Kolejny sukces European Seafood Exposition oraz Seafood Processing Europe
Opublikowano: 27-05-2010

Ponad 24 tys. kupujących i sprzedających z całego świata przybyło do Brukseli na to coroczne wydarzenie, które przyciągnęło odwiedzających z ponad 140 państw. Tegoroczna edycja objęła stoiska 1 tys. 635 wystawców z 76 państw. 70 krajów prezentowało się na narodowych stoiskach, w tym po raz pierwszy stoisko z Łotwy. Wystawa objęła 33,5 tys. m kw.
Sukces targów w 2010 roku stanowi potwierdzenie ich ważności i rangi pośród tego typu wydarzeń. European Seafood Exposition/Seafood Processing Europe to doskonała okazja dla odbiorców i producentów, aby spotkać się na żywo i poznać nowości na rynku.
Trendem na tegorocznej edycji były produkty kładące nacisk na aspekty zdrowotne oraz praktyczność, czego przykładem są zwycięzcy nagrody Seafood Prix d’Elite Grand Prize Award. Laureatem nagrody Best Foodservice Product oraz Most Original Product został MacKnight’s Smoked Salmon Bacon firmy Grant’s Smokehouse. Ten innowacyjny produkt to bekon wytwarzany z łososia stanowiący znacznie zdrowszą alternatywę dla tradycyjnego boczku. Prins & Dingemanse odebrał nagrodę za Best Retail Product– Oyster Tasting Platter. To kolejna innowacja – 3 rodzaje ostryg w jednym trzykomorowym opakowaniu. Była to jubileuszowa, 10- ta edycja rozdania prestiżowych nagród Seafood Prix d’Elite New Product Competition, do której zakwalifikowało się 43 finalistów, a przyznano łącznie 7 nagród.
Organizator targów – Diversified Business Communications – jest niezwykle zadowolony z kolejnej udanej edycji tej imprezy i z niecierpliowścią czeka na następną w 2011 r., którą zaplanowano na 3-5 maja 2011r. na terenie Parc des Expositions w Brukseli.
**********
Another Successful and Exciting Year for the European Seafood Exposition and Seafood Processing Europe
The 18th annual European Seafood Exposition and 12th annual Seafood Processing Europe just came to an end following an exciting three days, 27 through 29 April, in Brussels, Belgium. Together these events form the world’s largest seafood exposition and this year’s expo was buzzing with the sound of business.
24,266 buyers and sellers from around the globe descended on Brussels for the annual event which drew visitors from more than 140 countries. The 2010 event featured the stands of 1,635 exhibiting companies from 76 countries around the globe. Seventy countries were represented in national pavilions, including a first time national pavilion from Latvia. The exhibits covered 33,500 square meters of combined exhibit space of space.
The success of the 2010 exposition is a reminder of the importance of trade fairs for business, and particularly the importance of the European Seafood Exposition/Seafood Processing Europe – the world’s largest seafood trade event. This exposition brings buyers and sellers together face to face, and provides the opportunity to see, taste, and touch the products.
Trends seen at this year’s exposition were products with a focus on health and convenience, exemplified by the Seafood Prix d’Elite Grand Prize Award winners. The winner for Best Foodservice Product, and Most Original product, was MacKnight’s Smoked Salmon Bacon from Grant’s Smokehouse. This product innovatively creates bacon from salmon and is a healthier alternative to more traditional bacon. Prins & Dingemanse took the award for Best Retail Product with its Oyster Tasting Platter. This innovative product features Zeeland, flat and French oysters in a three compartment package. 2010 marked the 10th anniversary of the prestigious Seafood Prix d’Elite New Product Competition and had 43 finalist entries, with 7 total prizes.
Diversified Business Communications, the organizing company of the exposition, is pleased with another successful expo and looking forward to the 2011 event – scheduled for 3 through 5 May, 2011at the Parc des Expositions in Brussels, Belgium.
—————————————————————–
The European Seafood Exposition & Seafood Processing Europe are produced by Diversified Business Communications
About Diversified Business Communications
Diversified Business Communications, based in Portland, Maine, US provides information and market access through face-to-face events, magazine publishing, and online resources on four continents. Diversified serves a number of industries including: seafood, food service, natural and organic, commercial marine, and business management. Diversified operates divisions in Australia, Hong Kong, India, the UK and Canada. For more information, visit: www.divbusiness.com