IGHP doradza hotelarzom w kwestii anulacji rezerwacji
Opublikowano: 17-03-2020
IGHP rekomenduje hotelarzom stosowanie sprawdzonych dobrych praktyk w kwestii anulacji rezerwacji
Po zapoznaniu się z sytuacją dotyczącą anulacji rezerwacji w hotelach w następstwie rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego przygotowała dla hotelarzy przykłady sprawdzonych działań w sytuacji kryzysowej. Jednocześnie IGHP zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju o udzielenie przez rząd pomocy przedsiębiorcom hotelarskim.
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego przeanalizowała stosowane w Polsce i w Europie praktyki w zakresie zarządzania kryzysowego. Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach.
Izba wskazuje na stosowane obecnie dobre praktyki w branży hotelarskiej, m.in:
- Zgoda na bezkosztowe anulowanie rezerwacji bezzwrotnych z jednoczesnym uzgodnieniem rezerwacji w późniejszym terminie;
- Zgoda na odwołanie przedpłaconych imprez z jednoczesnym uzgodnieniem zatrzymania zaliczki na poczet realizacji w późniejszym terminie;
- Bieżące, intensywne kontakty z klientami, w celu zapewnienia realizacji w przyszłości odwołanych rezerwacji;
- Indywidualne i elastyczne podejście w zakresie modyfikacji warunków współpracy w okresie kryzysu.
IGHP – jako izba gospodarcza – nie jest upoważniona do wydawania wiążących zaleceń dotyczących polityki sprzedażowej hoteli, dlatego wyżej wskazane praktyki należy traktować jedynie jako przykłady sprawdzonych działań w sytuacji kryzysowej.
Jednocześnie IGHP zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju z prośbą o spotkanie w celu przedyskutowania form i zakresu pomocy przedsiębiorstwom hotelarskim ze strony rządu. – Znakomita większość hoteli to małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których szacowany spadek przychodów ze sprzedaży usług noclegowych o ok. 20% i więcej, przy dużym udziale kosztów stałych, może spowodować katastrofalne skutki – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.
W poniedziałek 9 marca odbyło się spotkanie w Ministerstwie Rozwoju.
Informacje dodatkowe:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego to efektywna organizacja działająca w branży hotelarskiej. Od 2003 roku jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelarskiego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową oraz w Unii Europejskiej. Będąc najbardziej wpływową organizacją w branży, lobbuje na rzecz jej rozwoju, chroni interes hotelarzy, wspiera wszelkie inicjatywy gospodarcze swoich członków, a także promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w branży.
IGHP dba o interesy polskich hotelarzy również na arenie międzynarodowej, będąc reprezentantem branży hotelarskiej w HOTREC (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego).
Więcej informacji na www.ighp.pl oraz na profilu na Facebooku i na LinkedIn.