Pierwsze polskie Gault&Millau Tour zakończone!

Opublikowano: 22-09-2015

20 nagrodzonych regionalnych Szefów Kuchni, ponad 500 wirtuozów kulinarnych, setki rozmów i dziesiątki degustacji – tak wyglądała pierwsza tegoroczna edycja Gault&Millau Tour w Polsce. Inspirujące rozmowy, pouczające pokazy, a przede wszystkim kulinarne arcydzieła
w wykonaniu najlepszych i niesamowita atmosfera, którą trudno opisać słowami. Gościliśmy
w czterech znakomitych restauracjach w kraju, spotkaliśmy się z najlepszymi, jakość i skala wydarzenia, była do tej pory z Polsce, niespotykana. 

To z pewnością było najważniejsze wydarzenie kulinarne tego roku w Polsce!

Regionalne tour’y są drugim z projektów realizowanych przez polski oddział Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska. Na potrzeby lokalnych spotkań kraj został podzielony na 4 regiony, w których odbywały się spotkania – centralnymi miastami były Warszawa, Poznań, Kraków i Gdańsk. 

Na każdym ze spotkań byli szefowie kuchni z regionu, reprezentujący restauracje, które znalazły się
w pierwszej, zeszłorocznej edycji Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska, oraz Ci którym inspektorzy przewodnika przyglądali się w tym roku. 

Najlepszym szefom z danego regionu zostały przyznane nagrody w następujących kategoriach:

Region Centrum

  • Szef Roku – Dariusz Barański (Concept 13)
  • Szef Jutra – Michał Bryś (L’Enfant Terrible)
  • Młody Talent – Piotr Ślusarz (R 20)
  • Kobieta Szef – Małgorzata Marchewka (Winkolekcja)
  • Kuchnia Tradycyjna – Kamil Mateńka (Pod Gigantami)

Region Wielkopolska – Dolny Śląsk

  • Szef Roku – Michał Kuter (A nóż widelec)
  • Szef Jutra – Tomasz Połom (Uroczysko Siedmiu Stawów)
  • Młody Talent – Adam Adamczak (Concordia Taste)
  • Kobieta Szef – Justyna Słupska Kartaczowsk (Acquario)
  • Kuchnia Tradycyjna – Andrzej Klimek (Pałac Tłokinia)

Region Małopolska- Podkarpacie – Bieszczady – Górny Śląsk

  • Szef Roku – Marcin Filipkiewicz (Copernicus)
  • Szef Jutra – Przemysław Błaszczyk (Mañana Bistro & Wine Bar
  • Młody Talent – Daniel Myśliwiec (Zazie Bistro)
  • Kobieta Szef – Luiza Trisno (Ramen Girl of Yellow Dog)  
  • Kuchnia Tradycyjna – Przemysław Bilski (Pod Nosem)

Region Polska Północna

  • Szef Roku – Adam Woźniak (Mercato)
  • Szef Jutra – Paweł Dołżonek (1906 Gourmet Restaurant)
  • Młody Talent – Adrian Klonowski (Metamorfoza)
  • Kobieta Szef – Patrycja Wąsiakowska (Karczma Stara Kuźnia)
  • Kuchnia Tradycyjna – Bogdan Gałązka (Gothic Cafe & Restaurant)

W spotkaniach brali udział lokalni producenci, których produkty goszczą na stołach najlepszych restauracji w całym kraju. 

W każdym ze spotkań, poza producentami lokalnymi, gościli również stali partnerzy Gault&Millau Polska – absolutni mistrzowie w swoich branżach:

  • Siemens – marka dla najbardziej wymagającego odbiorcy, który od urządzeń gospodarstwa domowego oczekuje doskonałej funkcjonalności i pięknego wzornictwa. Najwyższej jakości wykonanie, niezawodność i elegancki desing są ich znakami firmowymi.
  • Nespresso – gwiazda na kawowym firmamencie, oferująca ciekawe rozwiązania dla gastronomii, biur i domów. Dzięki hermetycznemu porcjowaniu kilkudziesięciu znakomitych gatunków kaw, zachwyca możliwością szybkiego i precyzyjnego paringu naparu z rozmaitymi daniami.
  • Barry Callebaut – największy producent czekolady na świecie. Współpracuje ze wspaniałymi szefami kuchni i cukiernikami. Ich polskim ambasadorem jest Szef Jutra Gault&Millau Polska 2015 Andrea Camastra.
  • Wyborowa Pernod Ricard – producent i dystrybutor znakomitych alkoholi, w tym szampana Mumm oraz palety koniaków Martell.
  • Makro – sieć hurtowni spożywczych, stale współpracująca z szefami kuchni i systematycznie poszerzająca asortyment najwyższej jakości produktów spożywczych. 
  • Winterhalter – firma, która do perfekcji opracowała przemysłowe systemy zmywania.
    To innowacyjne, wydajne i oszczędne  zmywarki i środki czystości.
  • Gastro Magic Service – największa w Polsce wypożyczalnia sprzętu gastronomicznego oraz zastawy zarówno na wielkie gale jak i uroczyste przyjęcia domowe. Partner techniczny Gault&Millau Polska. 

Jednak najważniejsi podczas Gault&Millau Tour są zawsze Szefowie Kuchni. 

Szefowie – absolutne centrum w każdej restauracji. Na co dzień najczęściej niewidoczni dla gości – chociaż to od ich pracy zależy czy wrócimy do restauracji. Nasi przewodnicy w świecie smaków, zapachów i produktów – podczas regionalnych spotkań Gault&Millau Tour to oni grają pierwsze skrzypce.

Spotkania w ramach Gault&Millau Tour są forum poznania się, wymiany doświadczeń, źródłem kulinarnych inspiracji, dają szansę na lepszą integrację polskiego środowiska gastronomicznego. Zaskakujące, inspirujące, motywujące, – tak szefowie kuchni opisują nasze spotkania.

Misją Gault&Millau Polska jest nie tylko promocja szefów kuchni, pracujących nad pielęgnowaniem tradycyjnych polskich smaków, to także propagowanie świetnej jakości produktów i ich producentów. Polska dzięki swojemu wyjątkowemu położeniu geograficznemu i czystym ekologicznie terenom rolniczym jest krajem uprzywilejowanym. Naturalne bogactwo flory i fauny daje niezwykłe możliwości, z których utalentowani kucharze potrafią korzystać.

Mamy nadzieję, że kolejnymi projektami w ramach Gault&Millau Polska zwracamy uwagę coraz szerszych środowisk na unikalny charakteru kultury i tradycji kulinarnej różnych regionów Polski. 

Lokalne smaki i produkty przyciągają rzesze turystów i są niewątpliwym powodem do dumy z regionu
z którego pochodzą. Sukcesy lokalnych produktów, szlaków kulinarnych, poszczególnych restauracji pokazują że to jedzenie jest jedną z najlepszych form promocji każdego kraju. To one mogą stać się naszą najlepszą wizytówką na świecie.