Dawtona wchodzi na rynek żywności funkcjonalnej
Opublikowano: 19-04-2010


ZPOW Dawtona we współpracy z Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu wprowadza na rynek sok, który ma korzystnie działać na serce. Ma to być unikalny na rynku polskim produkt wskazany w profilaktyce chorób serca i schorzeń cywilizacyjnych. Tym samym firma wpisuje się w trend, który coraz wyraźniej widać na polskim rynku – rozwoju żywności health&wellness.
– To bardzo ciekawy kierunek rozwoju – przyznaje Adam Bogacz, właściciel AKB Consulting, ekspert rynku napojów. – Od lat wiadomo, że likopen zawarty w pomidorach korzystnie wpływa na zdrowie. Korzystają z tego firmy na Zachodzie. Dobrze, że i polscy producenci zauważają korzyści płynące z rozwoju w tym kierunku – dodaje.
Według Dawtony, oprócz zawartości silnego przeciwutleniacza, jakim jest likopen, korzystną cechą nowego soku są korzystne proporcje magnezu i potasu. Poza tym zastąpiono w nim używaną dotychczas sól – solą o zwiększonej zawartości magnezu i potasu, a obniżonej zawartości szkodliwego w nadmiarze sodu. Producent podkreśla również, że sok stanowi także źródło wielu niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu witamin, mikro- i makroelementów. Część konsumentów przyciągnie zapewne także niska kaloryczność produktu – 250 ml puszka soku dostarcza 45 kcal.
Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu objęła produkt Dawtony programem profilaktyki zdrowotnej Siła Serca. Część dochodu ze sprzedaży Soku Siła Serca wspiera realizowany przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu program budowy prototypu i wdrożenia do praktyki klinicznej systemu wspomagania serca dla dzieci w wieku szkolnym, który umożliwi regenerację niewydolnego serca lub podtrzymanie jego funkcji w oczekiwaniu na transplantację.
W USA i Zachodniej Europie trwa boom na produkty health & wellness. W Polsce trend ten przychodzi bardzo powoli, według niektórych ekspertów barierą jest często wyższa cena produktów korzystnie wpływających na zdrowie – dla Polaków bowiem cena produktów nadal ma kluczowe znaczenie. Barierą jest też zapewne pewna obawa polskich producentów przed wchodzeniem na nieznany rynek.
– Wprowadzenie przez Dawtonę soku Sok pomidorowy Siła Serca może być kolejnym dowodem na to, że nowe formy produktów health & wellness zyskują na popularności także w naszym kraju – podkreśla Adam Bogacz.
Źródło: http://www.portalspozywczy.pl