Niemarnowanie żywności modny i pożyteczny trend
Opublikowano: 19-08-2021
Foods Brothers to pasjonaci jedzenia, którzy zawsze wierzyli, że dobra, naturalna, czysta żywność promuje zdrowy tryb życia, tworzy szczęśliwe doświadczenia i, co najważniejsze, świetnie smakuje. Założyciele firmy – Andrzej Kołosowski i Stan McGowan – w 2019 r. wprowadzili na polski rynek roślinne „mięso” światowych marek, takich jak Linda McCartney’s i Beyond Meat, oraz do dziś są ich wyłącznym dystrybutorem. W ofercie polskiego startupu znajduje się mrożona żywność wegańska, w tym m.in. roślinne zamienniki mięsa mielonego, drobiu, wieprzowiny, wege burgery, klopsiki czy kiełbaski. Firma stawia na sprzedaż produktów premium dla HoReCa & Retail. Obecnie żywność dystrybuowana przez Foods Brothers dostępna jest m.in. w sieci burgerowni Bobby Burger, na rynku diet pudełkowych z firmy Maczfit oraz w setkach restauracji i hoteli na terenie całej Polski. W sprzedaży detalicznej produkty dostępne są na półkach kilku największych sieci handlowych w Polsce, w tym: Organic Farma Zdrowia, Selgros, Żabka, Auchan, Carrefour i E.Leclerc. Więcej informacji: https://pl.foodsbrothers.pl/
1: Badania IOŚ-PIB oraz SGGW zrealizowane w ramach projektu PROM, tj. „Opracowanie systemu monitorowania marnowanej żywności i efektywnego programu racjonalizacji strat i ograniczania marnotrawstwa żywności”, https://projektprom.pl/index.php/kampania
2: Raport Federacji Polskich Banków Żywności „Nie marnuj jedzenia 2020”, https://bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2020/10/Raport_NieMarnujJedzenia_2020.pdf
3: McCormick, Federacja Polskich Banków Żywności, „Gospodarowanie żywnością w trakcie pandemii”, 2020, https://bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2020/10/Pandemia_Badania_McCormick_FPBZ_2020.pdf
4: Raport Federacji Polskich Banków Żywności „Nie marnuj jedzenia 2020”, https://bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2020/10/Raport_NieMarnujJedzenia_2020.pdf