Dawtona wchodzi na rynek żywności funkcjonalnej

Opublikowano: 19-04-2010



sok.pomidorowy.jpg

ZPOW Dawtona we współpracy z Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu wprowadza na rynek sok, który ma korzystnie działać na serce. Ma to być unikalny na rynku polskim produkt wskazany w profilaktyce chorób serca i schorzeń cywilizacyjnych. Tym samym firma wpisuje się w trend, który coraz wyraźniej widać na polskim rynku – rozwoju żywności health&wellness.

 – To bardzo ciekawy kierunek rozwoju – przyznaje Adam Bogacz, właściciel AKB Consulting, ekspert rynku napojów. – Od lat wiadomo, że likopen zawarty w pomidorach korzystnie wpływa na zdrowie. Korzystają z tego firmy na Zachodzie. Dobrze, że i polscy producenci zauważają korzyści płynące z rozwoju w tym kierunku – dodaje.

Według Dawtony, oprócz zawartości silnego przeciwutleniacza, jakim jest likopen, korzystną cechą nowego soku są korzystne proporcje magnezu i potasu. Poza tym zastąpiono w nim używaną dotychczas sól – solą o zwiększonej zawartości magnezu i potasu, a obniżonej zawartości szkodliwego w nadmiarze sodu. Producent podkreśla również, że sok stanowi także źródło wielu niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu witamin, mikro- i makroelementów. Część konsumentów przyciągnie zapewne także niska kaloryczność produktu – 250 ml puszka soku dostarcza 45 kcal.

Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu objęła produkt Dawtony programem profilaktyki zdrowotnej Siła Serca. Część dochodu ze sprzedaży Soku Siła Serca wspiera realizowany przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu program budowy prototypu i wdrożenia do praktyki klinicznej systemu wspomagania serca dla dzieci w wieku szkolnym, który umożliwi regenerację niewydolnego serca lub podtrzymanie jego funkcji w oczekiwaniu na transplantację.

W USA i Zachodniej Europie trwa boom na produkty health & wellness. W Polsce trend ten przychodzi bardzo powoli, według niektórych ekspertów barierą jest często wyższa cena produktów korzystnie wpływających na zdrowie – dla Polaków bowiem cena produktów nadal ma kluczowe znaczenie. Barierą jest też zapewne pewna obawa polskich producentów przed wchodzeniem na nieznany rynek.

Wprowadzenie przez Dawtonę soku Sok pomidorowy Siła Serca może być kolejnym dowodem na to, że nowe formy produktów health & wellness zyskują na popularności także w naszym kraju – podkreśla Adam Bogacz.

Źródło: http://www.portalspozywczy.pl