Tytuł najlepszego barmana globu dla Kanadyjki!

Opublikowano: 29-08-2017

Dobiegł końca finał World Class 2017 w Meksyku

Ponad 2 miliony widzów na świecie obserwowało transmisję na żywo z finału największego konkursu barmańskiego globu – World Class Competition 2017 w Meksyku. Polskę reprezentował Janusz Lemiesz z Warszawy. Po raz drugi w 9-letniej historii konkursu trofeum trafiło w kobiece ręce: Kanadyjki, Kaitlyn Stewart. Nabór do kolejnej edycji ruszy jesienią tego roku.

Do tegorocznej edycji World Class zgłosiło się ponad 10 000 kandydatów z całego świata. Po sukcesie w krajowych etapach, najlepsi barmani z 55 krajów spotkali się pod koniec sierpnia w Meksyku. W tym gronie znalazło się 17 Europejczyków, a wśród nich Janusz Lemiesz z warszawskiego Baru Koszyki.

POLAND_Janusz_Lemiesz_3780

Nie bez powodu World Class uchodzi za najtrudniejszy wśród konkursów barmańskich. Wymaga perfekcyjnego przygotowania, świetnego rzemiosła i instynktu, bo szczegóły wybranych zadań poznaliśmy bezpośrednio przed ich rozpoczęciem. Zaskoczyła mnie skala przedsięwzięcia, a także inspirująca i rodzinna atmosfera, która na pewno zaowocuje przyjaźniami na lata. Poziom był hiperwysoki, dlatego do kraju wracam z paletą nowych smaków, pomysłów i motywacją. Widoczny w konkursie trend kulinarny w Polsce jest już całkiem silny, za to potencjał tkwi w proekologicznym podejściu do pracy i samych koktajli oraz autorskich serve, stanowiących specjalność lokalu – mówi Janusz Lemiesz, finalista World Class Competition w Meksyku.

Polak zaprezentował świetną formę w czterech ćwierćfinałowych wyzwaniach. W konkurencji „Cocktails at Home” przedstawił własną wersję Krwawej Mary i koktajl na bazie technik kulinarnych i produktów z domowej spiżarni. Z przysłowiowej domówki trafił do meksykańskiej kuchni „Heat of the Moment”, by zmierzyć się z lokalnymi składnikami. Z myślą o wyzwaniach środowiskowych, w konkurencji „Mex-Eco” zaprezentował swoją wizję eko-koktajlu. Na koniec dał popis własnego „Signature Serve”.

 

Jak poinformował koordynator World Class Poland, Łukasz Piwowarczyk, który na miejscu obserwował zmagania – W krajowych eliminacjach Janusz pokazał nam, że potrafi zaskakiwać i zaimponował również w globalnym finale. Genialnie poradził sobie z tajemniczymi, meksykańskimi składnikami, technikami kulinarnymi, a przede wszystkim ujął sposobem podejmowania gości i homemade’ami, z których słynie. Teraz przed nim wspaniały rok w roli najlepszego polskiego barmana, światowego finalisty oraz nauczyciela dla kolejnych miksologicznych talentów.

Do półfinału zakwalifikowało się 10 barmanów z Austrii, Australii, Danii, Japonii, Kanady, Meksyku, Stanów Zjednoczonych, Szwecji, Turcji i Wielkiej Brytanii. Zmierzyli w klasycznej konkurencji na czas, zorganizowanej w szczególnej oprawie ukochanej przez Meksykan dyscypliny wrestlingu – ringu „Lucha Libre”, z udziałem lokalnych bohaterów. Po finałowej konkurencji „Top 4” z rąk barmanki roku 2016, francuzki Jennifer Le Nechet, globalne trofeum World Class 2017 odebrała Kaitlyn Stewart z Kanady.

Byliśmy świadkami niesamowitej rywalizacji, pokazu zdumiewających technik, tajemniczych składników i plejady osobowości. Tegoroczny finał potwierdził koktajlową rewolucję! W ślad za trendem fine dining kultura koktajlowa wkracza do domów. Po produkty sięgać będziemy do spiżarni i na stragany ze zdrową żywnością, oszczędzając składniki w trosce o środowisko. Bary coraz mocniej zaznaczać będą swój własny styl i podejście do smaków – podsumowała Joanna Suchner z World Class Poland.

CIEKAWOSTKI:

  • W 9-letniej historii World Class Competition po globalne trofeum sięgnęli reprezentanci: Australii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Japonii, USA, Wielkiej Brytanii oraz Kanady (2017). Z wiedzy i inspiracji World Class skorzystało już ponad 300 000 barmanów na całym świecie.
  • W ramach konkursu World Class barmani pracują z luksusowym portfolio alkoholi, w tym markami uznawanymi za najlepsze w środowisku barmańskim wg Drinks International Bar Report: Tanqueray (nr 1 na liście najlepiej sprzedających się alkoholi) oraz Johnnie Walker, Ketel One, Bulleit i Don Julio (najlepsze w swoich kategoriach).
  • Koktajlowa rewolucja: od 4 lat średnioroczne tempo rozwoju rynku koktajlowego wynosi 1,5% pod względem ilości oraz 3,2% wg przychodów, dzięki ekspansji alkoholi premium (źródło: Sandler Research). W następnych 5 latach światowa konsumpcja koktajli wzrośnie o 400 mln litrów (dane: IWSR, 2016).

Bartenders_GROUP_SHOT_World_Class_2017_3538

Dodatkowe informacje na temat World Class

World Class Poland – Facebook Fan Page: www.facebook.com/worldclasspoland

Strona World Class Competition: www.definitivedrinkingguide.com 

Światowy klub World Class www.theworldclassclub.com

DIAGEO RESERVE WORLD CLASS

Program Diageo Reserve WORLD CLASS rozwija najlepsze doświadczenia i zachęca konsumentów do celebrowania degustacji alkoholu (fine drinking), niezależnie od miejsca konsumpcji, tj. zarówno w lokalach, jak i w domu. U podstaw World Class leży znakomity, globalny program, za sprawą którego od 2009 r. z wiedzy i inspiracji mogło skorzystać już ponad 300 000 barmanów na całym świecie. To jednocześnie największa i najbardziej wiarygodna wizytówka w branży, a także platforma, która popularyzuje receptury i ustanawia najnowsze trendy w miksologii.

Diageo Reserve

Diageo Reserve to stworzony w 2004 r. dział Diageo, skupiający wyrafinowane portfolio wyśmienitych alkoholi, wyróżniających się wyjątkową wiarygodnością, tradycją i kunsztem. Kolekcja Diageo Reserve obejmuje takie marki, jak: whisky Johnnie Walker, Bulleit Bourbon, single malt Talisker, Mortlach i Singleton, tequila Don Julio, rum Zacapa, gin Tanqueray No. TEN oraz wódki Cîroc i Ketel One. Portfolio Reserve stanowi 16% sprzedaży Diageo.

DIAGEO

Diageo jest producentem i dystrybutorem znakomitych alkoholi, należących do najbardziej znanych marek globu: whisky – Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan’s, Windsor, wódki – Smirnoff, Cîroc i Ketel One, a także marki – Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray i Guinness. Prowadzi sprzedaż w ponad 180 krajach na całym świecie. Firma jest notowana na giełdach w Nowym Jorku i Londynie. Więcej informacji na www.Diageo.com. Diageo promuje odpowiedzialne spożywanie alkoholu – więcej informacji na: www.DrinkIQ.com i www.pijrozwaznie.pl.

Motto firmy brzmi: Ciesz się życiem, każdego dnia, w każdym miejscu.