOVE NATURE, Papierniczeni, Plantule, Sqrdot Design, Kozia Zagroda Cichostów oraz Gospodarstwo Rolne Michał Sznajder. Produkty oceniane były m.in. pod kątem smaku, zapachu, składu, opakowania, wyglądu i jakości w pięciu kategoriach: produkty nieprzetworzone, produkty przetworzone, napoje alkoholowe, napoje bezalkoholowe, rzemiosło.

KB Poleca_gala_2017 (28)

Opisy wyróżnionych marek przybliżone zostaną w specjalnej zakładce na www.kukbuk.com.pl. Dodatkowo każdemu z nagrodzonych producentów zostanie poświęcony odrębny artykuł na stronie internetowej szerzej opisujący jego historię oraz zakres działalności. Odznaki KUKBUK Poleca przyznane zostały na rok, co oznacza że można będzie się nimi legitymować do połowy 2018 roku. 

KB Poleca_gala_2017 (22)

„Skala akcji przerosła nasze oczekiwania. Do redakcji dotarło mnóstwo fantastycznych produktów. Ogromnie nas to cieszy, dając nadzieję, że jakościowe produkty polskie znajdują coraz większe zainteresowanie. Praca ludzkich rąk to dla nas wartość bezcenna, a jej owoce – naturalne produkty z prostym składem i wiadomym pochodzeniu oraz oryginalne przedmioty rzemieślnicze codziennego użytku są alternatywą dla zalewającej nas masowej bylejakości. Znak „KUKBUK Poleca” jest symbolem uczciwości wytwórców, wyrazem zaangażowania i troski o dobro konsumenta. Chcemy, aby usłyszała o nich cała Polska. – mówi Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK. 

KB Poleca_gala_2017 (23)

„Dla mnie jako kucharza dobry produkt to podstawa, od niego wszystko się zaczyna. Cały czas poszukuję takich, które mnie zachwycą, dlatego tak chętnie zgodziłem się wziąć udział w akcji „KUKBUK Poleca”. Poziom tego konkursu bardzo pozytywnie mnie zaskoczył i utwierdził w przekonaniu, że mamy w Polsce ogromny potencjał i naprawdę wiele znakomitych jakościowo produktów.” – dodaje Grzegorz Łapanowski, kucharz i juror w programie „Top Chef”.

Partnerami akcji „KUKBUK Poleca” są: Kuchnia+, RDC, wp.pl, Food Service, Rano Zebrano, Slow Market, Slow Weekend.

Więcej informacji  oraz regulamin na: www.kukbuk.com.pl

KUKBUK to wielowymiarowa platforma obejmująca: magazyn kulturalno-kulinarny wydawany
w wersji drukowanej i w postaci aplikacji na urządzenia mobilne, zintegrowane kanały social media (facebook.com/kukbukinstagram.com/kukbuk_officialyoutube.com/user/KUKBUKMagazyn), bogatą w treści stronę internetową www.kukbuk.com.pl oraz e-sklep (sklep.kukbuk.com.pl). 

Każde ogniwo platformy stanowi połączenie wysokiej jakości autorskich sesji fotograficznych z ciekawymi artykułami o tematyce związanej z szeroko rozumianą kulturą jedzenia, zjawiskami socjologicznymi, sztuką i dizajnem w świecie kulinariów. Wersja papierowa i mobilna magazynu oprócz sześciu numerów regularnych obejmuje również trzy wydania specjalne: KUKBUK Rodzina, KUKBUK Zima oraz KUKBUK Podróże i Dizajn. Magazyn jest dostępny w ponad 800 punktach sprzedaży w całej Polsce. Przez 4 lata istnienia na rynku KUKBUK zdobył wiele nagród i wyróżnień w prestiżowych konkursach, m.in. brązowe i srebrne miecze KTR oraz nagrody Izby Wydawców Prasy – GrandFront. Dystrybucja odbywa się poprzez wysyłkę bezpośrednią oraz sprzedaż w salonach prasowych: Empik, Inmedio, Relay, Kolporter i Ruch, a także w sklepach dizajnerskich, restauracjach, klubach i salonach spa. 

KB Poleca_gala_2017 (26)