Sprzęt gastronomiczny – lepiej kupić, czy wypożyczyć?
Opublikowano: 13-08-2018
W większości dobrze prosperujących restauracji z reguły dochodzi w pewnym momencie do sytuacji, kiedy organizacja dużej imprezy wymaga doposażenia się w sprzęt gastronomiczny. Może to być na przykład organizacja dużego, eleganckiego bankietu dla gości VIP, catering zewnętrzny dla setek, a nawet tysięcy osób, czy po prostu większe niż zwykle wesele. W każdym z tych i podobnych przypadków sprawą oczywistą jest, że należy zapewnić tak pracownikom kuchni, jak i serwisowi znacznie większą ilość garnków i narzędzi, urządzeń i sprzętów, porcelany, szkła, sztućców i akcesoriów barmańskich. W przypadku namiotów czy kompletów mebli biesiadnych sprawa jest prosta i z reguły zdecydowana większość restauracji i hoteli je okazjonalnie wypożycza. To się bardziej opłaca, ponieważ zakup, montaż, serwis, czyszczenie wymaga tak nakładów finansowych, jak i dodatkowych ludzi do obsługi. Inaczej sprawa wygląda w odniesieniu do sprzętu kuchennego i zestawów naczyń. Zakup wszystkiego jest ogromnym kosztem, na który inwestora nie zawsze jest stać, a zysk z organizacji eventu może nawet nie pokryć wydatków. Z kolei wypożyczenie też generuje koszty, a sprzęt nie zostaje na miejscu. Co zatem bardziej się opłaca? Kupowanie, czy wypożyczanie?
Kupuj, ale rozważnie i koniecznie wyłącznie ze sprawdzonego źródła. Nie jest tajemnicą, że każdy sprzedawca chce zarobić, dlatego dobrze jest zweryfikować dostawcę sprzętu wśród znajomych z branży. Dobrą praktyką jest też porównanie cen w Internecie i tutaj warto wejść na stronę 123gastro.pl, gdzie można obejrzeć zdjęcia i poczytać opisy o kilkudziesięciu tysiącach produktów z każdej półki cenowej. W wielu przypadkach na oferowany asortyment jest przewidziany rabat, a przy naprawdę dużych zamówieniach można zadzwonić i osobiście porozmawiać o zindywidualizowanych warunkach zakupów. Nowy sprzęt to jednak często luksus, na jaki restauracja w konkretnej chwili nie może sobie pozwolić. Rozwiązaniem będzie w takiej sytuacji komis gastronomiczny, jak choćby komisgastronomiczny.pl. Sprawdzony przez fachowców sprzęt z drugiej ręki jest świetną okazją, by uzupełnić braki w lokalu lub przygotować się na organizację znacznie większych wydarzeń. To bardzo dobra inwestycja w przyszłość w okazjonalnej cenie i najczęściej z gwarancją, jakiej udziela rekomendowany, godny polecenia komis.
Jakiekolwiek nie byłyby dobre strony robienia zakupów urządzeń i sprzętu gastronomicznego dla sektora HoReCa to często inwestor nie może sobie na nie pozwolić. A powodem nie zawsze są pieniądze. Przeciwskazaniem są najczęściej niewystarczające powierzchnie magazynowe na przechowywanie kolejnych produktów oraz brak pracowników, którzy zajęliby się serwisem: myciem, segregowaniem i układaniem setek, a wręcz tysięcy elementów. Naprawdę wiele restauracji, a nawet dużych hoteli zupełnie nie jest w stanie obejść takiego kłopotu i są zdeterminowani, by współpracować z wypożyczalnią sprzętu gastronomicznego. Od 20 lat na rynku obecna jest wypożyczalnia Gastro Magic Service, która aktywnie uczestniczy w najważniejszych wydarzeniach branżowych w kraju, ma bardzo rozbudowany tabor samochodowy i pracuje w systemie całodobowym. Takie kryteria są ważne przy wyborze odpowiedniego partnera, bowiem tu liczy się tak dobra cena, jak i terminowość, niezawodność, ale też merytoryczne i techniczne wsparcie. Nie mniej ważną sprawą jest permanentna dostępność sprzętu oraz szeroka oferta możliwości asortymentowych i ilościowych.
Tak więc, jeśli można – warto oczywiście kupować nowy sprzęt, ale w dobrej, promocyjnej cenie. Lub sprzęt używany, ale wyłącznie ze sprawdzonego źródła. Wypożyczalnia to jednak w wielu przypadkach jedyne rozwiązanie, a wówczas trzeba szukać dobrego partnera na długie lata.
Więcej informacji:
http://komisgastronomiczny.pl/