Pierwszy numer nowego kwartalnika KUKBUK w sprzedaży!
Opublikowano: 25-02-2021
Od tego roku magazyn KUKBUK stał się kwartalnikiem i będzie ukazywał się sezonowo. Pierwszy numer – KUKBUK Wiosna właśnie trafił do sprzedaży. Magazyn ma nowy format, winietę, okładkę, makietę i oprawę – szytą, z płóciennym grzbietem. Liczy prawie 300 stron, na których oprócz materiałów okołokulinarnych, czytelnik znajdzie treści dotyczące kultury
i szeroko rozumianego stylu życia. Wraz ze zmianą formatu wydania, pojawiły się również nowe możliwości reklamowe, z naciskiem na realizacje niestandardowe.
Kwartalnik KUKBUK to magazyn-książka, którego ambicją jest zyskanie wartości kolekcjonerskiej, zawierający sprawdzone przepisy i uniwersalne treści, które pokazują, jak ważnym elementem kultury jest jedzenie. KUKBUK odsłania złożoność
i wielowątkowość świata, pozwala spojrzeć na konteksty kulinarne przez pryzmat nauk humanistycznych, w tym historii, socjologii, antropologii, literatury, sztuki, czy dizajnu.
Nowy magazyn został podzielony na trzy części: przestrzeń, ciało i umysł. W pierwszej, czytelnik znajdzie materiały o wnętrzach oraz o tym jak przestrzeń, zarówno ta prywatna, jak i publiczna, wpływa na nasze życie. Część druga to kulinarne podróże po świecie i sprawdzone przepisy – szybkie i proste na co dzień oraz bardziej wyszukane na wyjątkowe okazje.
W trzeciej – redakcja będzie przyglądać się inspirującym stylom życia oraz ideom i koncepcjom związanym ze światem kulinariów.
Autorami i autorkami KUKBUK-a są uznane wykładowczynie i wykładowcy akademiccy, pisarki i pisarze, naukowczynie i naukowcy, m.in.: doktor nauk biologicznych Joanna Podgórska, profesor socjologii Marek Krajewski, filozof Tomasz Stawiszyński, biolog ewolucyjny Szymon Drobniak, kulturoznawca Tomasz Sobierajski oraz pisarki Agnieszka Drotkiewicz i Ula Ryciak.
„KUKBUK jest na rynku już osiem lat. Gdy zaczynaliśmy, świat wyglądał zupełnie inaczej, dopiero kiełkowała kulinarna rewolucja, której staliśmy się częścią. Dziś nasi czytelnicy to ludzie bardzo świadomi, którzy chcą czytać wartościowe, rozwijające treści. I my na tę potrzebę odpowiadamy. Nowy kwartalnik KUKBUK jest jak książka, zarówno pod względem objętości, publikowanych materiałów, które się nie dezaktualizują oraz solidnej, jakościowej oprawy. Przez kilka miesięcy naszej nieobecności na rynku okazało się, że to „analogowe” doświadczenie czytelnicze jest bardzo potrzebne w świecie zdominowanym przez technologie. To idealny pretekst i okazja do tego, by choć na chwilę się oderwać się od codzienności.” – mówi Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni kwartalnika KUKBUK.
Kwartalnik KUKBUK będzie ukazywał się na początku każdej nowej pory roku. Do kupienia w dobrych salonach prasowych i w e-sklepie na KUKBUK.pl. Cena kwartalnika KUKBUK to 49 zł, a rocznej prenumeraty – 196 zł.
Więcej informacji: Jakub Dmitrowski, tel. 0048 601 93 93 76, e-mail: jakub.dmitrowski@kukbuk.p
KUKBUK to stworzony w 2012 roku nowoczesny multibrand obejmujący magazyn kulturalno-kulinarny premium w wersji drukowanej, portal cyfrowy KUKBUK.pl oraz studio kreatywne specjalizujące się w produkcji wizerunkowego kontentu.nKażdy obszar działalności marki opiera się na połączeniu wysokiej jakości autorskich sesji fotograficznych z treściami o tematyce związanej z szeroko rozumianą kulturą jedzenia, ze zjawiskami socjologicznymi, sztuką i z dizajnem w świecie kulinariów. Cztery lata temu wydawnictwo KUKBUK powołało do życia konkurs KUKBUK Poleca, w którym co roku nagradza i promuje polskie firmy rzemieślnicze bazujące na idei sezonowej i lokalnej produkcji.
Wydawnictwo ma na swoim koncie wiele prestiżowych nagród, między innymi: nagrodę Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej, wyróżnienie w konkursie Polish Graphic Design Awards za projekt magazynu, Brązowe i Srebrne Miecze KTR oraz nagrody Izby Wydawców Prasy – GrandFront. Magazyn „Brief” ujął twórczynie KUKBUK-a w prestiżowym rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie.