ANDREA CAMASTRA Ambasadorem marki LAVAZZA w Polsce

Opublikowano: 15-07-2019

O nawiązaniu współpracy pomiędzy włoskim szefem kuchni prowadzącym nagrodzoną gwiazdką Michelin restaurację Senses i czołowym globalnym producentem kawy poinformowano podczas prestiżowego turnieju tenisowego Wimbledon. 

W ciągu swojej 120-letniej historii rozwijania pasji do kawy Lavazza wielokrotnie dzieliła się swoją wiedzą
i doświadczeniem podejmując współpracę z najlepszymi szefami kuchni na świecie, wspierając ich w jedynym w swoim rodzaju eksperymentowaniu, przy tworzeniu unikalnych przepisów z kawą w roli głównej. Przez lata marka umacniała swoją pozycję w świecie wysokiej klasy gastronomii nawiązując  współpracę z najważniejszymi osobistościami międzynarodowej sceny gastronomicznej, takimi jak Ferran Adrià, Carlo Cracco czy Massimo Bottura. Wizjonerstwo tych wybitnych szefów kuchni połączone z wiedzą firmy Lavazza na temat produktu, skutkowało powstawaniem awangardowych „interpretacji” kawy, które nie tylko zachwycały smakiem, ale poruszały też wszystkie inne zmysły, nadal wyraźnie podkreślając znaczenie jakości kluczowego składnika tych kreacji – kawy, oczywiście.  

Zawsze podążając za najnowszymi trendami Lavazza wspiera tych, którzy dzielą jej innowacyjne podejście i dążenie do doskonałość, tak jak Andrea Camastra,  mieszkający w Warszawie utalentowany włoski szef kuchni, jeden z dwóch w Polsce posiadaczy prestiżowej gwiazdki Michelin, którą otrzymała jego restauracja Senses. 

Absolwent prestiżowej paryskiej szkoły kulinarnej Le Cordon Bleu, pełen energii, prawdziwy pasjonat, o niekonwencjonalnym podejściu do gotowania – Camastra dwukrotnie został doceniony przez prestiżowy przewodnik Gault&Millau, którego polskie wydanie sponsoruje w tym roku Lavazza – w 2015 roku tytułem „Szefa Przyszłości” a dwa lata później „Najlepszego Szefa Kuchni 2017”. Wyjątkowy talent Andrei oraz jego odwagę w przełamywaniu schematów docenił sam Hervé, odkrywca i ojciec kuchni molekularnej, który podczas swojej wizyty w Polsce okrzyknął go ambasadorem metody dobierania smaków „nuta po nucie” (ang. note-by-note). Prowadzona przez Camastrę restauracja Senses gwiazdkę Michelin otrzymała w 2016 r. i konsekwentnie pięła się w górę w przewodniku Gault&Millau aż do poziomu 4 czapek i 18,5 punktu w 2018 r., uzyskując w ten sposób pozycję jednej z najbardziej wyróżniających się restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Andrea Camastra dołącza do Klubu Szefów Kuchni-Ambasadorów Lavazzy jako pierwszy ambasador włoskiej marki w Polsce, za cel stawiając sobie pogłębianie i tworzenie nowych niestandardowych interpretacji na temat serwowania kawy we wszystkich jej formach – z wykorzystaniem posiadanej wiedzy i w procesie nieustającego eksperymentowania.  

O nawiązaniu współpracy poinformowano w Londynie podczas turnieju Wimbledon, jednego z czterech turniejów Wielkiego Szlema, na którym Lavazza już po raz dziewiąty pojawia się jako oficjalna kawa mistrzostw. Przez dwa tygodnie, 100 wysoce wykwalifikowanych baristów serwuje 500 000 fanom tenisa prawdziwą włoską kawę Lavazza. 

Informacje o Grupie Lavazza

Założona w 1895 r. w Turynie włoska firma, od czterech pokoleń należąca do rodziny Lavazza.  Obecnie Grupa jest jednym z najważniejszych producentów kawy na świecie. Przez sieć oddziałów i dystrybutorów prowadzi działalność w ponad 90 krajach, 64% swoich przychodów generując poza granicami Włoch. Lavazza zatrudnia łącznie ponad 4000 osób, a w 2018 r. jej obrót wyniósł 1,87 mld EUR. [W swoich sprawozdaniach finansowych na 31 grudnia 2018 r. Grupa Lavazza po raz pierwszy podała wartości swoich dochodów i kapitału zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości (MSSF)]. Już na początku swego istnienia Lavazza opracowała koncepcję tworzenia mieszanek (blendów), czyli łączenia różnych rodzajów kawy z różnych regionów geograficznych, i nadal  jest to cecha wyróżniająca większość jej produktów. Firma ma też 30 lat doświadczenia w produkcji i sprzedaży kawy porcjowanej i systemów do jej parzenia. To pierwsza włoska firma, która zaczęła oferować kapsułkowe systemy espresso. Lavazza działa we wszystkich segmentach biznesowych — ma w swojej ofercie produkty do domu, kawiarni i punktów usługowych oraz biur. Zawsze koncentruje się przy tym na innowacyjnych technologiach i systemach konsumpcji. 

Lavazza buduje świadomość swojej marki w skali globalnej m.in. poprzez ważne projekty partnerskie, spójne z jej strategią internacjonalizacji. W świecie sportu jest obecna na turniejach tenisowych Wielkiego Szlema, w świecie sztuki i kultury współpracuje natomiast z prestiżowymi muzeami, takimi jak Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku, Państwowe Muzeum Ermitażu w Petersburgu czy National Gallery of Victoria w Melbourne.

W skład Grupy Lavazza wchodzą liczne spółki, w tym francuskie Carte Noire i ESP (przejęte odpowiednio w 2016 i 2017 r.), duńska Merrild (2015), amerykańska Kicking Horse Coffee (2017), włoska Nims (2017) i australijska Blue Pod Coffee Co (2018). Po sfinalizowaniu przejęcia pod koniec 2018 r. utworzono jednostkę biznesową Lavazza Professional, która obejmuje popularne systemy dostarczania kawy do biur (OCS) i automaty sprzedające Flavia i Klix