Prezydent monitoruje media
Opublikowano: 10-08-2009

10.08. Warszawa (PAP) – Firma, która wygrała przetarg, będzie musiała zapewnić dostęp do tych treści przez specjalną platformę internetową, do której dostęp ma być możliwy z dowolnego …
10.08. Warszawa (PAP) – Firma, która wygrała przetarg, będzie musiała zapewnić dostęp do tych treści przez specjalną platformę internetową, do której dostęp ma być możliwy z dowolnego komputera po zalogowaniu się. „Informacje powinny być prezentowane w przejrzystym układzie graficznym” – podkreślono w specyfikacji zamówienia. Co ważne – kancelaria chce, żeby każda publikacja była oceniona pod kątem nacechowania (negatywne, pozytywne, neutralne).
Podgląd wyników monitoringu ma być możliwy codziennie od świtu – 6 rano w przypadku dzienników i portali internetowych; w przypadku materiałów z audycji radiowych i telewizyjnych – w ciągu maksymalnie dwóch godzin od ich emisji.
Pracownicy firmy monitorującej będą musieli przejrzeć 71 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich oraz regionalnych; serwisy dwóch agencji prasowych – PAP i Reutersa; całodobowo śledzić 14 stacji radiowych, od największych: Polskiego Radia czy RMF FM, po Radio Maryja i Internetowe Radio Wnet.
Podobnie będzie wyglądał monitoring stacji telewizyjnych. W zamówieniu zastrzeżono, że w przypadku serwisów i programów informacyjnych urzędnicy prezydenta mają mieć informację o kolejności materiału wśród innych emitowanych w ramach danego serwisu.
Innym wymogiem prezydenckiego Biura Prasowego jest tworzenie archiwum monitoringu, a także rozsyłanie rano e-mailem codziennego biuletynu z bezpośrednim dostępem do treści z danego dnia. Ponadto współpracownicy głowy państwa chcą, by platforma internetowa zawierała wyszukiwarkę umożliwiającą odnajdywanie i dostęp do konkretnych publikacji.
Firma Newton Media, która wygrała przetarg, monitoruje już media dla Kancelarii Prezydenta. W ostatnich 12 miesiącach dostarczała informacje, dotyczące działalności prezydenta, jego kancelarii, spraw społeczno-politycznych, a także działalności partii politycznych. Z kolei w czerwcu zdobyła zamówienie na dostarczanie informacji związanych z bezpieczeństwem państwa.
Na prezydenckiej stronie internetowej nie ma informacji, na jaką kwotę będzie opiewać nowa, zawarta na rok, umowa na usługę monitoringu mediów. Wiadomo jednak, że kontrakt, który dotyczy informacji związanych z bezpieczeństwem państwa, opiewa na ponad 100 tys. zł.(PAP)